از این افراد به شدت دوری کنید

faateme1366
برخی افراد در زندگی وجود دارند که هر وقت با آنها صحبت می کنید به غیر از انرژی منفی حس دیگری به شما دست نمی دهد. این افراد منفی نگر هستند که باعث ایجاد حس بد در زندگی شما می شوند. در این مطلب برای شما راه های شناسایی این افراد را آورده ایم که به شما کمک کند تا از آنها دوری کنید.

خصوصیات اصلی منفی نگرها را بدانید

1.زندگی افراد منفی بسیار احساسی است و به راحتی می‌تواند شما را در خود گرفتار کند

2.افراد منفی کاملا خودمحور هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که تمامی توجه‌ها بر روی آن‌ها متمرکز باشد

3. به طور مداوم به نظر می‌رسد که افراد منفی نیاز به نجات داده‌ شدن دارند

4. آن‌ها شرور هستند و اگر به آن‌ها اجازه دهید به طور مداوم با شما بد رفتاری می‌کنند.

5. افراد منفی سعی می‌کنند تا با فریبندگی احساسی شما را کنترل کنند

6.شما هرگز نمی‌‌دانید که باید چه انتظاری از این‌گونه افراد داشته باشید، زیرا افراد منفی می‌توانند به طور متناوب مهربان یا زیان‌بخش و آرام یا خشمگین باشند. آن‌ها تعادل شما را به هم می‌زنند

7.افراد منفی به طور مداوم سعی در آزمایش شما دارند و می‌خواهند تا خود را به آن‌ها ثابت کنید

8.افراد منفی دروغ‌گو هستند، شما نمی‌توانید به حرف‌های آن‌ها اعتماد کنید

9.افراد منفی ممکن است در بحران‌ها کنار شما باشند، اما آن‌ها به ندرت شادی‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها شکستها و ناراحتی‌های شما را بیشتر از موفقیتها و شادیهایتان دوست دارند.

10. آن‌ها از هر فرصتی برای زمین زدن شما استفاده می‌کنند

11. افراد منفی شما را قضاوت می‌کنند

12. آن‌ها با مکالماتی سعی می‌کنند تا شما را گیج کنند

13. این مردم همیشه زندگی را با نگرانی میگذرانند. این طرز فکر از آنجا سرچشمه میگیرد که در وجود این افراد، یک نیاز به آگاهی و محافظت وجود دارد ولی از نوع بسیار شدید آن.

14. شخصیت های منفی گرا نمی توانند به طور مستقیم، نظرات و خواسته های خود را بیان کنند آن ها به ظاهر موافق انجام کاری هستند اما بعدآً از طریق طفره رفتن یا نشان دادن بی کفایتی به بهانه ی نداشتن مهارت، از انجام کارها سرپیچی می کنند.

15. البته یک فرد منفی‌گرا ممکن است حرف مثبتی هم به شما بگوید و مثلا از آشپزی‌تان تعریف کند یا مثلا از رفتن به ساحل و رستوران هم لذت ببرد. فقط یک مشکل وجود دارد؛ آنها صحبت‌های خود را با «اما» و «ولی» تمام می‌کنند و جملات مثبت‌شان را به عباراتی منفی تبدیل می‌کنند. مثلا این جملات برای شما آشنا نیستند؟ «به نظر رستوران خیلی خوبی میاد، ولی نمی‌شد یه میز بیرون رزرو کنی؟» یا «ساحل قشنگیه ولی حیف خیلی شلوغه.»

امتیاز منفی نگر بودن

منفی باف ها آنقدر که واقع بین ها روشن و شفاف هستند، بدبین نیستند آنها نه تنها قادرند مشکلات را ببینند، بلکه می توانند فرصت ها را نیز پیش از ظهورشان تشخیص دهند. منفی نگر ها در تبدیل کردن شکست به درس، مهارت فوق العاده ای دارند.

آنها خوب می دانند چطور خوش بینی افراطی و خوش خیالی را کنار بگذارند و ببینند واقعاً چه اتفاقی پیش رویشان در حال رخ دادن است.

بنابراین منفی نگر های تیم شما از آنچه تصور می کنید ارزش بیشتری دارند. به یاد داشته باشید هر نوع تفکری ارزش خاص خود را دارد.

از کجا بفهمیم منفی نگریم یا نه؟

برخوردهای خود را با افراد مختلف و اطرافیانتان مرور کنید، اگر بعد از صحبت با کسی، تغییری در روحیه و رفتار شما ایجاد نشود، این رابطه بی طرفانه و می تواند مفید باشد. اما اگر بعد از ملاقات کسی، احساس تحلیل انرژی، روحیه و خستگی به شما دست داد، طرف مقابل شما فردی منفی گراست، و از طرفی اگر شما در رابطه ای با خالی کردن عصابنیت و ناراحتی های خود بر سر دیگران، احساس سبکی کردید، شما فردی با انرژی منفی هستید. 

7نوع تمامیت خواهی که باعث ناراحتی شخص می شود:

1. تمامیت خواهی اخلاقی:«اگر از اهداف و معیارهای شخصی ام باز بمانم نباید خودم را ببخشم.»

2. تمامیت خواهی عملکردی:«برای این که ارزشمند باشم، باید در همه کارهایم موفق گردم»

3. تمامیت خواهی شناختی:«اشخاص مرا به عنوان یک انسان آسیب پذیر قبول نمی کنند»

4تمامیت خواهی احساسی:«باید همیشه بکوشم تا شاد و خوشبخت باشم، احساسات منفی ام را کنترل کنم و هرگز احساس نگرانی و افسردگی به خود راه ندهم»

5تمامیت خواهی رمانتیک:«باید همسر کاملی پیدا کنم و همیشه واله و شیدای او باشم.»

6تمامیت خواهی ارتباطی:«زن و شوهر با هم مشاجره نمی کنند و بر هم خشم نمی گیرند.»

7- تمامیت خواهی در وضع ظاهر:«بی تناسب هستم، زیرا کمی اضافه وزن دارم، پاهایم چاق است، صورتم جوش زده است.»

این 7نوع تمامیت خواهی از نظر دیوید برنز (نویسنده کتاب از حال بد به حال خوب) است. با این هفت تمامیت مدارا کنید و خود را قانع کنید که کمال گرایی در این حد بی ارزش است تا زندگی عادی و سرشار از حس خوب داشته باشید.

6علامت زبان بدن برای اینکه دروغگو ها را بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ