انواع اگزما و نشانه های ابتلا به این بیماری

atoosamirzavandi
اگزمای Nummular و ringworm هر دو نوعی از بیماری ها پوستی می باشند که موجب قرمزی، خارش و دیگر نشانه های پوستی می گردند.

اگزمای Nummular  و ringworm هر دو نوعی از بیماری ها پوستی می باشند که موجب قرمزی، خارش و دیگر نشانه های  پوستی می گردند. افراد  در مورد این مشکلات دچار اشتباه خواهند شد زیرا گاهی هر دو این مشکلات پوستی لکه های گرد قرمز رنگی بر روی پوست ایجاد می کنند.

اما علت ایجاد آن ها، فاکتور های خطرناک و درمان ها کاملا به یکدیگر متفاوت هستند.

نشانه ها:

اگرچه هر دو بیماری پوستی موجب قرمزی، خارش، پوست پوست شدن و دیگر نشانه های متفاوت در پوست می شوند اما تفاوت هایی بین آن ها نیز وجود دارد.

 علائم اگزمای Nummular  :

خشک شدن تمام پوست بدن

ایجاد قرمزی های کوچک بر روی پوست که مدام در حال گسترش هستند. برخی از آن ها ممکن است که بیش از 10 سانتی متر باشند و ممکن است که به شکل دایره ای ظاهر شوند.

لکه هایی که روی پوست ایجاد می شوند ممکن است که دارای رنگ ها مختلفی باشند. برخی از آن ها قرمز، قهوه ای، صورتی و زرد می باشند. لکه های زرد ممکن است که دچار عفونت شده باشند.

خارش های ملایم تا شدید:  در برخی از موارد اگزمای Nummular  ممکن است که از شدت خارش  شما را از خواب بیدار کند.

احساس سوزش در لکه های ایجاد شده بر روی پوست.

Ringworm دارای نشانه هایی به زیادی و گستردگی اگزما Nummular  نمی باشد. آنچه که باید به آن توجه کنید، شرایطی است که به دلیل آن این لکه های قرمز رنگ بر روی پوست شما ایجاد می شود. داشتن یک لکه ایجاد شده به دلیل اگزمای Ringworm طبیعی و متداول می باشد در حالی در اگزمای Nummular  تعداد این لکه ها بسیار زیاد هستند.

اگزمای Ringworm را معمولا با دیگر بیماری های پوستی و انواع اگزما اشتباه فرض می کنند از جمله پسوزیازیس. Nummular  موجب ایجاد لکه با رنگ های مختلف نخواهد شد و لکه های آن احساس سوزش و گاهی حتی خارش ندارند.

علت ایجاد اگزما

اگزمای Nummular  و ringworm معمولا دارای علل و فاکتور های بیماری زایی متفاوتی هستند.

اگزمای Nummular  :

علت این نوع اگزما ناشناخته می باشد و بیشتر بعد از جراحت ایجاد می شود. در ادامه عوامل خطرناکی که ممکن است که ابتلا به اگزمای Nummular   دخیل باشد را معرفی خواهیم کرد:

  • سابقه خشکی پوست
  • حساسیت پوست
  • محیط زندگی سرد و خشک
  • سابقه دیگر انواع اگزما
  • سن و جنسیت
  • استفاده از داروهای تجویزی برای درمان آکنه
  • عفونت باکتریایی پوستی

اگرچه این بیماری در هر سنی امکان دارد فرد را درگیر خود کند اما بیشتر در بازه سنی 55 تا 65 متداول است. زنان بیشتر در سنین نوجاونی و میان سالی در معرض این بیماری می باشند.

Ringworm:

عامل ایجاد کننده این نوع اگزما قارچ های عفونی می باشند.

این نوع از قارچ قابلیت منتشر شدن در بین انسان ها را دارد. در اشتراک گذاشتن وسایل شخص و ابزار حمام و رفتن به مکان های عمومی مثل استخر ها ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش خواهد داد.

می توانید این بیماری را از حیوانی که دچار عفونت شده است واگیر کنید به ویژه گربه ها. حتی ممکن است که از خاک آلوده باعچه به شما سرایت کند. هیچ راهی برای جلوگیری از سرایت این قارچ نمی باشد تا زمانی که علائم اولیه و نشانه های خود را آشکار کند.

Ringworm افراد را در تمام سنین درگیر می کند. کودکان شاید بیشتر در معرض این بیماری باشند. افرادی که وقت زیادی در باشگاه ها و استخر صرف می کنند خطر بیشتری آن ها را تهدید خواهد کرد.

تشخص اگزمای Nummular  و ringworm:

برای تشخیص انواع اگزما باید به پزشک مراجعه کنید.

بهترین راه تشخیص آن توسط دکتر و متخصص پوست می باشد. بخصوص پزشکی که در این زمینه تخصص دارد یا دکتر عمومی که می تواند درمان های اولیه این بیماری های را انجام دهد.

اگزمای Nummular  توسط معاینه فیزیکی تشخیص داده خواهد شد. پزشک معمولا به دیدن پوست متوجه بیماری خواهد شد. این نوع اگزما بیشتر در نواحی زیر مشاهده خواهد شد:

  • ران ها
  • پاها
  • دست ها
  • بازوها
  • تنه

اگر دارای زخم هایی در بدن خود باشید پزشک برای مطمئن شدن از ایجاد عفونت از آن ها نمونه برداری خواهد کرد. مخصوصا برای تشخیص علائم ringworm.

نمونه برداری کمک می کند نوع اگزما مشخص شود اگر دارای عفونت قارچی باشد به ringworm مبتلا شده اید و اگر عفونت زنجیره ای باشد به نوع دیگری آلوده هستید.

لکه های قرمز و دایره ای روی پوست نشان دهنده ringworm می باشند اما ممکن است پزشک برای اطمینان خاطر نمونه برداری کند. این نمونه های برای تست قارچی انجام می شوند و در صورتی که جواب منفی باشد به ringworm مبتلا نیستید.

منبع الو دکتر

درمان های ساده برای بیماری پوستی به نام اگزما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ