۱۰ نشانه‌ی سرطان که اکثر افراد نادیده می‌گیرند

mojtaba
الو دکتر- تقریباً کمتر متخصصی را پیدا می‌کنید که تاکید نکند اولین گام برای درمان سرطان، پشگیری و پس از آن تشخیص در مراحل اولیه است. سرطان با همه پیچیدگی‌هایش نشانه‌هایی دارد که ما اغلب نادیده‌شان می‌گیریم. برای مثال، این ۱۰ مورد می‌توانند نشانه ابتلای شما به سرطان باشند.

الو دکتر- تقریباً کمتر متخصصی را پیدا می‌کنید که تاکید نکند اولین گام برای درمان سرطان، پشگیری و پس از آن تشخیص در مراحل اولیه است. سرطان با همه پیچیدگی‌هایش نشانه‌هایی دارد که ما اغلب نادیده‌شان می‌گیریم. برای مثال، این ۱۰ مورد می‌توانند نشانه ابتلای شما به سرطان باشند.
۱- سرفه یا گرفتگی مداوم صدا
در حالی که سرفه کردن در جاهای مختلف اصلا جای نگرانی ندارد، اما حتماً باید نگران سرفه با صدای بد و یا همراه با خون. پروفسور بارتولوموف می‌گوید: اکثر سرفه‌ها نشان‌دهنده‌ی سرطان نیست. اما مسلما سرفه‌های مداوم بایست بررسی شود تا معلوم شود آیا نشانه‌ی سرطان ریه است یا نه. 
۲-تغییر مداوم در عادات شکمی
پروفسور بارتولومف معتقد است: اگر دفع مدفوع به مانند همیشه برایتان چندان ساده نیست و یا زیادتر از همیشه است و یا تا حدودی شکلش تغییر کرده، این می‌تواند نشانه‌ای از سرطان روده بزرگ باشد. در واقع گویای این است که توده‌ی زیادی وجود دارد که مانع انتقال مدفوع از روده می‌شود. در این شرایط بیمار باید به دکتر مراجعه کرده و آزمایش کلونوسکوپی انجام دهد.
۳-تغییر مداوم در عادات مثانه
پروفسور بارتولومف می‌گوید: اگر ادرارتان خونی ا‌ست، این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سرطان مثانه یا کلیه باشد-اما از آن شایع‌تر این است که این مسئله نشانه‌ی عفونت مجاری ادراری است. 
۴-درد‌های دائمی ناشناخته
به گفته پروفسور بارتولومف اکثر دردها نشانه‌ی سرطان نیستند٬ اما درد دائمی بایست آزمایش شود. مثلا اگر سردرد‌های مزمن دارید، احتمالش هست که سرطان مغز نداشته باشید- اما این درواقع چیزی ست که باید بررسی شود. درد دائمی در سینه می‌تواند نشانه‌ی از سرطان ریه و درد در ناحیه شکم می‌تواند به نوعی سرطان تخمدان باشد.
۵-تغییر در ظاهر خال گوشتی
پروفسور بارتولومف در ادامه می‌گوید: در حالی که تمام خال‌ها بیانگر ملانوم نیستند٬ تشخیص یک نشانه جدید و یا یک خال که شکلش تغییر یافته، مسئله‌ای است که باید آن را با یک متخصص پوست مطرح کنید تا این مسئله را در راستای سرطان پوست بررسی کند.
۶- زخمی که خوب نمی‌شود
اگر جایی از بدن‌تان زخم شده که تا سه هفته جایش از بین نمی‌رود٬ باید این مسئله را با دکترتان در میان بگذارید. پروفسور بارتولومف می‌گوید: ‌ما از بدنمان انتظار داریم که در این شرایط خودش را ترمیم کرده باشد. این نوع از زخم‌ها می‌تواند نشانه‌ای از کارسینوم (غده‌ی سرطانی لایه‌ی بیرونی پوست) باشد.
۷- خون‌ریزی ناشناخته
خون‌ریزی واژنی- خارج از چرخه‌ی ماهیانه‌تان- می‌تواند نخستین نشانه‌ی سرطان دهانه‌ی رحم باشد، در شرایطی که ‌خونریزی از راست‌روده باشد احتمال سرطان روده بزرگ می‌رود.
۸- کاهش وزن ناشناخته
پروفسور بارتولومف در ادامه خاطر نشان می‌کند که مانند بزرگسالان٬ خیلی تلاش می‌کنیم تا وزن کم کنیم. اما اگر وزنتان بدون هیچ تلاشی از سوی شما کم شود٬ این یک نگرانی بزرگ بوده و می‌تواند نشان‌گر یک مشکل پزشکی جدی باشد. یکی از این مشکلات می‌تواند وجود یک غده‌ی بدخیم یا تومور باشد.
۹- غده‌ی ناشناخته
هر زمان که غده‌ای دارید که تازه بوده و یا در حال تغییر است٬ این در واقع زمانی ست که حتما باید برای معاینه به دکترتان مراجعه کنید. در حالی که این مسئله می‌تواند یک کیست ِ خوش‌خیم باشد (که احتمالا هم هست)٬ از طرفی می‌تواند «یک نوع سرطان باشد که در بافت پوشیده قرار دارد» البته این غده در سینه نشانه‌ی عادی سرطان سینه است.
۱۰- مشکل دائمی بلع
در پس این علامت٬ دو نگرانی وجود دارد٬ سرطان مری و سرطان گردن. مردمی که این علائم را می‌بینند اغلب شروع می‌کنند به تغییر دادن رژیم غذایی‌شان٬ غذاهای نرم‌تری می‌خورند بی آنکه به این مسئله فکر کنند که مسئله‌ی جدی‌تری وجود دارد.
 (منبع: health)

دلیل افزایش آمار سرطان معده در ایران چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-10-22 - 22:24 پاسخ

استخوان درد نشانه سرطان است؟

admin

admin

1394-10-22 - 22:24

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .