با این روغن چهار هفته ای لاغر شوید!

toranj
با روغن هم میشود لاغر شد.

 این روزها اسم روغن کانولا را زیاد می شنوید. روغنی پر خاصیت با کاربردهای فراوان مانند لاغر شدن. در ادامه خواهید خواند که چگونه با این روغن طی 4 هفته لاغر شوید.

 روغن کانولا موثر در آب کردن چربی های شکم

 با وجود آنکه در یک مطالعه اخیر روی روغن “کانولا”، ارتباط بین مصرف این روغن با آسیب دیدن حافظه در موش‌ها مشاهده شده اما حجم زیادی از تحقیقات و آزمایشاتی که طی دهه گذشته انجام گرفته حکایت از فوائد بسیار این روغن رژیمی برای سلامتی دارد.

روغن کانولا سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع‌نشده است و گفته می‌شود که تاثیرات مفیدی در مبتلایان به چاقی و دیابت دارد. همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد. مصرف این روغن با کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش هوش کودکان مرتبط است.

همچنین مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است که افزودن روغن کانولا در یک رژیم غذایی سالم به کاهش چربی شکمی در مدت چهار هفته کمک می‌کند.
به علاوه آزمایش دیگری روی ۱۴۰ نفر نشان داد رژیم غذایی نان کانولا به کاهش سطح قند خون و کلسترول بد خون منجر می‌شود. محققان همچنین تاکید کرده‌اند روغن کانولا حاوی تنها هفت درصد چربی اشباع شده است که میزان آن از روغن زیتون هم کمتر است.

در عین حال روغن کانولا گزینه سالم‌تری به حساب می‌آید چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است و امگا۳ عنصر کلیدی در رشد مغز و موثر در درمان افسردگی است.

از سوی دیگر در بررسی دیگری که محققان آمریکایی انجام دادند مشخص شد روغن کانولا بزرگی و رشد تومورهای روده را در موش‌ها کاهش می‌دهد.

روغن کانولا در کنار روغن زیتون به‌عنوان سالم‌ترین گزینه‌ها در میان روغن‌ها شناخته شده‌اند. در ادامه به خواص روغن کانولا برای سلامتی می‌پردازیم.

 روغن سالم

روغن کانولا حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ است، که آن را به سالم‌ترین روغن پخت و پز تبدیل می‌کند. همچنین، مانند روغن زیتون، چربی‌های اشباع کمی دارد.

 قلب سالم

روغن کانولا بالاترین سطح استرول‌های گیاهی را دارد، عمدتا، استرول بتا و کمپسترول. مطالعات نشان داده‌اند که خوراکی‌های حاوی غلظت بالای استرول‌ها، ریسک بیماری‌های قلبی مختلف را کاهش می‌دهند.

 پایین آورنده کلسترول

استرول گیاهی، مانع از جذب کلسترول در بدن می‌شود، در نتیجه سطح کلسترول را ۱۰-۱۵ درصد کاهش می‌دهد. از نظر چربی‌های تک اشباع نشده (MUFA) غنی است که کلسترول بد (LDL) را پایین می‌آورد و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد.

 کاهنده تورم و التهاب

حساسیت و سفت‌شدگی مفاصل را می‌توان با مصرف روغن کانولا کاهش داد. همچنین برای افرادی که از التهاب ناشی از آرتریت مزمن رنج می‌برند مفید است. روغن کانولا همچنین التهاب ناشی از آسم و اختلالات شکمی را کاهش می‌دهد.

الو دکتر ، آنچه باید در مورد روغن کانولا بدانید؟

الو دکتر ، کاهش وزن ناگهانی باعث این بیماری ها می شود!

الو دکتر ، مصرف این میوه باعث کاهش وزن می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ