علت مرگ پریا پنج ساله قربانی کودک آزاری

پانته آ توتونپیان
پریا،کودک پنج ساله ی ساوه ای که بر سر ضرب و شتم و آزار جنسی در کما به سر می برد صبح امروز درگذشت.

علت مرگ پریا کودک پنج ساله ی ساوه ای که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بود مشخص شد.

پریا، کودک پنج ساله ی اهل شهر ساوه بود که بر اثر ضربه ی شدیدی که بعد از آزار و اذیت جنسی به سرش خورده بود از هفت مرداد ماه در کما به سر می برد،صبح امروز ( 9 مرداد ماه) ساعت 10 صبح فوت کرد.

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان ساوه نیز این خبر را تایید کرد.

عبدالکریم یادگاری معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی،ضمن تایید آزار و اذیت وارد شده به این کودک گفت:بعد از این آزار سر کودک ضربه می‌خورد و بعد از آن به علت ضربه مغزی به بیمارستان منتقل می‌شود و در کما به سر می‌برد.اما هنوز بررسی های پزشکی قانونی آزار و اذیت جنسی این کودک را تایید نکرده است.

حسن اسد بیگی رییس اورژانش اجتماعی با تایید خبر مرگ پریا کودک پنج ساله ی قربانی کودک آزاری گفت:

مسئولین بیمارستان مدرس شهرستان ساوه بعد از پذیرش پریا کودک پنج ساله ای که دچار ضربه ی مغری شدید بود، به کودک آزاری در مورد این بیمار مشکوک می شوند و بلافاصله با اورژانس اجتماعی تماس می گیرند.

پس از اعزام نیروها به بیمارستان مشخص شد کودک به کما رفته و احتمال وجود کودک آزاری جنسی نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی خود را در خصوص تایید کودک آزاری جنسی این کودک اعلام نکرده است و متاسفانه هیچ گونه اطلاعات دیگری در خصوص پرونده این دختر در دست نیست.

در روزهای اخیر با توجه به همه گیر شدن شبکه های اجتماعی، اخبار مبنی بر کودک ربایی و آزار و اذیت جنسی و قتل کودکان به سرعت همه گیر و دست به دست می شوند و مردم از جزئیات آنها با خبر شده و در این میان گاهی اطلاعات غلط نیز به مردم داده می‌شود.

توسعه خبرهای منفی باعث پایین آمدن بهداشت روانی و اجتماعی مردم می‌شود و این در حالیست که افزایش انتشار و دست به دست شدن چنین اخباری در جامعه باعث دامن زدن به دیگر آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی می‌شود. زیرا یکی از علل افزایش خودکشی در جامعه احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه است.
پیشنهاد می‌کنیم همانطور که حوادث منفی، دردناک و غم انگیز به سرعت در جامعه پخش می‌شود فضاهای مثبت و امیدبخش و همچنین نشاط آور نیز در جامعه توسعه یابد زیرا موارد کودک آزاری، همسرآزاری و … به موقع توسط دستگاه‌های مسئول رسیدگی می‌شود اما در حال حاضر ایجاد روحیه امیدبخش و نشاط آور در جامعه ما متولی خاصی ندارد و کمتر به آن توجه می‌شود.

متاسفانه در دو هفته ی گذشته نیز اخبار دردناکی از قتل،آزار و اذیت جنسی و ربوده شدن کودکان شنیدیم.از قتل آتنا اصلانی کودک 7 ساله ای که توسط یکی از دوستان پدرش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و قتل رسید و قاتل جسدش را در پارکینگ منزلش پنهان کرده بود گرفته تا دزدیده شدن بنیتا،کودک هشت ماهه ای که به همراه اتوموبیل پدرش ربوده شد و چند روز بعد جسد رها شده اش در همان اتوموبیل مسروقه پیدا شد.

امیدواریم دیگر شاهد شنیدن چنین اخبار تلخ و ناگواری نباشیم.

جسد بنیتا کودک هشت ماهه گم شده پیدا شد

ماجرای قتل آتنا اصلانی

قاتل ستایش قریشی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ