چگونه آنتی بیوتیک خانگی بسازیم؟

atoosamirzavandi
آنتی بیوتیک های خانگی علاوه بر تسکین دردها می توانند مزایای بیشتری برای بدن داشته باشند. زرد چوبه و عسل دو ماده ای بسیار قوی و موثر برای ساخت آنتی بیوتیک های خانگی محسوب می شوند.

آنتی بیوتیک ها جزئی از زندگی روزمره افراد شده است به طوری که با هر دردی که پیش می آید همه به فکر خوردن یک آنتی بیوتیک هستند. به همین علت استفاده از آنتی بیوتیک های خانگی آسیب کمتری نسبت به آنتی بیوتیک های شیمیایی به بدن وارد می کنند. در این مقاله به طرز تهیه ی چند آنتی بیوتیک موثر اشاره شده است.

آنتی بیوتیک زردچوبه و عسل

اکثر خواص زردچوبه از وجود ترکیبی به نام کورکومین ناشی می شود. این ترکیب فعال باعث کنترل التهاب بدن شده و مولکول های خطرناک را نابود می کند. زردچوبه قدرت تخریب باکتری هایی مانند هلیکوباکتری (مسئول اصلی زخم معده و بیماری های گوارشی) را نیز دارد.

میتوان از ترکیب زردچوبه با عسل یک آنتی بیوتیک خانگی ساخت

 در هر خانه ای زردچوبه و مقداری عسل یافت می شود. ریشه زردچوبه و عسل حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی دارند و به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک زیادی می کنند. این دو ترکیب صد در صد طبیعی حتی به طور جداگانه نیز برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و تمام میکروارگانیسم هایی که در عملکرد بدن اختلال ایجاد می کنند استفاده می شوند. با این حال ترکیب این دو برای ساخت یک آنتی بیوتیک موثرتر است و خواص آن ها را بیشتر می کند.

روش تهیه آنتی بیوتیک عسل و زردچوبه

این آنتی بیوتیک خانگی را عسل مزین به زردچوبه می گویند. این آنتی بیوتیک طبیعی یک جایگزین مناسب برای انواع شیمیایی این داروها است و باعث تخریب و نابودی باکتری ها و ویروس های موجود در بدن می شود. شما می توانید از این آنتی بیوتیک پرخاصیت برای پیشگیری از بیماری استفاده کنید و یا به محض مشاهده نخستین علائم بیماری های عفونی یا ویروسی به سراغ آن بروید. ترکیبات این آنتی بیوتیک در معرض دسترس بوده و تهیه آن ساده است. البته توصیه می شود در هنگام خرید عسل دقت کرده و از انواع طبیعی و باکیفیت آن خریداری کنید.

ترکیبات لازم

عسل دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهابی قوی است که با آسیب های اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد و سموم مقابله می کند. عسل همچنین در درمان زخم ها و سوختگی های سطحی موثر است

عسل طبیعی:100 گرم (حدود یک سوم لیوان)

زردچوبه:10 گرم (حدود 1 قاشق)

روش تهیه

داخل یک ظرف شیشه ای تمیز، عسل و زردچوبه را ریخته و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. اجازه دهید مواد به مدت یک شب کامل استراحت کند.

مواد لازم تهیه آنتی بیوتیک طبیعی:

۳فنجان سرکه سیب:

طبق سازمان تغذیه، سرکه سیب بسیاری از باکتری ها را درمان می کند. سرکه بطور سنتی، بعنوان یک ضد عفونی کننده، درمان کننده عفونت های گوش، قارچ ناخن، زگیل و شپش استفاده می شده است. همچنین هزاران سال پیش نیز از این ماده برای تمیز کردن زخم استفاده می شده است. در رابطه با نگهداری مواد غذایی و مطالب مرتبط با آن، مشخص شد که سرکه سیب از رشد باکتری بنای ای کلی نیز جلوگیری می کند.

۱/۴فنجان سیر خرد شده:

طبق هرم سلامت ترین غذاهای جهان، سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک طبیعی به شمار رفته و به دلیل تولید گاز سولفید هیدروژن، از بهترین غذاهای محافظ قلب به شمار می رود. بدین ترتیب که به عروق خونی و منبسط کردن آنها کمک کرده و فشار خون را تنظیم می کند.

۱/۴فنجان پیاز خرد شده:

پیاز با دارا بودن مواد زیست شیمیایی (فیتوکمیکال) و ویتامین C به بهبود ایمنی بدن کمک می کند.

۲فلفل تازه چیلی:

فلفل چیلی حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و کاروتنوئیدهایی است که به تنظیم انسولین در بدن کمک می کند.

۱/۴فنجان زنجبیل رنده شده:
گینگرول، ترکیب اولیه زیستی فعال در زنجبیل است که دارای خواص دارویی فراوانی است. گینگرول به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی که دارد یک آنتی بیوتیک قوی و فوق العاده به شمار می رود.

دو قاشق چایخوری ترب کوهی رنده شده:

فواید مختلف سلامتی این ماده بطور عمده به تراکم مواد مغذی و معدنی در آن مربوط می شود. این مواد شامل فیبر غذایی، فولات، ویتامین C ، کلسیم، روی، پتاسیم، منیزیم و منگنز است.

دو قاشق چایخوری زردچوبه:

کورکومین، ماده اولیه فعال موجود در زردچوبه است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است.

سه قاشق چایخوری عسل:

عسل یک ماده ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد و یک آنتی بوتیک طبیعی و فوق العاده مؤثر به شمار می رود.

آماده سازی:

تمام مواد را به جز سرکه در یک کاسه ترکیب کنید. مخلوط را در شیشه ای بریزید و تا لبه پر کنید، قبل از اینکه روی آن سرکه بریزید. سرکه سیب باید ۱/۳ کل شیشه را پر کند.

سپس درب آن را محکم بسته و به خوبی آن را تکان دهید. این شیشه را در یخچال یا جایی خنک و خشک به مدت دو تا شش هفته می توانید نگه دارید. همچنین آن را روزانه چند بار خوب تکان دهید. پس از گذشت دو هفته، آب ترکیب را بخوبی گرفته و مایع بدست آمده را کاملا صاف کنید. مطمئن شوید که آب ترکیب بخوبی و کاملا گرفته شده است. این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید و تا دو قاشق غذاخوری در روز و چندین مرتبه می توانید از این مایع استفاده کنید.

این تونیک قادر به درمان بسیاری از بیماری های ویروسی، انگلی، باکتریایی و قارچی است . این ترکیب، آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار قدرتمندی است که بطور طبیعی می تواند بدن شما را مداوا و درمان کند.

< بهترین آنتی بیوتیک خانگی برای درمان عفونت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ