ویژگی های عمل بسته بینی

رینوپلاستی به بخشی از تکنولوژی جراحی نامیده می شود که به منظور تغییردادن فرم و ساختارهای درونی بینی می توانیم از آن استفاده کنیم. اکثرافراد موقع بررسی گزینه‌های رینوپلاستی متوجه می شوند که جراحی زیبایی بینی انواع متنوعی مختلفی است.

رینوپلاستی به بخشی از تکنولوژی جراحی نامیده می شود که به منظور تغییردادن فرم و ساختارهای درونی بینی می توانیم از آن استفاده کنیم. اکثرافراد موقع بررسی گزینه‌های رینوپلاستی متوجه می شوند که جراحی زیبایی بینی انواع متنوعی مختلفی است. در جراحی، برای رسیدن به بافت‌های درونی بینی با روش بریدن داخل بینی (جراحی بسته بینی) یا از روش ایجاد برش درونی و بیرون بینی (جراحی باز بینی) انجام می شود.. علاوه بر این، در این دو نوع جراحی اکثر برش‌های ایجاد شده به یکدیگر شبیه هستند و تعداد زیادی از نحوه انجام دادن آن‌ها یکسان است.

اغلب، پزشکان جراح زیبایی صورت هر دو عمل باز و بسته را به مبتلایان خود پیشنهاد میدهند. هرچند می‌توان با کمک تکنیک بسته به درخواست های بیماران پاسخ داد، ولی این تکنیک برای کسانی مناسب است که به دنبال تغییرات کوچکتر یا ساده‌تر می باشند. در جراحی باز بینی جراح به راحتی قادر است در نوک بینی تغییرات ایجاد کند به این علت این روش برای کار بر روی نوک بینی مناسب تر است. جراحی باز بینی برای مواردی مانند آسیب شدید گزینه مناسب تری است، در صورتی که جراحی بسته بینی یا رینوپلاستی بسته برای افرادی مناسب است که مشکلات کمتری دارند.

جراحی بسته بینی چگونه است؟

جراحی بسته بینی روشی است که در آن تغییرات بینی از درون آن صورت می گیرد، تا نیازی به برش دادن در قاعده بینی نباشد. این روش برای بیمارانی مفید است که برای نخستین بار جراحی زیبایی بینی را تجربه می کنند.

یکی از فرق های اصلی میان عمل جراحی باز و بسته این است که در روش بسته برش شبیه v معکوس در قاعده بینی صورت نمی گیرد. بنابراین، در تکنیک بسته جای زخی در خارج از بینی بر جای نخواهد ماند.

ویژگی ها

عمل بسته بینی ویژگی های زیر را داراست:

عدم نیاز به برش

احتمال تحلیل تکیه‌ گاه نوک بینی کمتر است

ورم و کبودی  خفیف اطراف چشم پس از عمل

کم شدن احتمال ایجاد زخم  یا عوارض ناشی از جراحی

بروز تغییراتی ظریف با ظاهری طبیعی

تغییرات اعمال شده در بینی قابل‌ پیش‌بینی‌تر بوده و در مدت کمتری، با لمس کردن، احساس می شوند.

دسترسی به بهبودهای ویژه بدون نیاز به برش دادن بینی

کم شدن زمان عمل

عدم ضعف و بیحالی ناشی از عمل، به خصوص در بیماران پیر

عدم  ایجاد هرنوع اسکار روی قاعده بینی

کم شدن  تورم پس از عمل

بازگشت بینی به ظاهر اولیه طبیعی

چه افرادی برای جراحی بسته بینی مناسب تر هستند؟

برای جراحی بسته بینی کسانی مناسب ترند که غالباً دارای بد فرمی های غیر پیچیده، تقارن نوک بینی و پل بینی متقارن هستند و سابقه ضربه شدید به بینی ندارند. بینی‌های شدیداً کج یا نامتقارن گزینه‌های مناسبی برای این تکنیک نیستند.

نحوه آمادگی برای جراحی بسته بینی

بیمار در مرحله اول باید با جراح مشورت کند تا گزینه‌های موجود برای وی شرح داده شود. در اینجا جراح مشخص می کند که بیمار برای عمل بسته بینی مناسب است یا خیر. اگر وی فردی سیگاری باشد، جراح از او درخواست می کند، برای پیشگیری از بروز برخی عوارض، مدتی پیش از جراحی سیگار نکشد..

از آنجا که اکثر داروها می‌توانند منجر به بروز اخلال در بهبود بیمار می شوند در زمان توضیح دادن تاریخچه پزشکی خود به جراح، نام داروهایی که استفاده می کنند را ذکر کنند. از آنجایی که بینی هر فردی با فرد دیگری فرق دارد، در زمان جراحی شکل، پوست و وضعیت کلی بینی بیمار لحاظ می شود.

جراحی بسته بینی چگونه صورت می گیرد؟

در جراحی بسته بینی تمامی برش‌ها در درون بینی انجام می‌شوند. عمل بسته بینی یا رینوپلاستی بسته غالبا حدود دو ساعت زمان می خواهد، گرچه در برخی موارد پیچیده‌تر تا سه ساعت نیز طول می برد.

عمل بسته بینی نوعی جراحی خاص است ولی برای بیمار یک عمل آسان است. برای فراهم کردن بهترین سطح ایمنی و راحتی، جراحی در یک بیمارستانی مجهز صورت می گیرد. در جراحی بسته، هیچ نوع برشی در قاعد بینی (نواحی بین دو پره بینی) انجام نمی شود. در مقابل، تمامی عمل از راه حفره‌های طبیعی بینی صورت می‌گیرد. در این تکنیک بعد ازبرش ‌دادن، پوست روی استخوان‌ها و غضروف بینی به آرامی بالا می رود تا جراح دسترسی به ساختارهای درون بینی، داشته و آن ها را تغییر دهد. تقریباً در تمامی موارد جراح قادر به جابجا کردن غضروف موجود عمل دارد ولی  نیاز می‌شود که کمی بافت از بینی برداشته شود یا به آن اضافه گردد.

.

همه چیز درباره عمل بینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ