با این روش های خانگی ابروهای خود را تا عید پرپشت کنید

bagheri.mry
امروزه افراد زیادی به دنبال داشتن ابروهای پرپشت برای زیبایی بیشتر هستند. برخی به دنبال روش های کاشت ابرو می روند و برخی با رهکارهای خانگی به اهداف خود می رسند. مواد زیادی در خانه وجود دارد که می تواند رشد موهای ابرو را تحریک کند. ادامه این مقاله را بخوانید و با روش های زیر، تا عید ابروهای خود را پرپشت کنید.

امروزه افراد زیادی به دنبال داشتن ابروهای پرپشت برای زیبایی بیشتر هستند. برخی به دنبال روش های کاشت ابرو می روند و برخی با راهکارهای خانگی به اهداف خود می رسند. مواد زیادی در خانه وجود دارد که می تواند رشد موهای ابرو را تحریک کند. ادامه این مقاله را بخوانید و با روش های زیر، تا عید ابروهای خود را پرپشت کنید.

مواد طبیعی و خانگی زیر سال هاست در کشورهای مختلف برای رشد موهای سر و ابرو به کار می روند. در ادامه با ما همراه شوید.

1. روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین راه های تقویت رشد ابرو است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین ها، اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موی ابرو می شود.

برای استفاده از روغن کرچک جهت رشد ابرو و ضخیم کردن ابرو مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید.

روش استفاده:

– تمام آرایش‌تان را پاک کنید.

– برای تمیز کردن چهره‌تان، به ویژه در ناحیه‌ی ابرو، از آب ولرم استفاده کنید.

– یک پد پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را روی ابروها بمالید.

– ابروهای خود را به آرامی در حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید.

– اجازه بدهید روغن دست کم به مدت ۳۰ دقیقه یا حتی یک شب تا صبح بماند.

– صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشورید.

– برنامه‌ی مراقبت از پوست‌تان را به طور معمول انجام بدهید.

2. روغن نارگیل

برای پر کردن ابروهای متراکم می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. پروتئین های مختلف و همچنین مواد مغذی مثل ویتامین E و آهن در روغن نارگیل باعث رشد ابروها و ضخیم تر شدن آن ها شده و ابروها را تیره تر می کند.

بیایید ببینیم چگونه با استفاده از روغن نارگیل ابروها ضخیم‌تر می‌شوند. روش استفاده:

آرایش روی صورت‌تان را پاک کنید و صورت‌تان را خوب تمیز کنید.

مقدار مناسبی از روغن نارگیل را روی ابروی‌تان استعمال کنید.

به مدت ۵ دقیقه روغن را روی ابروها ماساژ بدهید.

اجازه بدهید روغن به مدت دست کم ۳۰ دقیقه یا یک شب تا صبح روی ابرو بماند.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید این روش را هر روز تکرار کنید. همچنین با توجه به مزایای فوق‌العاده‌ی روغن نارگیل برای پوست، می‌توانید آن را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست نیز استفاده کنید.

3. روغن زیتون

روغن زیتون هم برای ابروهای شما مناسب است. روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و می تواند رشد موهای ابروی شما را سریعتر و ضخیم تر کند.

روش استفاده:

قبل از خواب ابروهای خود را با روغن زیتون گرم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی ابرو بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

پس از آن یک مخلوط حاوی 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید. آن را بر روی ابروها بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.

4. آب پیاز

آب پیاز باعث رشد سریع تر ابرو می شود. آب پیاز دارای گوگرد است که بافت های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تقویت می کند.

روش استفاده:

آب یک پیاز کوچک را بگیرید.

ابرو ها را با آب پیاز به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

این درمان را یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

5. زرده تخم مرغ

موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده اند و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. بنابراین، می تواند به بهبود سلامت موهای ابرو کمک کرده و ابروهای شما را ضخیم سازد.

روش استفاده:

زرده ی تخم مرغ را از سفیده جدا کنید.

زرده را بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند.

آن را بر روی ابرو ها بمالید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید.

از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

6. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله هم می تواند باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن ابروها شود. تخم شنبلیله غنی از پروتئین و همچنین اسید نیکوتینیک و لسیتین است که باعث رشد موی ابرو شده و در بازسازی فولیکول های مو هم کمک می کنند.

روش استفاده:

تخم شنبلیله را به مدت 5 ساعت بخیسانید و خمیری از آن تهیه کنید.

روغن نارگیل یا روغن بادام به آن اضافه کنید و به وسیله ی برس بر روی ابروها بمالید.

بگذارید یک شب بر روی ابروها بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این به مدت 2 ماه و 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

7. آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای آنزیم ها و خواص مرطوب کننده است که فولیکول های مو را تقویت می کنند و ابروهای شما سریعتر رشد کرده و ضخیم تر می شوند.

روش استفاده:

ژل را از یک برگ آلوئه ورا جدا کنید و به آرامی آن را بر روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی ابرو بماند و سپس با آب گرم بشویید.

8. لیمو ترش

لیمو باعث ضخیم تر شدن ابرو می شود. لیمو غنی از ویتامین های C و B، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی است که رشد ابرو را افزایش می دهد.

روش استفاده:

یک برش لیمو را بر روی ابرو خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

در روشی دیگر آب یک لیمو ترش تازه را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید حداقل 15 روز در یک محل خنک و خشک بماند. پس از آماده شدن، هر شب قبل از خواب آن را بر روی ابروها مالیده و صبح روز بعد آن را بشویید.

نکته: پس از استفاده از لیمو تا 2 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید زیرا می تواند رنگ مو را روشن کند.

9. شیر

شما می توانید از شیر برای رشد موی ابرو استفاده کنید. شیر حاوی پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که ریشه مو را تغذیه کرده و رشد مو را بهبود می بخشد.

روش استفاده:

مقداری شیر در یک کاسه بریزید.

با چوب پنبه بر روی ابرو ها بمالید.

بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.

تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه این روش را ادامه دهید.

10. سیر

سیر در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.

بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

زمانی که سیر روی ابرو خشک شده با ناخن سیر را از روی ابرو پاک نکنید.

افرادی که به سیر آلرژی دارند و پوست شان ملتهب می شود از این روش استفاده نکنند.

نکته آخر اینکه اجازه ندهید سیر به مدت طولانی روی پوست بماند چون باعث سوختگی می‌شود.

11. روغن رزماری

اگر می توانید بوی تند رز ماری را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید. روغن رزماری یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است.

روش استفاده:

ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید.

12. روغن بادام

بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.

پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

13. روغن فندق

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.

 روش استفاده:

چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

14. رشد ابرو با قرص ال دی

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی ابرو موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

15. روغن جوجوبا

کلید رشد ابرو و ضخیم کردن ابروها این است که مسدودیت فولیکول‌های مو را از بین ببرید و آنها را تغذیه کنید. روغن جوحوبا می‌تواند این کار را به طور شگفت‌انگیز و موثری انجام دهد. اعتقاد بر این است که روغن جوجوبا مانع بروز شکستگی روی مو می‌شود. استفاده از روغن جوجوبا در واقع بسیار آسان است. فقط چند قطره از آن را روی ابروها بگذارید و ماساژ بدهید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید هر روز استفاده از روغن جوجوبا را تکرار کنید.

16. روغن تخم کتان

روغن دانه کتان حاوی اسیدهای چربی است که برای رشد مو بسیار ضروری هستند. بنابراین، روغن تخم کتان مدت‌های زیادی است که به عنوان یک روش مفید و آسان برای ضخیم شدن ابروها شناخته شده‌است. این روغن نه تنها ابروهای شما را ضخیم و پرپشت می‌کند بلکه آنها را تیره نیز می‌کند.

برای استفاده از آن، روغن تخم کتان را روی پنبه بزنید و آن را روی ابروها بمالید. اجازه بدهید روغن شب تا صبح روی ابروها بماند و صبح روز بعد آن را با آب گرم شستشو دهید. پس از آن، ابروها و پوست خود را با ضربات آرام خشک کنید تا زمانی که رطوبتی روی آنها باقی نماند. اگر هر روز از این روش استفاده کنید، خیلی زود نتیجه می‌گیرید.

17. کپسول‌های ویتامین E

نیازی به گفتن نیست، ویتامین E یک روش فوق‌العاده موثر برای ضخیم شدن ابروها است. ویتامین E می‌تواند فولیکول‌ها و تارهای مو را تغذیه کند، و به این ترتیب باعث رشد ابرو می‌شود. همچنین، ویتامین E حاوی توکوترینول است، آنتی‌اکسیدانی که به نرم شدن موهای شما کمک می‌کند. کپسول‌ها را سوراخ کنید و روغن داخل آنها را بیرون بیاورید و روی ابروها بمالید و مدتی ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح بماند و وقتی بیدار شدید آن را شستشو دهید. ویتامین E به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

18. برای رشد ابرو و پرپشت شدن آن از وازلین استفاده کنید

شما باید وازلین را به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای ضخیم شدن ابروها در نظر بگیرید. وازلین به رطوبت پوست زیر ابروها کمک می‌کند و از این رو سبب می‌شود که ابروهای شما سریع‌تر رشد کنند. وازلین همچنین یک محصول خوب است برای این‌که پس از اصلاح استفاده کنید.

آرایش خود را پاک کنید و صورت‌تان را خشک کنید.

وازلین را با استفاده از یک تکه پنبه به طور کامل روی ابروها استعمال کنید.

اجازه بدهید وازلین به مدت یک شب تا صبح روی ابروها بماند.

19. ماساژ برای پرپشت کردن ابرو

ماساژ کمک می‌کند تا گردش خون بهبود بیابد و پوست شما، و همچنین فولیکول‌های مو مواد مغذی بیش‌تری را جذب کند. شما باید دو بار در روز ابروهای خود را ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر با استفاده از این روش، بهتر است با ژل یا روغن معطر ماساژ را انجام بدهید.

20. شانه زدن تارهای ابرو برای تحریک رشد ابرو

شانه زدن یا مسواک کشیدن روی ابروها باعث تحریک گردش خون می‌شود. این روش همچنین می‌تواند مواد مغذی و اکسیژن را به تمام ابروهای شما برساند. شانه کردن ابروها با یک برس نرم، به شما همچنین کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و از شکستگی تارهای مو نیز جلوگیری خواهد شد.

نکته طلایی: رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی مناسب برای داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم ضروری است

غذاهای حاوی ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج استفاده کنید

غذاهای حاوی ویتامین C مانند لیمو، فلفل، بروکلی، پاپایا و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید

غذاهای دارای ویتامین E بالا مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون بخورید

غذاهای غنی از پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و ماست استفاده کنید

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو، گردو و روغن زیتون را مصرف کنید

غذاهای غنی از آهن مانند شیر و سبزیجات سبز را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید

این مطالب را نیز بخوانید:

عرض یک هفته ابروهایتان را با این ترکیبات گیاهی پرپشت کنید

راهکارهای جادویی برای پرپشت کردن ابروها

اگر میخواهید ابرو بکارید، حتما بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ