ترفندهایی برای رهایی از بادگرفتگی گوش

sahar.d
اگر هنگام سفر با هواپیما یا حتی ماشین شخصی دچار بادگرفتگی گوش می شوید، با این مطلب همراه شوید تا ترفندهای ساده رفع بادگرفتگی گوش را به شما معرفی کنیم.

گاهی بر اثر تغییر فشار هوا هنگام سفر با هواپیما، قطار یا حتی در آسانشور افراد دچار گرفتگی و درد در ناحیه گوش می شوند که اصطلاحا به آن بادگرفتگی گوش می گویند. این پدیده می تواند بسیار آزار دهنده و کلافه کننده باشد. اگر شما نیز جر افرادی هستید که با این مشکل مواجه اید، با این مطلب همراه شوید تا با ترفندهای عالی برای رفع باد گرفتگی گوش آشنا شوید.

یک ترفند ساده و عملی

 هنگام باد گرفتگی گوش دهان را ببندید، گوش ها و بینی خود را کیپ کنید و فقط آب دهانتان را قورت دهید. به همین راحتی!

 شاید لازم باشد فرد این ترفند را چندین بار پیاده کند تا اثربخش باشد. این عملیات ساده باید آنقدر تکرار شود تا از فشار بر روی گوش ها کاسته شده و درد آن کم شود.

حالت بلعیدن

دهان را باز و بسته کنید مثل اینکه چیزی می خورید و عمل بلعیدن را انجام می دهید ! . این کار هوا از داخل سینوس ها خالی شده و در آن مجاری گردش هوا را باز می کند. این راه در موقع سرما خوردگی و حساسیت که باعث گرفتگی گوش شده است بسیار مفید است .

خمیازه بکشید

خمیازه، ماهیچه‌هایی را فعال می‌کند که باعث باز شدن مجرای شیپور استاش می‌شود و به گوش میانی اجازه می‌دهد فشار هوا را تنظیم کند.

لپ هایتان را باد کنید

اگر موارد گفته شده موفقیت‌آمیز نبود، دهان را کاملا ببندید و باد کرده و بینی را محکم بگیرید و سعی کنید هوا را از طریق بینی مسدود با فشار بیرون دهید با این کار فشار در گوش‌ها متعادل می‌شود.

بخار آب کمک می کند

برای سریع‌تر باز شدن گوش، دوش حمام بخار بگیرید یا ظرفی از آب را به جوش آورید و گوش خود را روی ظرف بگیرید و ملحفه یا پتویی را روی سرتان بکشید و همزمان بخار آب را استنشاق کنید، با این کار مجاری تنفسی و بادگرفتگی گوش بسرعت باز می‌شود.

الو دکتر ، 5 روش سریع رفع باد گرفتگی گوش

الو دکتر ، علت گرفتگی گوش در ارتفاعات چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ