چطور همسرمان را با همه تفاوت‌های‌مان بهتر درک کنیم؟

schegini
سوالاتی هستند که بیشتر اوقات در ذهن تمامی زن‌ها وجود دارند؛ سوالاتی درباره رابطه‌شان با مردان، این‌که چرا خیلی اوقات بدون وجود هیچ نوع مشکل خاصی با هم دعوای‌شان می‌شود و دچار اختلاف می‌شوند. این‌که مثلا چرا مردها نمی‌توانند آنطور که باید احساسات آن‌ها را درک کنند، چرا بیخودی عصبانی می‌شوند و عکس‌العمل‌هایی غیرقابل پیش‌بینی نشان می‌دهند و سوالاتی از این قبیل.درک مردها و داشتن تعامل بهتر با آن‌ها مستلزم دانستن چند راز بزرگ درباره ویژگی‌های مغزی- احساسی آن‌هاست.

 اغراق نکنید
هنگامی‌که ناراحت هستید، اغراق نکنید و ناراحتی‌تان را از آنچه که واقعا هست بزرگ‌تر جلوه ندهید. مردها همواره به‌معنای لغوی کلماتی که به‌کار می‌برید، توجه می‌کنند. تعبیر و ترجمه مردان از کلمات و جملات مشابه تعبیر ما زن‌ها نیست، مردها به‌ معنای لغوی و تحت‌الفظی کلمات و جملات شما فکر می‌کنند.

هنگام ناراحتی
 وقتی ناراحت هستید به همسرتان دقیقا بگویید که از او چه خواسته‌ای دارید. این کار، شما را از ساعت‌ها وقت تلف کردن، سوءتفاهم، جنگ و جدل، مشاجره، یاس و سرخوردگی نجات می‌دهد. مثلا به او بگویید فقط برای دردودل با او حرف می‌زنید و نمی‌خواهید سرزنش بشنوید.

 مرد  زندگی‌تان را تایید کنید

 از به‌کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در نامزد یا همسرتان می‌شود  خودداری کنید، او را سرزنش و محکوم نکنید، با دیگران مقایسه‌اش نکنید، راجع‌به شخصیت، قابلیت و توانایی‌هایش نظر ندهید، شخصیتش را زیر سوال نبرید و صرفا احساسات خود را بیان کنید و حتما بگویید به او اعتماد دارید.
  مرد زندگی‌تان را «تایید» و از قابلیت‌ها و توانایی‌هایش تعریف کنید، هرگز نمی‌توانید تصور کنید مردها تا چه حد به تعریف و تحسین نیازمندند، ممکن است این نیازشان را فاش نکنند یا حتی آن را انکار کرده یا ممکن است طوری وانمود کنند که حتی از این کار خوش‌شان هم نمی‌آید، اما به این قبیل واکنش‌ها اعتنا نکنید و این را بدانید که مردها واقعا به تعریف و تمجید شما احتیاج دارند.

چرا مردها بیخودی عصبانی می‌شوند؟
مردها احساس می‌کنند این زن‌ها هستند که کارهای‌شان را اشتباه جلوه می‌دهند یا این‌که به آن‌ها گفته شده اشتباهی کرده‌اند. درحالی‌که زن‌ها چنین چیزی به آن‌ها نگفته‌اند. مردها غالبا پیشنهاد و نصیحتی که شما دراختیارشان قرار می‌دهید را سوءتعبیر می‌کنند و آن را تنها یک حمله انتقادی می‌دانند که قصدی جز کوچک کردن آن‌ها نداشته ‌است.
مثلا ما زن‌ها می‌گوییم: عزیزم! چرا نمی‌ایستی تا از کسی بپرسیم.
مردها می‌شنوند: تو نادانی، تو راه را گم کرده‌ای، اصلا نمی‌تونم بهت اعتماد کنم.
آیا مایوس‌کننده نیست، حرفی به همسرتان بگویید و او اینقدر با حالت تدافعی و خشم با شما برخورد کند، گویی حرف وحشتناکی زده‌اید؟ این همان چیزی است که باعث می‌شود اغلب زن‌ها از مردها بترسند و از کنارشان پاورچین رد شوند و دائم مراقب گفتارشان باشند.

تفاوت تعریف زنان و مردان از خیانت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ