با انتخاب این نوشیدنی های تابستانه لاغر شوید

toranj
در تابستان هم می توان با نوشیدنی ها لاغر شد.

به گزارش الودکتر: تابستان فصل چاقی است و با خوردن نوشیدنی هایی پر از قند این امکان دو برابر می شود اما در این مقاله به شما نوشیدنی هایی پشنهاد می شود که بتوانید در تابستان با انها لاغر شوید.

آب

آب، مایه‌ی حیات و سلامتی تمام ارگان‌های بدن و همچنین بهترین گزینه برای لاغری است. بیش از ۷۰ درصد بدن ما را آب تشکیل می‌دهد و مصرف آن برای بدن ضروری است. این نوشیدنی طبیعی هیچ کالری ندارد و باعث می‌شود بدن ضایعاتی مثل اوره را دفع کند. وقتی آب می‌نوشید، بلافاصله اشتهای‌تان کم می‌شود؛ از طرفی باعث می‌شود در زمان هضم غذا، فیبرهای مواد غذایی مصرف شده، حجیم شوند و احساس سیری طولانی مدت به وجود بیاید. اگر می‌خواهید لاغر شوید، پیش از هر وعده‌ی غذایی دو لیوان آب بنوشید، زیرا باعث می‌شود احساس سیری کنید. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب باعث اثرات مثبتی روی متابولیسم شما می‌شود.

آب با لیمو

از خواص درمانی لیمو بسیار گفته شده است. این خوشمزه‌ی تابستانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش وزن است. یک عدد لیمو کمتر از یک گرم شکر دارد که همین ویژگی آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده برای تابستان تبدیل می‌کند. شما می‌توانید آب چند تکه لیمو را بگیرید و به آب یخ‌دار اضافه کنید. ترکیب لیمو با نوشیدنی سبزیجات هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

آب با سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب یک طعم دهنده‌ی عالی آب و همیار لاغری شماست. به یک لیوان آب، نعناع، زنجبیل و لیمو، چند قطره سرکه‌ی سیب اضافه کنید تا هم تشنگی‌تان رفع شود و هم به وزن مطلوب برسید. بد نیست بدانید سرکه‌ی سیب ترکیبی بسیار موثر در تنظیم قند خون و مانع تجمع چربی در بدن شماست.

آب لیموترش با تخم شربتی

ترکیب آب لیموترش تازه و تخم شربتی، یک نوشیدنی عالی برای کمک به تناسب اندام، رفع تشنگی و پیشگیری از پیری زودرس است. این نوشیدنی باعث ایجاد احساس سیری شده و چون به بهبود عملکردهای بدن کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. از طرف دیگر، ترکیب این دو ماده‌ی غذایی باعث تنظیم میزان قند خون، تصفیه‌ی بدن و حفظ سلامت روده‌ها می‌شود. تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، فیبرها، آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که ذخیره‌ی چربی‌ها را متزلزل می‌کنند. تخم شربتی می‌تواند تا ۱۰ برابر بیشتر از وزن خود آب جذب کند، در نتیجه سیر کننده است و تاثیر زیادی در سلامت و تناسب اندام دارد. این دانه‌های ریز و پرخاصیت با مشکل دهیدراته شدن بدن (کم آبی) مقابله کرده و باعث بهبود جذب مواد مغذی و الکترولیت‌ها می‌شوند. برای بهره‌مندی از خواص لاغری این نوشیدنی بهتر است آن را صبح‌ها بنوشید.

پنج گرم تخم شربتی را در نصف لیوان آب (۱۰۰ میلی‌لیتر) خیس کنید. بعد از یک ساعت با دانه‌هایی غلیظ شده و ژله‌ای روبه‌رو می‌شوید که بسیار مغذی هستند. در مرحله‌ی بعد، آب یک عدد لیموترش را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. سپس تخم شربتی‌های خیس خورده و ژله‌ای را به آن اضافه کنید. می‌توانید نوشیدنی‌تان را با یک قاشق غذاخوری عسل شیرین و میل کنید.

آب کرفس

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و عدم تمایل به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. با مصرف آب کرفس، بدن احساس سیری می‌کند و فرد بدون پرخوری و مصرف غذای اضافی سیر می‌شود. همچنین مصرف کرفس به شکل روزانه باعث افزایش متابولیسم شده و سوخت‌وساز به بهترین حد ممکن می‌رسد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند، در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده و کاهش وزن آسان می‌شود. از طرفی، کرفس یک دیورتیک خوب است، به این معنی که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می‌شود. این اثر باعث تسریع سوخت‌وساز و در نتیجه مصرف توده‌ی چربی‌های بدن است. بهتر است آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

آب هندوانه

آب هندوانه کم‌کالری است و علاوه بر این که سیستم‌های درونی بدن را خنک می‌کند، برای کاهش وزن نیز بسیار مناسب است. آب هندوانه فقط برای کاهش وزن مفید نیست، بلکه در سلامتی کل بدن نقش دارد. خطر ابتلا به سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی را پایین می‌آورد. شما می‌توانید آب هندوانه را با میوه‌های دیگر مخلوط کنید. اضافه کردن چند تکه یخ هم طعم آن را عالی می‌کند!

آب زغال اخته

برای داشتن تناسب اندام، آب زغال اخته بنوشید. آب این میوه مانند تنظیم کننده‌ی انسولین عمل می‌کند، در نتیجه تاثیر انسولین و انباشتگی چربی‌ها را کاهش می‌دهد و در روند از بین بردن چربی‌ها موثر است. این نوشیدنی همچنین به دفع توکسین‌ها و چربی‌هایی که در بافت‌های بدن تجمع می‌کنند، یاری می‌رساند. تجمع توکسین‌ها و چربی‌ها در بافت‌های بدن عامل سلولیت و احتباس آب محسوب می‌شود. شما می‌توانید به منظور کاهش وزن خود، زغال اخته‌ی خشک را دم کنید و روزانه یک تا دو فنجان از آن بنوشید.

آب سبزیجات

آب سبزیجاتی مانند نعناع، انواع کلم، بروکلی، هویج و گوجه‌فرنگی می‌توانند از بهترین‌ نوشیدنی‌های تابستانی برای کاهش وزن باشند. این نوشیدنی‌ها ترکیبی غنی از ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و در تنظیم هورمون‌های بدن نقش مهمی دارند. کاهش سطح چربی بدن، تنظیم قند خون، کاهش التهاب و رادیکال‌های آزاد، افزایش متابولیسم و تنظیم هورمونی بدن از جمله مهم‌ترین مزایای آن‌ها برای بدن است. انواع سبزیجات به لاغری کمک می‌کنند و در بین آن‌ها، تره‌فرنگی دارای بیشترین میزان فیبرهاست. می‌توانید این سبزیجات را بپزید یا مقدار کمی آب به آن‌ها اضافه و خیلی ساده یک نوشیدنی مفید تهیه کنید.

شیر کم‌چرب

نوشیدن مقدار فراوانی شیر یا مصرف انواع دیگر لبنیات باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم باعث تناسب ‌اندام شده و کمک می‌کند تا شما لاغر شوید. البته حتما باید از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید، زیرا چربی شیر خود موجب اضافه وزن می‌شود. مصرف لبنیات کم‌چرب یا نیم درصد چربی به دلیل داشتن مقدار فراوانی کلسیم برای شما مفید است.

چای

چای نوشیدنی پرطرفدار است که خاصیت مدر و سیر کنندگی دارد. این نوشیدنی باعث حفظ تعادل هورمون «لپتین» می‌شود که اشتها و ذخیره‌ی چربی‌ها را کنترل می‌کند. هورمون لپتین روی ترشح انسولین نیز تاثیر می‌گذارد. یک فنجان چای در بین وعده‌های غذایی که اندکی احساس گرسنگی می‌کنید، کارساز است. اگر چای سبز دوست دارید، حتما از این چای استفاده کنید. نوشیدن روزانه سه فنجان چای کافی است.

قهوه‌ی سیاه

قهوه‌ی سیاه بدون کالری و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن مقدار متعادلی قهوه (سه تا چهار فنجان در روز) باعث کاهش وزن می‌شود، خلق‌وخو، تمرکز و عملکرد ذهنی شما را افزایش می‌دهد و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو و برخی از انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

مراقب آب میوه‌ها باشید!

– مصرف میوه برای سلامتی بدن لازم و ضروری است، اما اگر قصد لاغر شدن دارید، بهتر است میوه‌ها را کامل میل کنید نه به شکل آب‌میوه، زیرا فیبرهای بیشتری جذب می‌کنید. اگر رژیم گرفته‌اید از مصرف زیاد میوه‌هایی که سرشار از گلوسید هستند مثل گیلاس، انگور و … خودداری کنید.

– بهترین نوشیدنی‌ها برای حفظ سلامتی و کاهش وزن آب‌میوه‌های طبیعی هستند بنابراین از نوشیدن آب‌میوه‌های صنعتی بپرهیزید حتی اگر دارای شکر افزوده نباشند. این نوشیدنی‌ها سه برابر غلیظ‌تر از آب میوه‌های طبیعی‌اند و برای همین سرشار از گلوسید هستند.

– برخی از باورهای رایج صحت ندارند. مثلا گفته می‌شود میوه‌ای مثل آناناس چربی‌ها را می‌سوزاند، اما این میوه سرشار از گلوسید است، برای همین نباید بر‌اساس چنین باوری برای کاهش وزن مصرف میوه‌ای مثل آناناس را بیشتر کرد.

پیشگیری از گرمازدگی با این نوشیدنیهای خوشمزه!
میان‌وعده‌های تابستانی خوشمزه با کالری زیر ۱۰۰-قسمت اول
این نوشیدنی هم برای پوست معجزه میکند هم لاغری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ