هشدار: این نوع ماست را نباید بخورید

maryam01
تحقیق جدیدی بر روی ۶۵۰۰ مرد و زن نشان داده که افرادی که در هفته بیش از دو پرس ماست می‌خورند دارای سیستم هاضمه‌ی بهتری بوده و پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین B2 و B12 بیشتری مصرف می‌کنند.

تحقیق جدیدی بر روی ۶۵۰۰ مرد و زن نشان داده که افرادی که در هفته بیش از دو پرس ماست می‌خورند دارای سیستم هاضمه‌ی بهتری بوده و پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین B2 و B12 بیشتری مصرف می‌کنند. البته این دلیل سالم‌تر بودنشان هم هست، و بهتر است بدانید که تری‌گلیسیرید، گلوکز و فشار خون قلبی این افراد، پایین‌تر از افرادی است که کمتر ماست می‌خورند.
چند توصیه
از ماست‌هایی که شبیه «ژله‌ی شیر مزه‌دارشده» هستند خودداری کنید. برچسب مواد سازنده آن را چک کنید. باید حاوی شیر  پرورده باشد.
آیا شیر یونانی را به شیر سنتی ترجیح می‌دهید؟ هر دویشان خوبند. سوای نوع پروتئین‌هایشان (در یک فنجان از شیر یونانی ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد در حالی که در شیر عادی ۱۰ گرم است)، اما همان مقدار مواد مغذی و پروبیوتیک را بدست می‌آورید.
بهترین ماست‌ها
۱. ماست یونانی وانیلی بدون چربی: بله، این ماست مزه‌دار است، اما با شکر طبیعی و بدون هیچ رنگ و یا مزه‌ی اضافی. در هر فنجان از آن ۱۷۰ کالری و ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد.
۲. ماست ساده‌ی بدون چربی: دارای ۱۰ گرم پروتئین و ۱۱۰ کالری در هر فنجان است، و بهترین گزینه برای افزودن به اسموتی‌ها، بلغور جودوسر، و یا غلات با کمی عسل روی آن یا شیره‌ی افرا.
۳. شیربادام پرورده‌ی بسیار خوشمزه یونانی فاقد مواد لبنی: برای افرادی که میانه ی خوبی با شیر لبنی ندارند این گزینه‌ی خوبی است.
(منبع: healthcare)

خبر مرتبط:
یک کاسه ماست معجزه می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ