ترور ولیعهد عربستان محمد بن سلمان

پانته آ توتونپیان
محمد بن سلمان در جده ، توسط یکی از شاهزادگان عربستان صعودی مورد ترور قرار گرفت.

برخی از منابع خبری ، از ترور ناموفق محمد بن سلمان،توسط یکی از شاهزادگان صعودی خبر دادند.در ترور ولیعهد عربستان که در جده انجام شده است،آسیبی به محمد بن سلمان نرسیده است.

البته برخی از منابع خبری دیگر این خبر را تکذیب کرده اند.

این عملیات را یکی از افراد خاندان حاکم سعودی، هنگام حضور “محمد بن سلمان” در یکی از قصرهای خود در شهر جده انجام داده است.

این گزارش ها تأکید می کنند که پادشاه عربستان سعودی قصد دارد طی روزها و یا هفته های آتی به بهانه کهولت سن، از پادشاهی عربستان کناره گیری و فرزندش “محمد” را به جانشینی خود منصوب کند.

شاهزاده ای که قصد ترور محمد بن سلمان را داشته است،طبق گزارش منابع خبری بازداشت شده است.

محمد بن سلمان در ۳۱ اوت ۱۹۸۵ در جده متولد شد. نام مادرش فهده بنت سلطان و پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. محمد بن سلمان بزرگترین پسر ملک سلمان از زن سوم او است.او همچنین رئیس دربار سلطنتی و عضو آل سعود است. او به عنوان قدرت اصلی دربار پدرش ملک سلمان توصیف شده است.محمد بن سلمان پس از تحصیل حقوق در دانشگاه ملک سعود ریاض، از طریق پدر ۸۱ ساله‌اش خیلی زود و کاملاً حساب شده و سیستماتیک وارد چرخه قدرت شد. سال ۲۰۰۹ زمانی که فرماندار ریاض بود، مشاور ویژهٔ پدر شد. زمانی که پادشاه کنونی در سال ۲۰۱۳ ولیعهد شد، پسرش ریاست دیوان ولیعهد را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۵ هم با رسیدن پدر به قدرت، وزیر مشاور و نیز رئیس شورای توسعه و اقتصاد شد؛ امری که از جمله برایش کنترل بر شرکت ملی نفت سعودی آرامکو را به ارمغان آورد.

محمد در سراسر جهان سفرهای زیادی داشته و با سیاستمداران، رهبران کسب و کار و ابرستاره‌ها دیدار کرده است. او در ژوئن ۲۰۱۶ با سفر به دره سیلیکون با شماری از شخصیت‌های برجسته فناوری آمریکا از جمله مارک زاکربرگ دیدار کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ