هرگز این نوع از قارچ را مصرف نکنید!

در این مقاله به شما می گوییم که مصرف چه نوع قارچی بسیار خطرناک است. هرگز این نوع از قارچ را مصرف نکنید!

حتما تا بحال شده که به صحرا و یا جنگل بروید و از گیاهان جنگلی بهره ببرید، در این بین درجنگل و یا صحرا قارچ هایی موجود است که سمی هستند و با مصرف آن ها خطر مرگ شما حتمی است… پس در چنین مواقعی اگر کودکی همراه شما هست حتما مراقب وی باشید تا ازاین قارچ ها استفاده نکند. اگر علاقه ی شدیدی به خوردن قارچ های سمی دارید، باید حواستان به این مساله باشد که روش درست تشخیص قارچ سمی از غیر سمی را تشخیص دهید. این مقاله را بخوانید تا بدانید که نباید هرگز این نوع از قارچ را مصرف نکنید!

هرگز این نوع از قارچ را مصرف نکنید!

قارچ هایی که درمقایسه با انواع صنعتی بافت گوشتی تر و مزه بهتری دارد و به دلیل آن که در دامن طبیعت به دور از هرگونه مواد شیمیایی و کود رشد کرده و با آب باران پرورش می یابد خواص چشمگیرتری دارد، اما باید بدانید در میان این قارچ ها، انواع سمی آن به سختی قابل تشخیص بوده و افراد غیربومی قادر به شناسایی آن نیستند.

پس اگر به صحرا رفتید و وسوسه شدید تا مقداری قارچ بچینید حتما از افراد بومی منطقه کمک بگیرید و این را هم بدانید هیچ نوع تست علمی وجود ندارد که به طور دقیق غیرسمی بودن قارچ را مشخص کند. شکل ظاهری، رنگ و طعم در سمی بودن قارچ ها تعیین کننده نیست و حتی برای قارچ شناسان کارکشته نیز امری دشوار است.خوب است بدانید قارچ های سمی اغلب در تنه درختان جنگلی و بیخ و انتهای گردو و زیتون یا در فضله گاو و نزدیک به لانه حیوانات سمی رشد می کنند.

این قارچ ها چهار تا 16 ساعت پس از مصرف با علایمی چون استفراغ، عطش، دل درد و سرگیجه فرد را مسموم کرده و هر چه نشانه های مسمومیت دیرتر بروز کند، خطر آسیب جدی به ارگان های حیاتی بدن همچون کلیه و کبد افزایش یافته و سرانجام به مرگ منتهی می شود؛ بنابراین در صورت مصرف قارچ مشکوک بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنید. این را هم بدانید فرآیند پختن باعث خنثی شدن مواد سمی قارچ نمی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ