بیوگرافی نادر مشایخی

sahar.d
نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر و فرزند جمشید مشایخی، بازیگر سینما و تئاتر است.

نادر مشایخی، آهنگساز، رهبر ارکستر و فرزند بازیگر قدیمی سینما، تلوزیون و تئاتر،جمشید مشایخی است. متولد سال ۱۳۳۷ تهران بوده و تحصیلات ابتدایی را در تهران به پایان رساند.

وی سپس به هنرستان عالی موسیقی رفت و بعد از آن به   دانشگاه موسیقی وین در اتریش رفت و  در رشته آهنگسازی ، رهبری و موسیقی الکترونیک با درجه ممتاز فارغ التحصیلی شد.

مشایخی  ارکستر وین را تشکیل داد و  رهبری ارکسترهایی مانند کاپلا کوندورتا و همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا را در کارنامه دارد هنری خود دارد.

شرکت در فستیوال های معتبر اروپا، آمریکا و آسیا،رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش(دو بار) و آلمان،تدریس در دانشگاه تهران ، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران. از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز و موزیسین به شمار می‌رود.

وی رهبری ارکستر سمفونیک تهران را درسال۸۴  مدتی برعهده گرفت.

بیوگرافی نادر مشایخی

مشایخی در زمینه آهنگسازی نیز تجربه‌های فراوانی دارد که از میان آنها می‌ توان به  ساخت نود و شش قطعه برای سلو ، موسیقی مجلسی ، موسیقی ارکستری و اپرا،ساخت سمفونی  فیه ما فیه (سه اثر) ،اپرای ملکوت ، قطعه ارکستری پشیمانی کنتیمنتو ، مجموعه تولدی دیگر ( روی ترجمه آلمانی اشعار فروغ فرخزاد )،اجرای پروژه های موسیقی تلفیقی اصیل ایرانی در همکاری با هنرمندانی چون حسین علیزاده و هوشنگ ظریف (فستیوال سالزبورگ )،ساخت سمفونی مولانا برای صدا و سیما اشاره کرد.

وی بعد از کنار گذاشته شدن از رهبری ارکستر سمفونیک تهران[منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد] به شکل دهی ارکستر مجلسی و فیلارمونیک تهران پرداخت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ