درمان ساده کبد چرب به کمک چای! لیست داروهای بیمار کننده کبد

faateme1366
کبد چرب جزو بیماری هایی است که تعداد مبتلایان به آن در جهان هر روز رو به افزایش است. و ایران نیز از این قاعده جهانی مستثنی نیست. در این مطلب برای شما یکی از ساده ترین راه های درمان کبد چرب که به کمک چای صورت می گیرد را توضیح داده ایم.

سم زدایی از کبد توسط چه خوراکی هایی صورت می گیرد؟


خوراکی‌های زیادی هستند که به فرآیند سم‌زدایی در کبد کمک می‌کنند. مثلا سیر و پیاز به کارکرد کبد کمک می‌کنند. برخی از ادویه‌ها مانند زردچوبه، رزماری و غنچه‌های خشک‌شده گل میخک صدپر برای سلامتی کبد عالی هستند. در کنار همه اینها، هیچ چیز بهتر از چای سبز نیست.

چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که باعث بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود. اگر چای سبز به‌طور مرتب، چندبار در روز مصرف شود، باعث بهبود فرآیند سم‌زدایی درکبد خواهد شد. به این صورت که میزان کورتیزول Cortisol را کاهش می‌دهد، کورتیزول مولکلولی است که باعث بی‌نظمی در عمل سوخت و ساز می‌شود.

نکته مهم:  نوشیدن بیش از 2-3 فنجان کوچک چای سبز در روز توصیه نمی شود.

نوشیدن چای سبز چگونه به درمان کبد چرب کمک می کند؟

به گزارش سایت الو دکتر مصرف چای سبز می‌تواند اثر رادیکالهای آزاد و مواد مضر در کبد را پاکسازی کند. همچنین نوشیدن چای سبز در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد موثر است و می‌تواند تا حدودی کبد چرب را درمان کند.

پزشکان معتقدند در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی ضروری است.

طبق تحقیقاتی درمان گران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی بطور مستمر می تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.

همچنین میتوانید برای افزایش تاثیر این چای در درمان کبد چرب، زنجبیل تازه به  چای سبز اضافه کنید. زنجبیل با افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها به سلامت بیشتر بدن و کبد کمک می کند

کدام داروها کبد را زودتر بیمار می کنند؟

بد نیست بدانید چای سبز اگر زیاد مصرف شود به کبد آسیب می‌رساند. داروهای عطاری و گیاهی کبد را معرض آسیب جدی قرار می‌دهند. داروهایی که کلاس جی ام و ورزش دارند، حاوی هورمون‌هایی هستند که عضلات را قوی می‌کنند.

آندروژن‌ها آسیب جدی به کبد وارد می‌کنند، هورمون‌ها و قرص‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی تجویز می‌شود برای کبد ضرر دارد. خیلی از داروهایی که برای درمان کبد مفید هستند را نباید بدون اجازه پزشک مصرف کنیم.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث سینوزیت می‌شود و افراد را دچار زردی می‌کند. داروهای روانپزشکی و اعصاب نیز مصرف نشود زیرا در طولانی مدت باعث زردی، خارش، و تغییر رنگ ادرار می‌شود. حتماً قبل از مصرف قرص‌ها به دکتر مراجعه شود. مصرف مسکن‌ها با دوز پایین آسیب کبدی را کمتر می‌کند. مصرف زیاد استامینوفن کشنده است. الکل و مشروبات الکلی کبد را از کار می‌اندازد مسکن‌های ژلوفن، و دیکلوفناک در بیماری‌ مزمن کبدی استفاده نشود.

قبل از مصرف چای سبز حتما بدانید که:

چای سبز به دلیل داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصا آهن می کند.

خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد.

زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود

مصرف کافئین بیش از حد با بروز اسپاسم و فشردگی عضلانی مرتبط است. و افراد مبتلا به ریتم غیر طبیعی سینوس باید مصرف کافئین را محدود کنند.

 مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بیخوابی و بیقراری می شود. افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند نباید استفاده کنند و افرادی که میگرن دارند میزان مصرف کمی باید داشته باشند.

چای سبز اسیدی است، و از این رو می‌تواند باعث تحریک پوشش مری و ایجاد ریفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود.

مصرف بیش از حد چای سبز می‌تواند منجر به دریافت کافئین زیاد شود که بی‌خوابی، ناراحتی معده، لرزش، بی‌قراری و غیره را به دنبال دارد.

مصرف بیش از حد کافئین، از جمله کافئین موجود در چای سبز، باعث تهوع و استفراغ می‌شود.

در صورتی که مصرف چای سبز را به تازگی شروع کرده باشید، اسهال نیز ممکن است رخ دهد.

نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند، باعث تشدید وزوز گوش می‌شوند. چای سبز، به عنوان یکی از منابع کافئین، می‌تواند منجر به بروز این اختلال شود.

راه درست درمان کبد چرب با خاکشیر!

چطور کبد سالم داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ