با شکم خالی خرید نکنید!

parya
اگر قصد خرید کردن را دارید ولی شکمتان خالی است ما به شما می گوییم هرگز این کار را نکنید زیرا هزینه و خرج بیشتری را متحمل می شوید...

حتما برایتان پیش آمده که از سر کار به خرید بروید که در این مواقع ممکن است شکمتان خالی باشد.ولی در اینجا به شما می گوییم که با شکم خالی خرید نکنید چون ضرر می کنید. این موضوع را پژوهشگران با انجام تحقیقاتی کشف کرده اند. اگر می خواهید علت این قضیه را بدانید تا انتهای این مقاله را بخوانید تا بدانید خرید کردن با شکم خالی اشتباه بزرگی است.

خرید با شکم خالی

 پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده‌اند افرادی گرسنه‌ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای میشوند، بیشتر از آن‌که به سیر کردن خود و خرید اقلام خوراکی توجه کنند، مشغول خریدهای دیگر می‌شوند و کالاهایی را می‌خرند که اندک‌ زمانی پس از سیر شدن، از خرید آنها پشیمان می‌شوند.

 این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایش‌هایی به این نتیجه رسیدند که خریداران به‌شدت گرسنه حدود ۶۴ درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می‌کنند. اما چه چیز باعث این رفتار غیرمنتظره می‌شود؟

در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می‌کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش‌پیشانی شکمی میانی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می‌گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می‌شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری وارد بدن کند. پژوهشگران حدس می‌زنند ممکن است این هورمون روی بخش‌های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود شما از هر چیز مقادیر بیشتری را بخواهید.

به گفته این پژوهشگران، بهتر است با شکم سیر به خرید بروید تا پول کمتری خرج کنید و کالای اضافی نخرید.

پیشنهاد برای خرید کردن با شکم خالی

خوب است بدانید که گرسنگی باعث می شود تا ما بیشتر از آنچه که نیاز داریم خرید کنیم. در حقیقت، معده خالی حتی می تواند ما را وادار کند تا به سراغ قفسه های دیگر غیر از مواد غذایی هم برویم. جالب است بدانید که در نتیجه یک تحقیق مشخص شد، گرسنگی پیغام «من غذا می خواهم» را به مغز ارسال می کند. مغز آن را به صورت «من می خواهم» قبول کرده و باعث می شود تا فرد سراغ خرید اقلام غیرضروری برود.

پیشنهاد: پیش از رفتن به فروشگاه، فهرستی از وسایل و مواد غذایی موردنیاز خود را تهیه کنید. همچنین همراه نداشتن کارت بانکی و استفاده از پول نقد (به دلیل محدود بودن) نیز می تواند ترفند خوبی برای پیشگیری از خریدهای بی مورد به شمار رود.

انجام این کارها با معده خالی ممنوع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ