چرا باید سوتین ببندید

atoosamirzavandi
چرا باید سوتین ببندید؟ سوالی که ذهنم خانم ها را درگیرد خود کرده و آن ها را در مورد پوشیدن سوتین مردد ساخته است. به این سوال در این مقاله پاسخ داده شده است.

سوتین بستن و یا نبستن بحثی است که مدتی ذهن خانم ها را به خود درگیر کرده است. پوشیدن مداوم سوتین باعث تحریک غدد و نپوشیدن آن باعث افتادگی سینه ها می گردد. این که بالاخره باید سوتین پوشید یا نه؟ و یا این که چرا باید سوتین ببندید را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

افتادگی سینه در انتظار شما خواهد بود!

نکته‌ جالب این است که از هر ۱۰ خانم، ۷ تا ۸ نفر سایز درست سینه بند مناسب خود را نمی‌دانند و برای همین از سوتین‌های نامناسب استفاده می‌کنند که باعث آسیب رسانی در گذر زمان خواهد شد. چه سوتین گشادی باشد که معمولاً تنتان می‌کنید و چه سوتین ورزشی‌تان، اگر سینه‌هایتان به خوبی نگه داشته نشوند، دچار افتادگی خواهند شد. هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد؛ بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.

قوز کمر و گردن را فراموش نکنید

یکی دیگر از عوارض نبستن سوتین آسیب به اندام‌های مرتبط با ستون فقرات است. نبستن سوتین مناسب باعث فشار به کمر و مهره‌های آن می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد قوز و کمر درد باید از سوتین مناسب برای اندام خود استفاده کنیم. سوتین‌های نامناسب و تنگ حس راحتی را از شما و بدن تان می‌گیرد. بعد از مدت زمانی شما با احساس درد در ناحیه گردن و کتف تان متوجه مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده می‌شوید. برای جلوگیری از گرفتگی ماهیچه‌های گردن و دوش سایز مناسب خود را انتخاب کنید.

بروز مشکل شیردهی در آینده

بسیاری از دختران جوان برای بزرگتر نشان دادن سینه‌ها و یا کوچک نشان دادن آن‌ها از سایز‌های بزرگتر و یا کوچکتر استفاده می‌کنند که این کار در طولانی مدت می‌تواند باعث بد فرم شدن آن‌ها و حتی اشکال در غدد شیردهی شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند. سینه‌ها عضله ندارند. از چربی، بافت همبند و غده‌های تولید شیر ساخته شده اند و نیاز به مراقبت صحیح دارند تا شکل خوب خود را حفظ کنند.

از بین رفتن اعتماد به نفس در سنین بالاتر!

داشتن سینه‌های شل و آویزان در بین بانوان، به ویژه در سنین میان سالی، مشکلی رایج است. با وجود این که این مسئله هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند به خاطر اثراتی که روی شکل ظاهری افراد می‌گذارد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

نکات مهم درباره سلامت سینه زنان و خوابیدن با سوتین

یکی از محققان در این زمینه می گوید:هنوز هیچ دلیل مشخصی مبنی بر این مسئله به دست نیامده که آیا خوابیدن با سوتین مفید است یا مضر. افتادگی سینه یا تغییر در شکل و اندازه و فرم آن بنا به یک سری دلایل رخ می دهد؛ دلایلی مانند بارداری یا شیر دادن به بچه که به مرور زمان باعث این تغییرات می شود. یکی دیگر از این دلایل، مسئله ی جاذبه بوده و تنها راه جلوگیری از افتادگی به خاطر جاذبه، بستن سوتین است. سؤالی که در این باره مطرح می شود این است که آیا با علم به این قضیه، بستن سوتین مفیدتر خواهد بود یا نبستن آن؟ اگر سینه هایتان را با سوتین نگه دارید، مدت زمان بیشتری حالت سربالای خود را حفظ خواهند کرد. وقتی در انتهای روز سوتین خود را باز می کنید می بینید که آنها سربالاتر از زمانی هستند که صبح می خواهید آن را ببندید. سینه ی برخی از خانم ها هنگام خواب آنها را اذیت می کند بنابراین باید از سوتین استفاده کنند. حواستان باشد که اگر بستن مداوم سوتین مسبب انسداد رگ های لنفی می شود، باید ببینید که آیا علائم دیگری هم مانند ورم یا تجمع مایعات در آنها مشاهده می شود یا نه. ممکن است حتی تغییرات غیرسرطانی در اندازه و فرم رشته های لنفاوی ببینید که می تواند خطرناک باشد. اما هنوز شک و شبهه در این زمینه وجود دارد که آیا بستن سوتین مسبب این بیماری ها می شود یا نه.
منبع الودکتر
آیا بستن سوتین در خطر ابتلا به سرطان سینه موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ