هزینه و روش اصلاح طرح لبخند

faateme1366
اصلاح طرح لبخند یکی از اعمالی است که طرفداران زیادی دارد. لابد می خواهید بدانید اینکار چطور انجام می شود. پس این مطلب را از دست ندهید.

 چطور طرح لبخند را اصلاح می کنند؟

به منظور انجام اصلاح طرح لبخند، ظاهر صورت، رنگ پوست، دندان (رنگ، طول، عرض، شکل و نمای دندان )، بافت لثه و لب ها برای ایجاد یک طرح لبخند زیبا در نظر گرفته می شوداصلاح طرح لبخند دندان به دلایل مختلف و با روش های متفاوتی توسط دندانپزشک زیبایی، صورت می گیرد. مراقبت‌های خانگی و رعایت بهداشت دهان و دندان، در کنار مراجعه منظم به دندانپزشک زیبایی به تعداد حداقل دو بار در سال، اهمیت بسیار زیادی در سلامت دندان‌ها داردمسواک زدن و کشیدن نخ دندان، مهمترین عادت‌های روزانه برای سلامت و بهداشت دهان و دندان هستند. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به روش صحیح و اصولی، و یادگیری روش استفاده از نخ دندان ارتودنسی نه تنها دندان‌ها و لثه‌ها را در برابر بیماری محافظت می‌کند، بلکه جمعیت باکتری‌هایبیماری‌زایی که عامل بروز سایر بیماری‌ها در بدن می‌شوند را نیز کاهش می‌دهد.

 

ونیر چیست؟

ونیر دندان در طول سال‌های گذشته بطور چشمگیر در دندانپزشکی زیبایی توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب امروزه از سیستم‌های جدیدتر ونیر دندان که با استفاده از مواد پرسلاین ساخته شده و بسیار شبیه به مینای دندان هستند، برای رفع مشکلات ظاهری دندان‌ها استفاده می‌شود. این شرایط به معنی این است که لامینت دندان به صورت یک جسم خارجی در دهان قابل تشخیص نبوده و به خوبی با طرح لبخند فرد هماهنگ می‌شود. سیستم‌های مدرن ونیر دندان همچنین نیازمند ایجاد تغییر زیاد در وضعیت دندان‌ها برای کار گذاشتن نیستند. در حقیقت مینای دندان از اهمیت زیاد در حفظ سلامت دندان برخوردار بوده و لازم است تا حد ممکن با استفاده از سیستم‌های مدرن بدون وارد شدن آسیب به مینا امکان دستیابی به نتایج درمانی و زیبایی مورد نظر بیمار فراهم شود.

 

فرآیند اصلاح طرح لبخند

فرآیند اصلاح طرح لبخند منجر به بهبود ظاهر لبخند شما از طریق یک یا چند روش مربوط به زیبایی دندان می شود که برای مثال از این روش ها می توان از روکش دندان، ارتودنسی دندان، کاشتن دندان و سفید کردن دندان نام برد. اصلاح طرح لبخند وابسته به اجزای صورت شما همچون نوع پوست، رنگ مو، دندان (رنگ، پهنا، درازا، ظاهر و نمای دندان)، بافت لثه و لب ها است که برای داشتن یک لبخند ایده آل باید این اجزا در بهترین حالت ممکن باشند. اصلاح طرح لبخند برای افراد به دلایل و انگیزه های مختلف انجام می شود و به این ترتیب با توجه به ملاحظات منحصر به فرد می تواند به صورت سفارشی بر روی هر یک از اجزای مختلف صورت آنها عملیات اصلاحی انجام شود.

 

شکستگی های دندان

نقص‌های زیبایی جزیی مانند شکستگی لبه دندان، ترک، فاصله بین دندان‌ها و ناهنجاری‌های فکی ـ دندانی (مال اکلوژن) جزیی را می‌توان با روکش پرسلن (چینی/ سرامیکی) یا زنیر زیرکونیومی اصلاح کرد تا لبخندی زیبا، یک‌دست، صاف و طبیعی خلق شود. استفاده از روکش در اکثر موارد آسیبی به ساختار دندان وارد نمی‌کند. در کل کمتر از نیم میلی‌متر از جلوی دندان تراشیده می‌شود تا فضای کافی برای قرار گرفتن روکش ایجاد شود و اطمینان حاصل شود که پرسلن به اندازه کافی برای محافظت از ناحیه درمان شده محکم است. روکش سرامیکی کاملاً شبیه دندان طبیعی است و باید روزانه با مسواک و نخ دندان تمیز شود. متخصصان کلینیک سیمادنت توصیه‌های لازم را برای مراقبت بهتر به بیمار ارائه می‌دهند تا لبخند رویایی جدید سال‌ها زیبا و درخشان باقی بماند.

 

لامینیت برای چه کسانی؟

دندان هایی که چرخش دارند، روی هم قرار گرفته اند یا بین آنها فاصله وجود دارد به سادگی می توانند از طریق خدمات ارتودنسی اصلاح شده و مرتب شوند و در نهایت می توان وضعیت آنها را با لامینیت کردن بهبود بخشید. در برخی موارد فقط با لامینیت کردن مشکل نامرتبی حل خواهد شد.وجود یک یا چند دندان از دست رفته در دهان شما می تواند تاثیر منفی بر ظاهر لبخند شما داشته باشد. در این حالت دندان های از دست رفته را می توان با استفاده از ایمپلنت جایگزین کرد.

 

خط لبخند چگونه باید باشد؟

خط لبخند یک خط ذهنی است که لبه دندان بالایی شما را از یک طرف به طرف دیگر دنبال می کند و به صورت ایده آل باید مشابه منحنی لب پایین شما در زمان لبخند زدن باشد. این تعریف استاندارد برای طرح لبخند می تواند برای کمک به تعیین میزان انحنای مورد نیاز برای لبه دندان های شما مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ