اگر دچار اضطراب و افسردگی هستید صبح ها این نوشیدنی را بیاشامید!

atoosamirzavandi
با نوشیدنی های گیاهی اضطراب و استرس را از خود و اطرافیانتان دور کنید.

یکی از مهمترین روش ها برای کاهش و از بین بردن استرس نوشیدنی ها هستند. در فرهنگ ما نوشیدنی های گیاهی بسیاری وجود دارند که به کنترل استرس کمک بسیاری می کنند. در این مقاله به معرفی این نوشیدنی های موثر می پردازیم.

چای سبز

یکی از موثرترین نوشیدنی ها برای آرامش اعصاب چای است البته نه هرنوع چای، برخی از چای ها حاوی مقدار زیادی تئین هستند که تاثیر آن باورنکردنی است که یکی از سالم ترین آنها چای سبز است که غنی از آنتی اکسیدان و برای هضم مفید و تاثیر ضد استرسی دارد و این به دلیل وجود ترکیبی مثل تئین است.

تیانین موجود در چای سبز به طور مستقیم در ترشح سروتونین و دوپامین مداخله می کند، مواد موجود در این چای ها هر دو فشارهای جسمی و روحی را کاهش دهد.

شیر گرم

سالهاست که از شیرگرم قبل از خواب استفاده می شود چون دو ماده آمینواسید و پروتئین آب پنیرتاثیر آرامش بخشی دارد هر دو این مواد نقش مهمی را در ترشح سروتونین دارد. به منظور رسیدن به نتیجه بهتر 15 تا 20دقیقه قبل ازخواب یک فنجان شیر گرم بنوشید البته برای افرادی که به لبنیات و لاکتوز حساسیت دارند توصیه نمی شود. شیر و چای نوشیدنی های شناخته شده برای کاهش استرس هستند اما چیزی که نمی دانید چای های طبیعی میوه برای کاهش استرس است.

بابونه

بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی  می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید.

اسطوخودوس

استرس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.

بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد.

در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس نیز برای  کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود. البته استفاده از افشره‌های خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود.

گیاه رازک

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 100 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.

می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

کاهش استرس با آب میوه ترکیب گیلاس و کیوی

ویتامین ث موجود درمیوه ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همچنین کمک می کند تا پس از یک روز دشوار به آرامش برسید. در واقع تمام مرکبات سطح هورمون کورتیزول را به حد متوسط کاهش می دهد. هورمون کورتیزول هنگام استرس ترشح می شود به همین دلیل پرتقال ، نارنگی،گریپ فورت ، لیمو را در فهرست غذایی خود بگنجانید.

کیوی حاوی ویتامین ث زیادی است و آنزیم هایی که انرژی را بالا می برند فعال می کند. آب آلبالو نیز باعث ترشح هورمون ملاتونین میشود این هورمون خواب و استراحت شما را تنظیم می کند.

 

 این نوشیدنی ها استرس شما را کاهش می دهد

 8 راهکار طبیعی برای کنترل استرس و اضطراب

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ