کثیف باشید تا بیماریتان درمان شود!

toranj
گاهی کثیف بودن به درمان بیماری کمک می کند. مطالعات نشان داد باکتری سازگار موجود در خاک به درمان بیماران سرطان ریه کمک کرد.

گاهی لازم است کثیف باشید. اجازه بدهید به خود و کودکتان که با خاک بازی کنید و بدون شستن دست هایتان به صرف ناهار بپردازید.

در ادامه با این پدیده شگفت بیشتر آشنا خواهید شد.

کثیف بودن برای سلامت بدن لازم است

مطالعات نشان داده است: آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان ریه که به کمک یک باکتری سازگار موجود در خاک تحت درمان قرار گرفتند، کیفیت زندگی آنها به تدریج بهبود پیدا کرد.

همچنین موش‌هایی که در معرض همین باکتری قرار می‌گیرند معمولا میزان ماده شیمیایی سروتونین serotonin که با عنوان هورمون شادی شناخته شده است در مغز آنها افزایش پیدا می‌کند. گفتنی است که فقدان سروتونین در مغز باعث بروز اختلال روانی افسردگی در افراد می‌شود.

دانشمندان درحال حاضر در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا این باکتری موسوم به مایکوباکتریوم واکائی Mycobacterium Vakayy می‌تواند با تاثیر گذاری بر روی نورون‌های حاوی نروتونین خاصیت ضد افسردگی داشته باشد.

از سوی دیگر، محققان کانادایی نیز موفق به کشف رابطه بین سروتونین خلق و سیستم ایمنی بدن شده‌اند.

این گروه از محققان در مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون اخیرا دریافته‌اند که سروتونین بین سلولهای اصلی در سیستم ایمنی بدن عبور می‌کند و این ماده شیمیایی می‌تواند منجر به فعال شدن یک واکنش ایمنی شود.

 این تصورات در مورد میکروب ها درست نیستند

آب سرد هم به اندازه آب داغ می‌تواند همان میزان از باکتری‌ها را نابود کند و از این نظر در درجه دوم قرار نمی‌گیرد. محققان می‌گویند که آب شیر که حدودا ۳۷ درجه سانتی‌گراد حرارت دارد،‌ واقعا برای نابود کردن باکتری‌های روی دست‌ها کافی است و استفاده از آب خیلی داغ در این شرایط که بعضی از افراد به آن علاقه دارند، فقط باعث سوختگی پوست دست می‌شود. به‌علاوه، استفاده از صابون در کنار آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به استفاده از آب داغ است، چون میزان بیشتری از باکتری‌ها را از بین می‌برد.

 بزرگترین شایعات درباره میکروب ها: مصرف آنتی‌بیوتیک، میکروب‌های سرماخوردگی را از بین می‌برد

چنین تصوری کاملا نادرست است، چون بیشتر سرماخوردگی‌ها به‌واسطه ویروس‌ها ایجاد می‌شوند و ویروس‌ها نیز هیچ واکنشی نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها نشان نمی‌دهند.

نکته: در صورت مبتلا شدن به سرماخوردگی اصلا از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده نکنید، مگر این‌که پزشک به دلایل مختلف برای شما چنین داروهایی را تجویز کند. مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها، شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی قرار می‌دهد که نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده‌اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ