ماست جلوی دیابت را می‌گیرد

مصرف روزانه یک قاشق سوپ‌خوری خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا یک پنجم کاهش می‌دهد.

مصرف روزانه یک قاشق سوپ‌خوری خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا یک پنجم کاهش می‌دهد.
دانشمندان از ۱۹۴ هزار و ۵۱۹ نفر که پرونده پزشکی، مقدار مصرف لبنیات و سبک زندگی‌شان قبل از این از سوی متخصصان مورد مطالعه قرار گرفته بود آزمون گرفتند.
آن‌ها متوجه شدند ۱۵ هزار و ۱۵۶ نفر مبتلا به بیماری دیابت بودند و مقدار غذای لبنی که آن‌ها روزانه می‌خوردند هیچ سدی بر راه خطر ابتلا به این بیماری نشد. اما وقتی خوردن محصولاتی مشخص- مثل شیر و پنیر- را بررسی کردند، ارتباط بین ماست و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کشف کردند.
خوردن ۲۸ گرم ماست در روز، ۱۸ درصد کاهش خطر این بیماری را به دنبال داشت. در تحقیقات قبلی گفته شده بود که لسیم، منیزیم یا اسید‌های چرب بخصوص موجود در محصولات روزانه احتمالاً خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد در حالی که باکتری پروبیوتیکی که در ماست موجود است چربی و آنتی‌اکسیدان را در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم افزایش می‌دهد.
پروفسور فرانک هو از بخش سلامت هاروارد گفت: «ما دریافتیم که هرچه ماست بیشتری وارد بدن می‌شود با کاهش دیابت نوع دوم ارتباط مستقیم پیدا می‌کند، در حالی که  دیگر غذاهای لبنی و مصرف کل مواد لبنی چنین ارتباطی را نشان نداد. محکم بودن یافته‌ها در مورد ماست به این معناست که می‌تواند وارد الگوی غذایی سلامت شود.»
(منبع: میرور)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ