جرم محمدرضا نکونام چیست؟

پانته آ توتونپیان
حکم دادگاه محمدرضا نکونام صبح امروز 25 شهریور ماه اعلام شد

حکم دادگاه محمدرضا نکونام :

محمدرضا نکونام در دادگاه بدوی به 5 سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم شده است. حکم صادره برای محمدرضا نکونام در دادگاه صادره قطعیت یافته است.

اطلاعیه ی دادسرای ویژه ی روحانیت در مورد حکم دادگاه محمد رضا نکونام:

نظر به فضاسازی‌ برخی سایت‌های معاند و ضدانقلاب در خصوص اتهامات و وضعیت جسمی و روحی آقای محمدرضا نکونام، این دادسرا ضمن تکذیب کلیه اخبار و اظهارات حامیان و مدعیان طرفداری از نامبرده، به اطلاع مردم عزیز می‌رساند: مشاالیه به دلیل اتهامات متعدد وارده (که به دلیل لزوم صیانت از مقام مقدم روحانیت و حفظ آبروی ایشان از بیان جزئیات آن معذوریم) در دادگاه بدوی به 5 سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم‌شده و حکم صادره در دادگاه صادره قطعیت یافته است.

در جریان رسیدگی به پرونده وی مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی نفیاً‌ و اثباتاً هیچ‌گونه نقشی نداشته‌اند. بدیهی است هر کس مورد تخریب و افترا سایت‌ها و حامیان وی قرارگرفته از حد شکایت و تعقیب کیفری برخوردار می‌باشد.

بیوگرافی محمدرضا نکونام:

آیت الله نکونام از مراجع تقلید است که از سال 93 راهی زندان شد و پس از مدتی به دلیل فشارهای وارده از سوی دادگاه روحانیت، دست به اعتصاب غذا زد.

جرم محمدرضا نکونام چه بوده است؟

 علی رغم رد خبر شکایت آیت الله مکارم شیرازی علیه  آیت الله نکونام، بازداشت شدن آیت الله نکونام همزمان با اعتراض نکونام علیه اظهارات آیت الله مکارم شیرازی درباره اینترنت پرسرعت بود.

آیت الله نکونام درانتقاد از این اظهار نظر گفته بود:  ”ما با اینکه این همه حلق اینترنت را فشار داده ایم و سرعت اینترنتمان در حد گاری است، بچه های مدرسه نرفته ما همه با اینترنت و کامپیوتر کار می کنند. من می گویم ما به جای حلزون شدن، سوار این قطار جهانی شویم”. گفتنی است آیت الله نکونام دوسال بدون هیچ شاکی خصوصی روشنی در زندان حبس شده بود که مدتی بعد به پنج سال افزایش یافت.

در اثر فشارهای زیاد وارده آیت اللهنکونام دچار سکته مغزی شد و از زندان آزاد شد. اما این آزادی مدت زیادی به طول نینجامید، و بعد از مصاحبه آیت الله نکونام با روزنامه قانون وبیان نکاتی مانند “امر به معروف دولتی نتیجه نمی دهد. درجامعه اسلامی اصلا نباید کار به جایی برسد که دولت امر به معروف کند، اگر به این نقطه برسیم مغلوب شده‌ایم”، “جامعه ای که خشونت دارد نمی تواند امر به معروف داشته باشد” و”دراسلام پوشش داریم نه حجاب” دوباره بازداشت شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
علی

علی

1398-10-25 - 11:58 پاسخ

یقین دارم که هرگاه بیگانگان از کسی حمایت کردند به دنبال ادامه فعالیت ها و نفوز انان در کشورمان بود والا چه دلیلی دارد امریکایی که دستانشان به خون هزاران روحانی بی گناه آلوده است وبا اصل اسلام مشکل دارند از کسی حمایت کنند . پس یقین کنید که حیله ای در کار است .

1397-02-26 - 18:39 پاسخ

هیچوقت با زور نمیشه حرف حق رو پنهان کرد حیف نیست بجای برخورد خشن با علم و فکر از علما و اندیشمندهای جامعه بهترین استفاده رو برد و نه حبس کرد و صداشون رو برید این آقا جزو نابغه های فکری این کشور هست باید قدر دانش بود نه سرکوبشون کرد.... متاسفم

1396-09-06 - 08:17 پاسخ

اگر ازادی بیان باشد که نیست هر شخصی می توانست خودش از نظراتش دفاع کند مردم هم عقل دارند هم شعور وقتی اشخاص زیادی با کمتر حرف خلاف نظر اقایان راهی زندان می شوند معلوم است با نظر مخالف خود چه می کنند در حال حاضر ازادی بیان در ایران نیست وقتی یک شاعر نطنز پرداز را به زندان می اندازند مثل هالو با افراد متفکر برخورد سخت تر و شد تر خواهد بود

1396-06-29 - 12:05 پاسخ

بهتربهتره هیچ نظری ندیم که خودمونو بدهکار کنیم..ان شاالله هرچی حقه همون اجرا بشه

1396-06-28 - 20:27 پاسخ

تجربه نشون داده هر وقت رسانه های بیگانه از کسی حمایت کردند اون شخص علیه السلام نیست.یه ریگی به کشف داره

1396-06-27 - 22:03 پاسخ

نه حرفی که از نکونام نقل کرده اند حرف خاصی بوده که مستوجب زندان و شلاق باشه و نه چنین کاری فایده ای به حال مکارم داره یقینا ماجرا چیز دیگه است

1396-06-26 - 20:25 پاسخ

به نظر می رسه ایشون هم یکی مثل آرش صادقی هست که رسانه های اون ور آبی ازش دفاع می کردن و بعد فهمیدیم چه آدم خطرناکیه.

سلی

سلی

1396-06-26 - 06:03 پاسخ

خو راست گفته دیگه ما رو حبس نکنن صلوات