کاهش درد در این بیماران با هیپنوتیزم

samiira
عضو انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: امروزه نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد بیماران سرطانی و خودانگاره منفی و عدم ارزش قائل شدن برای خود به اثبات رسیده است .

محمدجعفر بهنام‌فر گفت: بیماران سرطانی نیازهای روان‌شناختی و طبی گوناگونی دارند که از طریق هیپنوتیزم به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرطان و بیماری‌های مزمن تاثیر منفی بر عزت نفس و حس اعتماد به نفس بیمار دارند، افزود: درد و عوارض جانبی شیمی‌درمانی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و کاهش اشتها از عوارض جانبی شیمی‌درمانی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: هیجان و ترس از عوامل اختلال در سلامت روانی بیماران سرطانی است.

بهنام‌فر گفت: متخصصان هیپنوتیزم و علوم رفتاری معتقدند که ایجاد حس آرامش و آسایش این امکان را برای سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند که در بالاترین سطح عمل کند و هدفش مبارزه با سلول‌های سرطانی است.

وی اظهار کرد: امروزه نقش هیپنوتیزم در کاهش رنج و درد بیماران سرطانی و خودانگاره منفی و عدم ارزش قائل شدن برای خود به اثبات رسیده است.

عضو انجمن هیپنوتیزم ایران خاطرنشان کرد: باید در انتظار شواهد مقطعی‌تری درباره توانایی‌ها و اثرات و محدودیت‌های روش‌های هیپنوتیزمی برای سرطان باشیم، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که هیپنوتیزم به عنوان تکنیک آرام‌سازی عمومی می‌تواند برای کاهش اضطراب و هیجانات منفی و غلبه بر ترس و ناامیدی و کارایی بالای سیستم دفاعی بدن عمل کند.

آیا با هیپنوتیزم می توان وسواس را درمان کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ