درمان ترک کف پا با آب لیمو!

atoosamirzavandi
آب لیمو می‌تواند به‌طور موثر پوست خشک شما را نرم کند و به درمان ترک کف پا کمک کند.

ترک کف پا از مشکلاتی است که با گرم شدن هوا و پوشیدن صندل های تابستانی بیشتر می شود. ترک پا علاوه بر این که ظاهر زشتی به پاها می دهد زبری و درد تحمل ناپذیری را باعث می شود. در این مقاله راهکارهایی برای درمان ترک کف پا ارائه شده است.

 

آب لیمو

آب لیمو به علت میزان اسیدیته‌ی بالایی که دارد در بسیاری از درمان‌های طبیعی سلامتی استفاده می‌شود. آب لیمو می‌تواند به‌طور موثر پوست خشک شما را نرم کند و به درمان ترک کف پا کمک کند. بوی این مرکبات برای برخی آدم‌ها بسیار دلپذیر و نیز شفابخش است.

دو روش وجود دارد که با استفاده از آب لیمو ترک کف پا را درمان کنید. برخی آدم‌ها ترجیح می‌دهند با کمی پنیه آن را مستقیما روی پوست بمالند. برخی دیگر آب لیمو را با آب گرم مخلوط می‌کنند و پایشان را ۱۵ دقیقه درون آن می‌گذارند. بیشتر درمان‌هایی که در این فهرست وجود دارد مستلزم آن است که با ملایمت پایتان را خشک کنید. این برای خشکی پوست خیلی بهتر است چون مالیدن حوله می‌تواند ناحیه‌ی خشک را تحریک کند و برای درمان‌تان مضر باشد.

 

آلوئه ورا

شما می‌توانید بعد از این‌که پایتان را در آب ولرم قرار دادید، ژل آلوئه ورای تازه را روی پاشنه‌ی خشک بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید ژل چند ساعت بماند یا شب قبل از خواب این کار را بکنید.

موز و آووکادو

بله، فکرتان درست است، تمام موارد این فهرست کاملا خوراکی است. شما به چه چیزی می‌توانید بیش‌تر از آن‌چه برای خوردن خوب است، اطمینان کنید؟ برای این درمان به یک موز کامل و نصف یک آووکادو نیاز دارید تا از آن به عنوان درمان خشکی و ترک کف پا استفاده کنید.

موز را خرد کنید و درون مخلوط‌کن بریزید و سپس آووکادو را به آن اضافه کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه‌ای غلیظ به‌دست بیاید. در صورت لزوم می‌توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا بهتر مخلوط شود. مایه را به آرامی روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند. هنگامی که این زمان به پایان رسید، کف پایتان را با آب گرم بشویید.

 

عسل

عسل به لطف تاثیر و توانایی آن در بهبود نرمی و لطافت پوست، درمانی رایج برای ترک کف پا است. عسل می‌تواند به پایتان رطوبت بدهد، به علاوه خواص آنتی‌باکتریال نیز دارد. عسل، نه فقط برای پوست، بلکه فواید زیاد دیگری برای سلامتی نیز دارد.

برای خلاص شدن از شر ترک کف پا یا ترک پاشنه‌ی پا، چند قاشق غذاخوری عسل را با یک سطل کوچک آب گرم مخلوط کنید. بعد از هم زدن آب و اطمینان از حل شدن عسل، پایتان را درون سطل آب قرار دهید. اجازه بدهید پایتان حدود ۲۰ دقیقه این مخلوط را جذب کند سپس به آرامی آن را خشک کنید. یک گزینه‌ی دیگر این است که عسل را مستقیما روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید. سپس جوراب بپوشید تا پاشنه‌ها را بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند.

 

مصرف کلسیم خود را بالا ببرید:

برای بهبود وضعیت پاشنه های ترک خورده ، شما نیار به مصرف کلسیم دارید. غذاهایی مانند:ماست و شیر و پنیر و بروکلی یا ماهی از این قبیل هستند که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

ویتامینE و آهن:

ویتامین E و آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مطمئن شوید که گوشت و مرغ و ماهی را به اندازه کافی مصرف می کنید، چون سرشار از این ویتامین ها می باشند که در درمان ک مرطوب کردن ترک پا موثر هستند.

 

اسید های چرب امگا3:

مواد غذایی ای مانند:دانه های کتان، روغن کتان و ماهی های آب سرد بعنوان منابع غنی امگا 3 شناخته شدا اند که به کاهش ترک پا کمک می کنند.

 

آرد برنج
ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

سولفات منیزم
سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.

درمان ترک کف پا با روغن زیتون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ