نکاتی که احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد

گاهی وقت‌ها انجام تغییراتی بسیار کوچک در شیوه زندگی می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. در ادامه چند نکته کاربردی و گام به گام را در این‌باره به شما آموزش می‌دهیم.

گاهی وقت‌ها انجام تغییراتی بسیار کوچک در شیوه زندگی می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. در ادامه چند نکته کاربردی و گام به گام را در این‌باره به شما آموزش می‌دهیم.

1-    ورزش روزانه

فعالیت ورزشی متوسط و منظم می‌تواند احتمال بروز حمله قلبی را کاهش دهد، انجام حداقل 30 دقیقه ورزش در 5 روز هفته می‌تواند به بهبود کیفیت قلب شما کمک کند. پیاده‌روی و شنا می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد، 2 روز در هفته نیز می‌توانید تمرینات قدرتی انجام دهید

2-   کاهش وزن به میزان معقول

اگر اضافه‌وزن دارید، لازم نیست که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی حتماً لاغر شوید، تنها کاهش وزن 5 تا 10%، به همراه بهبود کلسترول، فشارخون  و کنترل قند خون می‌تواند شمارا از این خطرها دور کند.

3-  خوب بخورید

اگر رژیم غذایی شما سالم باشد ، احتمال حمله قلبی در شما به شدت پایین خواهد آمد، از مواد غذایی زیر در رژیم خود استفاده کنید:

         میوه‌ها

         گیاهان

         ماهی

         گوشت کم چربی

همچنین از غذاهای که مواد نگه دارنده دارند یا دارای چربی بالا، نمک، شکر و… هستند دور بمانید

4-    قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی

شاید الکل در میزان پایین به قلب شما کمک کند اما مصرف مدام نوشیدنی‌های الکلی خطر احتمال فشار خون بالا را به همراه دارد و در پی آن باعث رخ دادن حمله قلبی و سکته مغری می‌شود

5-   شکلات بخورید

خورد شکلات تیره بالای 70% یکی از مواد غذایی مهمی است که به بهبود ضربان قلب شما کمک می‌کند، مراقب باشید میزان شکلات  و نوع آن باعث افزایش وزش شما نشود.

6-   سیگار نکشید

سیگار کشیدن به شکل قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. با پزشک خود درباره نحوه ترک سیگار صحبت کنید. این را بدانید علاوه بر خودتان به نفع خانواده‌تان نیز هست که سیگار کشیدن را ترک کنید.

7-   توجه به علائم

اگر علائمی چون نفس تنگی، تغییر ریتم ضربان قلب، خستگی شدید، احساس درد در فک، تهوع و استفراغ دائمی حتماً به پزشک مراجعه کنید و چک کلی شوید .

با این معجون جادویی از سکته قلبی و مغزی نجات پیدا کنید!

راهکا‌رهایی برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ