ماسک‌های خانگی برای دست‌های شما

دست‌ها بعد از صورت مهم‌ترین پل ارتباطی شما با دنیای بیرون هستند، چه در مواقعی که برای بیان هیجان و احساسات خود از آنها استفاده می‌کنید و چه زمانی که انجام مهم‌ترین کارهای خود را به آنها می‌‌سپارید. اما به اندازه پوست صورت به جوانی و شادابی آنها اهمیت نمی‌دهید با اینکه می‌دانید که ظاهر دست‌ها به سرعت سن و سال شما را لو خواهند داد.

کره آب شده (10 روز یک‌ بار):  شاید از بوی ناخوشایند کره آن هم نوع آب شده آن بیزار باشید، اما اگر از نتیجه شگفت‌انگیز آن در تضمین جوانی و زیبایی دست‌های خود می‌دانستید حتما تجدیدنظر می‌کردید. پس تکه‌ای کوچک از کره را آب کرده و شروع به ماساژ دادن آن روی دست‌ها کنید. دست‌های شما باید یک ساعت در این وضعیت باقی بماند پس می‌توانید با پوشیدن یک دستکش نازک این زمان را بگذرانید سپس آنها را خوب بشویید.

جودوسر و عسل (یک‌بار در هفته): این ترکیب ویژه هم یکی از همان راه‌حل‌هایی است که ظاهر جوان دست‌های شما را ماندگار و پوست‌های خشک و زبر آن را لطیف و نرم می‌کند. جودوسر در این ماسک نقش یک لایه‌بردار طبیعی و عسل به‌عنوان مرطوب‌کننده‌ای عالی روی پوست عمل می‌کند. یک قاشق پودر جودوسر را با یک‌دوم قاشق عسل، چند قطره آب و آبلیمو مخلوط کنید. حالا آن را روی دست‌ها ماساژ دهید و بعد از گذشت 10دقیقه بشویید.

موز رسیده (یک‌بار در هفته): این میوه از زمانی که رسیده و تیره رنگ می‌شود تازه معجزات خود را روی پوست نشان می‌دهد. موز دشمن چروک‌های دست و ظاهر خشک و در آستانه پیری آن است. پس یک عدد موز کاملا رسیده که در ظاهر تیره و از درون نرم شده، له کنید و روی دست‌ها بمالید. 20دقیقه صبر کنید و سپس دست‌ها را بشویید. می‌توانید به این ماسک یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون هم اضافه کنید تا رطوبت روی دست‌ها ماندگار شود.

پوست پرتقال و شیر (سه‌بار در هفته): اگر درخشندگی و جوانی می‌خواهید دست‌ها را از خواص این ماسک محروم نکنید. برای آماده کردن این ماسک پوست پرتقال را خرد کنید و در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس آنها را به شکل پودر در آورید. حالا به اندازه‌ای که این پودر کمی مرطوب شود یک قاشق یا کمتر به آن شیر اضافه کنید. ماسک را به پوست دست‌های خود بمالید و بعد از 20دقیقه بشویید. 

منبع: مجله سیب سبز

مفیدترین و کم هزینه ترین ماسکهای خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ