گام پنجم با پپ گواردیولا؛ مسابقه بدهید

mojtaba
اول فصل جاری لیگ فوتبال آلمان، باستین شواین اشتایگر مصدوم بود. تقریباً سه ماه گذشت تا توانست با تیم تمرین کند. اما من تا چند هفته او را در ترکیب تیم نمی‌گذاشتم. چرا؟ چون در شرایط مسابقه نبود.

اول فصل جاری لیگ فوتبال آلمان، باستین شواین اشتایگر مصدوم بود. تقریباً سه ماه گذشت تا توانست با تیم تمرین کند. اما من تا چند هفته او را در ترکیب تیم نمی‌گذاشتم. چرا؟ چون در شرایط مسابقه نبود. این عبارت را احتمالاً بارها هنگام پخش مسابقات مختلف ورزشی شنیده‌اید. وقتی بازیکنی آسیب می‌بیند، پس از رهایی از آسیب به تدریج وارد جریان حرفه‌ای بازی می‌شود. ممکن است چهار هفته بدون مشکل با تیم تمرین کند اما به شرایط مسابقه نرسد.
این مثال‌ها را می‌زنم تا به یک گام مهم در مسیرتان برسیم. اگر دقت کرده باشید تیم‌ها قبل از آغاز یک تورنمنت، بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند.
بنابراین یک گام مهم در راه رسیدن به موفقیت، شرکت در یک مسابقه است؛ مسابقه جایی است که رقیب شما فقط کورنومتر نیست، کسانی در کنارتان می‌دوند و می خواهند شما را پشت سر بگذارند. بعضی‌هاشان می‌توانند و بعضی هم نه.
نیازی نیست در ابتدا از مسابقات حرفه‌ای ملی شروع کنید. از محله خود شروع کنید از مجتمع آپارتمانی خودتان. خودتان پیشقدم شوید و یک مسابقه ترتیب بدهید. در مسابقه‌ای که از پیش می‌دانید با اختلاف زیاد برنده یا بازنده می‌شوید شرکت نکنید، انگیزه‌تان را از بین می‌برد. هم واقع‌بین باشید هم جاه‌طلب. برای اینکه خوب بدوید باید فلسفه زندگی‌تان خوب باشد. یادتان نرود شما فقط با پاهای‌تان نمی‌دوید، تمام بدن‌تان و از همه مهم‌تر مغزتان هم فعالیت می‌کند.

مطلب مرتبط:
پپ گواردیولا: کفش ورزشی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ