درمان سریع سرفه با معجون های خانگی

faateme1366
در مسافرتید و سرفه امانتان را بریده؟ تمام تلاش تان را کردید و از همه راهکارها نتیجه ندیدید؟ نگران نباشید. برای شما راهکارهای خانگی و ساده درمان سریع سرفه آماده کرده ایم که در این مطلب بخوانید.

اگر مدام سرفه می کنید از زنجبیل کمک بگیرید

زنجبیل به داشتن خواص ضد ویروسی معروف است. می توانید مقداری زنجبیل تازه را له کرده یا به قطعات ریز خرد کنید و به آن مقدار کمی میخک و پودر دارچین اضافه کنید و این مخلوط را درون یک فنجان آب داغ بریزید، با این کار در نهایت شما  یک محلول گیاهی ساخته اید. این محلول گیاهی  گرفتگی و جمع شدگی اخلاط، درد گلو و سرفه های مداوم و بدون توقف را کاهش می دهد. بهتر است روزانه حدود 4 بار از این محلول گیاهی استفاده کنید.

 

ترفند ساده و کاربردی

یک قوری ای آماده کرده و سپس چای را در یک لیوان مناسب بریزید ؛ سپس به مقدار دلخواه  ، عسل و آبلیمو به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید ؛ بدین ترتیب شربت ضد سرفه شما حاضر است و میتوانید با میل آن از شر سرفه های مزمن و شدید رها شوید . فراموش نکنید این نوشیدنی ، فقط میتواند سرفه را درمان کند . اگر شما چرک گلو دارید و به همین دلیل سرفه میکنید ، بهترین راه ، مراجعه به پزشک است .

 

از معجزه بادام غافل نمانید

بسیاری از مردمان آسیایی این محلول را موثر در درمان و تسکین گلودرد و سرفه می دانند. بادام ها را پودر کرده و در یک لیوان آب  پرتقال طبیعی مخلوط کنید و بنوشید فقط آب پرتقال نباید زیاد ترش باشد.

 

آناناس شفابخش

محققان تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران مبتلا به سل آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. بروملین نوعی آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است که آزردگی گلو را کاهش می دهد. آناناس حاوی این آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت را برای بدن آسان تر می کند.

 

شلغم درمان کننده آسم

شلغم، گیاهی با ارزش غذایی بالاست و در درمان آسم و سرفه‌ های خلط‌دار موثر بوده و  میکروب‌کش و ضد باکتری قوی‌ای است. در واقع شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری‌های تنفسی دارد. از آنجا که ممکن است افرادی از مزه شلغم خوش‌شان نیاید، والدین می‌توانند این ماده غذایی را داخل سوپ رنده کنند و آن را به فرزندشان بدهند.

 

با جادوی زردچوبه آشنا شوید

برای یک سرفه‌ی خشک، مصرف سه الی چهار بار پودر زردچوبه‌ی مخلوط با یک قاشق چایخوری عسل موثر خواهد بود. هم‌چنین می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه به ۴ فنجان آب در حال جوش، تهیه‌ی چای زردچوبه را امتحان کنید. چند دقیقه صبر کنید، آن را صاف کنید و با کمی عسل و آب ‌لیمو ترکیب کرده و بنوشید.

 

گیاه ختمی برای درمان سرفه های خشک

یک لیوان آب را بجوشانید و سپس ۲ تا ۳ گرم برگ خرد شده‌ی ختمی را داخل آب بریزید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. ترکیب را صاف کنید و دمنوش حاصل را بنوشید. هر روز ۳ فنجان چای ختمی میل کنید.

 

درمان سرفه با سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی خوب برای خلاص شدن از شر سرفه، بدون استفاده از دارو است. شما می‌توانید آن را حرارت دهید و مانند چای با یک قاشق چایخوری عسل بنوشید یا آن را همراه با آب سیب به صورت سرد بنوشید.

 

خروج خلط با پیاز

درمان سرفه خلط دار با پیاز در دسترس ترین کاری است که می توانید انجام دهید. پیاز خواص بی نظیر آنتی بیوتیکی، ضد التهابی و خلط آور دارد که کمک می کند تا گلوی شما نرم شده و خلط آن از بین برود.

همچنین پیاز کمک می کند تا سیستم ایمنی شما بهبود یافته و فرآیند درمان سریعتر شود. شما می توانید تونیک با پیاز و شکر درست کنید تا خلط را روان تر کرده و در نتیجه ی آن خلط راحت تر خارج می شود.

 

دمنوش سیر و تاثیر فوق العاده بر سرفه

3 حبه سیر را در یک لیوان آب جوش ریخته و کمی پودر پونه به ان بیافزایید. یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد از کمی سرد شده دمنوش را میل کنید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

 

تمام فواید نعناع برای سرفه

می‌توانید نعناع را به صورت چای میل کنید یا آن را هنگام بخور مصرف کنید. ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب بریزید و همانطور که احتمالا بارها انجام داده‌اید، حوله‌ای روی سرتان بیاندازید و به طور مستقیم بخار نعناع را تنفس کنید.

درمان سرفه در منزل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ