چگونگی کاهش استرس- قسمت اول

a.mahammadi
یکی از تکنیک هایی که می تواند کمک به این بکند که استرس و اضطراب را در طول روز کمتر بکنیم این است که برای خودمان برنامه ریزی داشته باشیم

به نام خدا

عربی هستم کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

یکی از سوالات متداول مخاطبان سایت الودکتر در رابطه با چگونگی کنترل استرس و اضطراب است در طول روز.

یکی از تکنیک هایی که می تواند کمک به این بکند که استرس و اضطراب را در طول روز کمتر بکنیم این است که برای خودمان برنامه ریزی داشته باشیم. برنامه زندگی خودمان را اولویت بندی کنیم. وقتی با انبوهی از مشکلات روبرو می شویم به آسانی می تواند ما را در مقابل آن مشکلات به زانو در بیاورد. و از حل آنها ما را عاجز کند چون آشفتگی و بی نظمی در کار تولید استرس می کند. اولویت بندی در کار و مسائل زندگی کمک می کند به اینکه اضطراب خودمان را کمتر کنیم و همینطور راهکاری است برای اینکه بتوانیم به هدف اصلی مان در آن کار برسیم. سعی کنید مسئولیت خودمان را در زندگی به اندازه توانایی های خودمان در نظر بگیریم. مسئولیت پذیری زیادی نداشته باشیم خودمان را بشناسیم و بدانیم در چه حدی می توانیم فعالیت یا کاری را داشته باشیم. به همان اندازه که توانایی اش را داریم بپذیریم و انجامش دهیم. سعی کنیم نظم در به خواب رفتن و از خواب بلند شدنمان داشته باشیم. به موقع شب ها به خواب برویم، زودتر به خواب بریم و صبح زودتر بیدار شویم. این هم می تواند کمک به این بکند که اضطراب و استرس کمتری را تجربه کنیم. دنبال حوادث نباشیم، با افرادیکه استرس زا هستند، با افرادیکه بیشتر در رابطه با مشکلات زندگی صحبت می کنند کمتر معاشرت کنیم یا در رابطه با یکسری حوادث هایی که در روزنامه ها و مجلات مختلفی نوشته می شود سعی کنیم برای اینکه استرسمان کمتر شود مطالعه کمتری کنیم.

و اما آیتم بعدی ورزش، ورزش، ورزش. ورزشهایی از جمله هوازی، پیاده روی، تند و سریع پیاده روی داشتن، قدم زدن، اینها می تواند کمک کننده کنترل استرس ما باشد.

تغذیه مناسب داشتن، غذاهایی که سبوس دار است، میوه جات، سبزیجات، حبوبات، آب فراوان در طول روز نوشیدن، اینها می تواند کمک کننده کنترل کننده استرس و اضطراب ما باشد همینطور حذف یکسری مواد غذایی، حذف ادویه جات زیاد، حذف غذاهای پر چرب، غذاهای فست فود، نمک دار، غذاهایی که سرخ شدنی هست، نوشابه، تعداد زیادی نوشیدن چای، قهوه و کافئین ها. اینها هم می تواند کمک کننده کنترل استرس ما باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ