بیوگرافی فریبا متخصص

پانته آ توتونپیان
فریبا متخصص،هنرپیشه ی اهل لرستان و مردادماهی است.او امسال 56 ساله می شود.

بیوگرافی فریبا متخصص:

فریبا متخصص متولد مرداد ماه سال 1340 در استان لرستان است.فریبا متخصص در خانواده ای پر جمعیت به دنیا آمده است و 5 خواهر و یک برادر دارد.

فریبا متخصص،صاحب پسری 22 ساله است.نام پسر فریبا متخصص، پوریا بهرامی است.پسر فریبا متخصص مانند مادرش در زمینه ی بازیگری فعالیت دارد.

.او در سریال های محبوبی مانند “شهرزاد” نقش های به یاد ماندنی ای را ایفا کرده است.

فریبا متخصص علاوه بر بازیگری دررادیو هم در برخی نمایش های رادیویی ایفای نقش کرده است.فریبا متخصص هنگامی که 20 سال سن داشت،یعنی در سال 1360 فعالیت هنری اش را آغاز کرد.

فریبا متخصص از جمله بازیگران چشم سبز سینمای ایران بود که هیچ گاه به سمت ستاره بودن نرفت و از تیتر یک بودن و در کانون خبرها قرار گرفتن دوری کرد. شاید به همین دلیل بود که با هوشمندی توانست انواع و اقسام نقش ها را بازی کند و برخلاف خیلی از هم نسلانش که این روزها خانه نشین هستند، همچنان در قاب نقره ای، قاب کوچک و پرده نمایش پر کار و اثرگذار است.

فعالیت هنری فریبا متخصص در تلوزیون:

او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به ترتیب از سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۸ آغاز نمود و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت. وی در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی شد. فریبا متخصص، بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما در خصوص آرزویش برای سینمای سال ۹۵  گفت: در حال حاضر سینمای ما کلیشه  شده و با وجود بازیگران خوب فراوان، که متأسفانه بیکارند شاهد حضور نابازیگران بسیاری هستیم که باید برای بهتر شدن وضعیت سینما در این باره به تکاپو بیفتیم و مشکلات را حل کنیم.

جوایز هنری فریبا متخصص:

فریبا متخصص توانست در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر،جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن تئاتر ایران را دریافت کند.

همسر فریبا متخصص:

مدتی شایعاتی مطرح شده که فریبا متخصص همسر مهران مدیری است که این شایعات رد شده است و نام خانوادگی همسر فریبا متخصص،بهرامی است.

پسر فریبا متخصص:

پوریا بهرامی در کارهایی مانند سریال در چشم باد به همراه خودم بازی کرده و در چند کار کمال تبریزی نیز حضور داشته است او هم اکنون در قبرس در می خواند
اولین سریال فریبا متخصص با نام طالب در سال ۶۳ از تلویزیون پخش شد و در سال ۱۳۶۸ با فیلم شنگول و منگول وارد سینما شد.
وی عاشق تئاتر هست و در گذشته و در بین سال های ۶۰ تا ۷۵ فعالیتش در تئاتر خیلی چشمگیر بود ولی الان به دلیل مشغله کاری، کمتر تئاتر کار میکند ولی از نظر وی رشد کیفی که سینما در سالهای اخیر داشته تئاتر نداشته است.
وی بازیگر حرفه ای رادیو است و علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری در زمینه های گوناگون، تاکنون بیش از ۹ جایزه داخلی و بین المللی را نیز به خاطر فعالیت های رادیویی اش دریافت کرده است.

فیلم های سینمایی فریبا متخصص:
● زیر سقف دودی (۱۳۹۵) 
● آبا جان (۱۳۹۵)
● عشقولانس (۱۳۹۵)
● ایران برگر (۱۳۹۳)
● از ما بهتران (۱۳۸۷)
● سیب سرخ حوا (۱۳۷۷) 
● روزی که خواستگار آمد (۱۳۷۵) 
● ماه پیشونی (۱۳۷۴) 
● شنگول و منگول (۱۳۶۳) 
● شب مکافات (۱۳۶۳)
سریال های تلویزیونی 
● طالب – ۱۳۶۳ 
● اندر لطائف روزگار – ۱۳۶۴ 
● گالش‌ های مادربزرگ – ۱۳۶۸ – ۱۳۶۷ 
● قابیل – ۱۳۷۰ 
● مزد ترس – ۱۳۷۱ 
● همسایه‌ ها – ۱۳۷۲ 
● استپان – ۱۳۷۲ 
● باغ گیلاس – ۱۳۷۳ – ۱۳۷۲ 
● نیمه پنهان ماه – ۱۳۷۳ 
● آوای فاخته – ۱۳۷۳ 
● علاءالدین – ۱۳۷۵ – ۱۳۷۳ 
● سکوت سحر – ۱۳۷۶ 
● تولدی دیگر – ۱۳۷۷ 
● چشم‌ به‌ راه – ۱۳۷۷ 
● شب آفتابی – ۱۳۸۱ 
● در چشم باد – ۱۳۸۲ 
● بوی غریب پاییز – ۱۳۸۳ 
● به دنیا بگویید بایستد – ۱۳۸۵ 
● سایه تنهایی – ۱۳۸۸ 
● به کجا چنین شتابان – ۱۳۸۸ 
● ملکوت – ۱۳۸۹ 
● تله‌ فیلم حق‌ السکوت – ۱۳۸۹ 
● زمانه – ۱۳۹۱ 
● قرعه – ۱۳۹۴ – ۱۳۹۵
شبکه خانگی 
● شهرزاد – ۱۳۹۴

عکسی از فریبا متخصص و همسرش:

فریبا متخصص درباره ی فعالیت ش در رادیو می گوید:

 بدون شک رادیو برایم خیلی عزیز است و کلی خاطره خوب از رادیو در این سه دهه دارم. بازی در تئاتر را در دهه هفتاد با نمایش «مرواریدم» به کارگردانی اکبر زنجانپور آغاز کردم و پس از آن فعالیت های رادیویی خود را به صورت مستمر ادامه دادم. من اعتقاد دارم هر کدام از این مدیوم ها ویژگی و سختی های مخصوص به خود را دارند.
 
در رادیو بازیگر برای انتقال حس بازیش به شنونده، تنها ابزاری که در اختیار دارد صدایش است و نمی تواند از ابزار بدن، دکور و آکسسوار که در سینما، تلویزیون و تئاتر از آن بهره می برد استفاده کند و این امر باعث می شود بازیگر با اتکا به توانایی صدا، قابلیت حسی و تجاریش کار کند. بنابراین بازی در نمایش های رادیویی این امتیاز را برای بازیگر دارد که می تواند هر روز با یک دنیای جدید روبرو شود، دنیایی که پر از شخصیت های متفاوت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ