کنترل فشار خون و دیابت با ذرت

atoosamirzavandi
خوردن ذرت برای مقابله با پرفشاری خون نیز مفید است زیرا ذرت، مواد شیمیایی گیاهی متعددی دارد.

ذرت حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا6 می باشد که کنترل کننده های اغلب بیماری ها هستند. در این مقاله در مورد خواص ذرت و چگونگی کنترل فشارخون و دیابت بحث شده است.

 

مو و پوست سر را بهبودمی‌بخشد

یکی از خواص شگفت‌انگیز دیگر ذرت برای سلامتی، بهبود مو و پوست سر است. برای داشتن موی نرم و صاف، چرا مصرف روغن ذرت را امتحان‌نمی‌کنید؟ ذرت، همچنین می‌تواند تعادل مناسبی میان اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ ایجاد‌کند. همان‌گونه که می‌دانید، هردوی آنها به کنترل التهاب کمک‌کرده و از پوسته‌شدن و خشک شدن پوست سر جلوگیری‌می‌کند. و آیا می‌دانستید این اسیدهای چرب، مواد مهم ساختار ذرت هستند که شرایط مطلوب را برای انتقال چربی فراهم‌می‌کنند، و اگر به کمبود یکی از این اسیدهای چرب دچارید، ممکن است دچار شکنندگی و ریزش مو شوید؟. بنابراین، اگر می‌خواهید سلامت مو و پوست سر خود را افزایش‌دهید، باید روغن ذرت مصرف‌کنید. حالا ممکن است نحوه استفاده از روغن ذرت را ندانید، درست است؟ جواب موردنظرتان در اینجا آمده است:

اول، مقدار مناسبی روغن ذرت را بردارید.
سپس، آن را به‌مدت یک دقیقه گرم‌کنید
آن را بر پوست سرتان بگذارید
حالا، با نوک انگشتان، پوست سرتان را به‌آرامی ماساژدهید
بگذارید ۱۵ دقیقه بماند
درانتها، موهای‌تان را با شامپو بشویید

پس از انجام این روش به‌مدت چند هفته، مویی براق و نرم خواهید داشت.

 

از قلب شما محافظت‌می‌کند

اگر کسی درباره خواص ذرت از شما بپرسد، محافظت از قلب، یکی از جواب‌هایی است که می‌توانید بدهید. چرا؟ با استناد به برخی مطالعات، روغن ذرت دارای اثر ضد آتروژنیک بر سطح کلسترول است. بنابراین، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک‌کند. به‌ویژه، روغن ذرت، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سلامت قلب محسوب‌می‌شود. همان‌گونه که قبلا گفته شد، ذرت، اسیدهای چرب زیادی از قبیل اسیدهای چرب امگا۳ و اسیدهای چرب امگا۶ دارد. بنابراین، اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند به مهار کلسترول بد کمک کرده و سپس به بخش‌های اتصال بازگردند. درنتیجه، این، موقعیت‌های انسداد عروق را کاهش‌داده و فشار خون را پایین‌می‌آورد. به‌علاوه، احتمال سکته و حمله قلبی نیز کاهش‌می‌یابد.

 

کلسترولLDL پایین‌تر

یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز ذرت که باید بدانید، پایین‌آوردن کلسترول است. بر اساس نتایج یک مطالعه، مصرف روغن پوسته ذرت می‌تواند کلسترول LDL پلاسما را کاهش‌دهد. این روغن چگونه می‌تواند کلسترول LDL پلاسما را کاهش‌دهد؟ این کار را با جذب کلسترول در بدن ما انجام‌می‌دهد. به‌علاوه، کاهش کلسترول LDL به معنای کاهش کلسترول HDL یا کلسترول خوب نیست. آیا می‌دانید هنگامی که کلسترول LDL در بدن کاهش‌یابد، بیماری قلبی نیز کاهش‌یافته و از تصلب شرایین جلوگیری‌می‌شود؟.

 

پرفشاری خون و دیابت را کنترل‌می‌کند

زمانی که از خواص ذرت صحبت‌می‌کنیم، کنترل پرفشاری خون و دیابت نیز از این خواص هستند. امروزه، افراد زیادی در سرتاسر دنیا، به دیابت مبتلا هستند. به‌همین دلیل، درمان یا پیشگیری از دیابت، کاری ضروری است که هر فردی باید انجام‌دهد. به‌علاوه، دو راه برای درمان یا پیشگیری از دیابت وجوددارد. راه اول، استفاده از داروست. به‌هرحال، گاهی وقت‌ها، این راه می‌تواند عوارضی داشته‌باشد. راه دوم، افزودن سبزیجات و میوه‌های ارگانیک به رژیم غذایی روزانه است.

به‌همین دلیل، ذرت باید به رژیم غذایی اضافه‌شود زیرا نشان‌داده شده که خوردن دانه‌های ذرت می‌تواند به کنترل NIDDM که به معنای دیابت غیر انسولین است، کمک‌کند. علاوه بر این، خوردن ذرت برای مقابله با پرفشاری خون نیز مفید است زیرا ذرت، مواد شیمیایی گیاهی متعددی دارد. آیا می‌دانید مواد شیمیایی گیاهی، قادر به تنظیم جذب و آزادکردن انسولین در بدن هستند؟. یعنی هنگامی که جذب و آزادسازی انسولین هماهنگ شود، احتمال کاهش یا افزایش شدید انسولین در بیماران دیابتی می‌تواند کاهش‌یافته و این افراد می‌توانند سبک زندگی عادی خود را حفظ‌کنند.

 

از بی‌خوابی جلوگیری‌می‌کند

امروزه، افراد زیادی به بی‌خوابی مبتلا هستند، مخصوصا زنان باردار. به‌طورکلی، یکی از عوامل اصلی این بیماری، کمبود آهن است. به‌هرحال، همان‌گونه که قبلا گفته‌شد، ذرت، مقدار زیادی آهن دارد که یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است. به دلیل بالا، جلوگیری از بی‌خوابی را باید در فهرست خواص ذرت قرارداد.

 

ذرت بر ضد بیماری ایدز

لکتین‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شوند. ذرت نیز سرشار از این پروتئین‌ها می‌باشد. لکتین‌ها می‌توانند به گیرنده‌های کربوهیدراتی در غشای سلول‌ها متصل شود. اتصال لکتین‌ها به این گیرنده‌ها فعالیت بسیاری از ویروس‌ها، از جمله ویروس ایدز را مختل می‌کند. با این حال مطالعات بیشتری برای اثبات اثر ذرت بر بیماری ایدز لازم است.

 

خواص ذرت پخته

طبخ ذرت باعث آزاد شدن مواد مغذی و مفید آن شامل کاروتنوئیدها (نسخه گیاهی ویتامین A)می‌شود که این مواد تاثیر به سزایی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.

ذرت پخته حتی پس از کاهش ذخیره ویتامین C خود،‌ خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش را حفظ می‌کند. در واقع پختن ذرت باعث می‌شود که خاصیت آنتی اکسیدانی آن تا ۵۳ درصد افزایش پیدا کند.

علاوه بر آنتی اکسیدانها،‌ این ماده غذایی مهم پس از طبخ ترکیبی موسوم به اسید فرولیک آزاد می‌کند که خواص فوق العاده‌ای دارد. این خواص در ذرت شیرین به مراتب بیشتر است.

همچنین بتاکاروتن‌های موجود در ذرت تاثیر فوق العاده‌ای در پیشگیری از واکنش‌های اکسیدیته در بدن دارد و در نتیجه از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

آیا ذرت خواص درمانی دارد؟ 

ذرت و هزاران خاصیت آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ