کاهش وزن و لاغری به کمک رژیم موز

atoosamirzavandi
موز یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود چرا که علاوه بر شیرین بودن از جمله غذاهای سیرکننده است و به همین دلیل تمایل به خوردن غذاها را به شدت کاهش می دهد

افرادی که اضافه وزن دارند همیشه به دنبال رژیمی هستند که سریع و راحت تر به وزن دلخواه خود برسند. رژیم موز شاید یکی از بهترین گزینه ها باشد زیرا موز حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد که احساس سیری به افراد دست می دهد. در این مقاله بیشتر در این باره بخوانید.

 

موز یکی از میوه هایی محسوب می شود که سرشار از فیبر است و حدود ۱۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه را فراهم می کند. با توجه به خواص فیبرها در بدن، خوردن موز در فرآیند هضم غذا کمک بسیاری می کند. همچنین ویتامین B6 موجود در موز، از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم محافظت می کند و موجب کاهش وزن نیز می شود. به طور کلی موز یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود چرا که علاوه بر شیرین بودن از جمله غذاهای سیرکننده است و به همین دلیل تمایل به خوردن غذاها را به شدت کاهش می دهد.

 

اصول اولیه‌ی رژیم موز

موز حاوی مواد مغذی برای رژیمی سالم است. یک موز متوسط به شما حدود ۱۱۰ کالری انرژی بدون چربی، سدیم و کلسترول می‌دهد. همین‌طور ۳۵ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین B6 و ۱۰ درصد نیاز شما به منیزیم و ویتامین C را تأمین می‌کند.

 

ازآنجایی‌که کالری مصرفی شما درنهایت عامل اثرگذار برای کاهش وزن خواهد بود باید کالری کمتری نسبت به رژیم موز، مصرف کنید. اگر روزی ۲۰ عدد موز مصرف می‌کنید، به‌تنهایی از این میوه ۲۰۰۰ کالری انرژی دریافت می‌کنید. اگر ۱۵ عدد موز و سه لیوان شیر خامه‌دار مصرف کنید، همچنان ۲۰۰۰ کالری در طول روز دریافت می‌کنید.

 

رژیم شیرموز

بسیاری از افراد گمان می کنند چون موز دارای کربوهیدرات است پس چاق کننده می باشد ولی ما دراین مطلب به شما می گوییم که موز سرشار از مواد مغذی و فیبر فراوان است، فیبرماده ای می باشد که در لاغری بسیار کمک کننده است زیرا احساس سیری را در شما ایجاد می کند  .گلوکزکم  موجود در موز باعث می شودکه قند خون تا سطح خوبی بالا برود .هنگامیکه گلوکز کم باشد احساس گرسنگی نیز کم تر است.در موز ماده ای به نام سروتنین وجود دارد که باعث نشاط در انسان می شود پس وقتی ما رژیم موز را می گیریم احساس بی حالی و افسرده بودن را نخواهیم داشت .این میوه ی خوش مزه دارای هضم آسانی می باشد ومعده آن را به آسانی هضم می کندو همچنین باعث لطافت و شادابی در پوست وچهره می شود .موز دارای پتاسیم ،ویتامین B ،منیزیم می باشد.این میوه بون چربی وکلسترول است واین خود بر سلامتی قلب مفید است .تقویت کننده سیستم دفاعی بدن وهمچنین استخوانها وسیستم اعصاب است.شما با گرفتن این رژیم می توانید چند کیلو از اضافه وزن خود را در طی سه روز از بین ببرید.

 

میان وعده های رژیم موز

در این رژیم اسنک یا میان‌وعده‌ای بین صبحانه و ناهار نداریم، اما اگر خیلی گرسنه هستید می‌توانید یک میوه‌ی تازه مصرف کنید. از میوه‌های خشک‌شده و کنسروشده استفاده نکنید. این میوه‌ها میزان کالری خیلی بیشتری دارند. بعد از ساعت ۳ بعدازظهر می‌توانید یک تکه شکلات تلخ مصرف کنید.

 

خواص ناشتا خوردن موز

این رژیم غذایی به علت مصرف موز به صورت ناشتا، رژیم غذایی موز نامیده می شود. بنیانگذاران این  رژیم توصیه می کنند که مصرف بین یک تا چهار موز خام صبح به صورت ناشتا و پیش از صبحانه، همراه با آب گرم، بسیار موثر و مفید است. مانند تمام وعده های غذایی، در رژیم غذایی موز، شما  تا 80 درصد غذا مصرف کرده و باقیمانده هم شامل مصرف موز می شود.

 

کاهش کالری به کمک رژیم

کاهش کالری به‌اندازه‌ی یک رژیم سالم، نقش اساسی در کاهش وزن دارد. یک رژیم غذایی سالم حاوی خوراکی‌هایی از تمام گروه‌های مواد غذایی است و روی مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل، مواد لبنی کم‌چرب، پروتئین‌های کم‌چرب، آجیل و انواع دانه‌ها تأکید دارد. کلینیک پزشکی مایو تأکید می‌کند که می‌توانید هر چند وقت یک‌بار در رژیم خود تقلب داشته باشید.

 

دانشگاه پزشکی هاروارد پیشنهاد می‌کند که به‌اندازه‌ی ۵۰۰ کالری در طول روز کمتر مصرف کنید و حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی طی روز داشته باشید تا هفته‌ای ۵۰۰ گرم وزن کم کنید. همچنین رژیم خود را خراب نکنید و سلامتی خود را به‌خطر نیندازید. درضمن زنان باید حداقل روزانه ۱۲۰۰ کالری و مردان ۱۵۰۰ کالری انرژی دریافت کنند. البته کالری مورد نیاز بدن برای کاهش، افزایش و ثابت نگه داشتن وزن برای افراد مختلف، متفاوت است.

 

 رژیم لاغری سه روزه موز (رژیم شیر موز)

رژیم سه روزه موز که اغلب از آن به عنوان رژیم شیر موز یاد می شود یکی از آسان ترین و محدود ترین رژیم های موز می باشد. رژیم روزانه شیر موز حاوی سه موز و سه لیوان شیر کم چرب یا ماست می باشد. مقدار غذای تعیین شده را به ۵ تا ۶ سهم تقسیم کنید و آن ها را در فاصله زمانی معین در طول روز مصرف کنید برای پیشگیری از احساس گرسنگی شدید وعده های غذایی را تفکیک کنید. میوه ها و لبنیات می توانند جدا از یکدیگر مصرف شوند. علاوه بر این در طول روز مقدار زیادی آب و چایگیاهی بدون شکر بنوشید. این عمل باعث می شود شکم شما تمیز شود. آخرین وعده شما نباید بیش از سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب به طول بیانجامد. شما با استفاده از این رژیم می توانید حدود ۳ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. همچنین می توانید موز ها را قبل مصرف در فریزر قرار دهید سپس با شیر ترکیب کنید تا بستنی خوشمزه ای تهیه کرده باشید

 

رژیم هفت روزه موز

رژیم موز هفت روزه به اندازه رژیم موز سه روزه محدود نیست و در آن مقدار مصرف میوه محدود نمی باشد با استفاده از این رژیم قادر خواهید بود ۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهید. شما مجاز به مصرف روزانه ۱.۵ کیلوگرم موز رسیده پوست کنده می باشید. به محض اینکه احساس گرسنگی کردید یک موز بخورید و اگر احساس گرسنگی شما شدید بود می توانید به وعده غذایی خود یک عدد تخم مرغ آب پز اضافه کنید. تنها مجاز به مصرف چای گیاهی و آب می باشید. در طول این هفت روز تنها مجاز به مصرف دو عدد تخم مرغ آب پز خواهید بود

با موز سه روزه لاغر شوید

چه دردهایی که با موز درمان می شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ