دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

mahdie.mohtashami
خاموش شدن ناگهانی گوشی دلایل زیادی دارد. این مشکلات می‌تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

خاموش شدن گوشی به طرز خودکار مشکلی است که خیلی از گوشی ها آن را دارند. دلیل خاموش شدن گوشی می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد. در مورد دلیل‌های خاموش شدن گوشی به جزییات می‌گوییم. گرم شدن گوشی از جمله دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی و قاتل طول عمر باتری شما می‌باشد. خاموش شدن ناگهانی گوشی در انواع برندهای گوشی دیده می‌شود که به اختصار درباره‌ی بعضی از آنها صحبت میکنیم.

بعضی از کاربران بعد از فلش کردن گوشی ویا زمانی که به طور مثال برای چند ساعت گوشی خود را بلااستفاده رها می کنند یا در مواقعی که گوشی هنگ کرده یا در حین کار با برنامه ها با چنین مشکلی مواجه می شوند که گوشی به صورت یکباره خاموش می کند.

گاهی بعد ازیک ضربه کوچک خاموشی ناگهانی گوشی پیش می اید، این امکان وجود دارد که این مشکل از سخت افزار ناشی می شود اما  اگر این معضل بدون ضربه به گوشی پدید اید باید باتری را خارج کرده و دوباره آن را در محل مخصوصش قرار دهید ولی زمانی که بعد خاموش شدن با کلید پاور روشن شد امکان دارد مربوط مربوط به خرابی سیم کارت یا پربودن حافظه جانبی و یا خرابی رم   باشد با برای بهبود این وضعیت  می توانید کش گوشی را خالی کرده و رم را خارج کرده و مجدد در جای خود قرار دهید .

همچنین این مشکل می تواند به دلیل ناسازگاری برنامه ها با سیستم عامل گوشی باشد که باید برنامه های مخرب شناسایی شود خیلی از اوقات که کاربران از گوشی ها استفاده می کنند که باتری غیرقابل تعویض و خارج سازی هست باید به صورت دستی از موارد دیگری که احتمال می دهند مساله از انجا ناشی شود تست بگیرند سیم کارت گوشی را روی گوشی دیگری امتحان کنند و مطمئن شوند آنجا درست کار میکند تعویض رام گوشی یا ریست در برخی موارد  مشکل کاربر را برطرف نموده  همچنین گاهی در اثر اپگرید گوشی این مساله به وجود می اید که با دانگرید کردن و بازگشت ان به نسخه قبلی قابل حل است .

دلیل مشکل باتری آیفون هایی که به طورناگهانی خاموش می شدند، مشخص شد

اپل علت خاموش شدن ناگهانی آیفون ها را مشخص کرد.اگر شما هم آیفون 6اس دارید ممکن است که با مشکل باتری آن مواجه شده باشید. بعد از مشخص شدن این مشکل اپل طبق بیانیه ای اعلام کرد که دارندگان آیفون 6اس که دچار این مشکل شده اند با مراجعه به نمایندگی های رسمی اپل می توانند به طور رایگان نسبت به تعویض باتری خود اقدام کنند.

علاوه بر این، اپل یک برنامه جایگزینی باتری برای مقابله با این مشکل راه اندازی کرده است که می گوید محدود به تعداد کمی از از دستگاه های آیفون 6اس است ولی روی مدل های دیگر آیفون مانند آیفون 5، 6 و 5اس نیز تاثیر گذار است.

اکنون اپل اعلام کرده است که  علت مشکل پیش آمده مشخص شده است. ممکن است شما فکر کنید که این مورد مشابه مورد گلکسی نوت 7 است، اما این گونه نیست.

 طبق گزارشی که وبسایت Neowin منتشر کرده است مشخص شده که این مشکل ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت قطعات باتری در معرض هوا به وجود آمده است.

بر اساس این خبر، قطعات باتری  آیفون های 6S که در ماه سپتامبر و اکتبر سال 2015 تولید شده اند، قبل از آن که سر هم شوند،  بیش از مدت زمانی که لازم بوده در معرض هوا قرار گرفته اند و همین عامل هم باعث شده تا شارژ باتری بسیار سریع تر از قبل کاهش پیدا کند.

در ادامه نیز به این نکته اشاره کرده که این موضوع، مسئله ای نیست که باعث به خطر انداختن امنیت جانی کاربران شود.

ریست شدن متفرقه:
هرگونه کار دیگری درباره سیستم عامل انجام بگیره که در کار اصلیش مشکل به وجود بیاره باعث ریست شدن گوشی میشه.
راه حل های پیش گیری و درمان:
تا به اینجا کم و بیش متوجه شدید اغلب ریست شدن ها باعث از بین رفتن Data های کاربر میشه. پس هر چند روز یا یک هفته یکبار از رام گوشیتون با هر دو برنامه Xperia Recovery)Xrecovery( و Clock Work Mod Recovery (CWM Recovery) ریکاوری تهیه کنید.
2.
از برنامه Recovery داخل گوشی هم نسخه پشتیبان تهیه کنید. از این برنامه برای تنظیمات سیستم ، لیست مخاطبین ، لیست تماس ها ، اس ام اس ها نسخه پشتیبان بگیرید. این برنامه یک قسمت به نام برنامه ریز یا Scheduler داره که میتونید تنظیم کنید خودش اتوماتیک ریکاوری بگیره.
3.
از یک آنتی ویروس مناسب برای سیستم عاملتون استفاده کنید و هر روز یا هر هفته آپدیتش کنید. آپدیت آنتی ویروس موبایل حجمی نداره و در حد چند کیلو بایت هست که با اینترنت معمولی گوشی هم آپدیت میشه.
4.
از اتصال مموری به کامپیوتر آلوده جدا خودداری کنید. دوستان سیستم عامل آندروید به دلیل اینکه نسخه انتشاری از لینوکس هست کد باز نوشته شده یعنی شما میتونید هرجای این سیستم عامل رو که دلتون خواست تغییر بدید. اگر میبینید این همه رام برای این سیستم عامل هست واسه کد باز بودنشه پس در مقابل ویروس بسیار حساس تر و آسیبپذیر تر هست. یک ویروس کامپیوتری میتونه باعث از بین رفتن سیستم عامل گوشیتون بشه. برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر خیلی روش های دیگر هم هست مثلا استفاده از بلوتوث یا وای فای که فایل از کامپیوتر به گوشی شما متنقل نشه.

دلیل خاموش شدن گوشی‌های سونی

 نوستالوژیخاموش شدن ناگهانی گوشی‌های اکسپریا بار دیگر تکرار می‌شود و ظرف هفته‌های اخیر کاربران بسیاری چه با حضور در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های تخصصی و چه به صورت حضوری از داشتن گوشی اکسپریا ابراز ناراحتی کرده و از داستان عجیب خاموش شدن یکباره گوشی و روشن نشدن آن می‌گویند.

این موضوع حدود یکی دو سال گذشته به اوج خود رسید و حتی مسئولان سونی پاسخی برای اقناع مشتریان خود نداشتند و تنها این موضوع را به نرم‌افزار ربط دادند و سعی کردند که در آپدیت‌های نرم‌افزاری مانع ریزش و نارضایتی مشتریان خود شوند.

مشتریان بسیاری بودند و هستند که گوشی را با قیمت حدودا یک میلیون تومان خریداری کرده اما بعد از گذشت چند هفته که گوشی آنها خاموش شده با مراجعه به نمایندگی پس از فروش یا تعمیرات گوشی متوجه شده‌اند که مشکل از مادربورد گوشی است و باید رقمی در حدود 600 تا 700 هزار تومان دیگر برای تعمیرات گوشی مثلا نو، هزینه کنند.

ظاهرا بار دیگر مشکلات سونی رخ نمایان کرده و ظرف هفته گذشته حداقل سه دارنده اکسپریا این موضوع را با تسنیم در میان گذاشتند و از خاموش شدن یکباره و مداوم گوشی خود خبر دادند. یکی از دارندگان این برند گفت که گوشی خود را شب گذشته در حالیکه شارژی حدودا 20 درصدی داشته به شارژر متصل کرده اما صبح هر چه تلاش کرده موفق به روشن کردن گوشی خود نشده است.

این کاربر می‌گفت که تلاش‌های چند باره برای روشن کردن گوشی به حدی کلافه کننده بود که حاضر شده سخت‌افزار را با نگاه داشتن دکمه‌های پاور و ولوم+ ریست کند اما باز هم به نتیجه نرسیده است.

کاربر دیگری هم ازخاموش شدن ناگهانی گوشی خود و راه‌اندازی مجدد آن گلایه کرد و گفت که در هنگام کار با گوشی به یکباره خاموش می‌شود و باید خودم بار دیگر آن را روشن کنم. در این شرایط تمامی برنامه‌های در حال اجرایم ریست می‌شود و کار را برای من سخت کرده است.

حال اگر از جمله کابران حرفه‌ای باشید در چنین شرایطی سری به فروم‌های تخصصی می‌زنید تا ببینید راهکاری برای این نقیصه ارائه شده است یا خیر.

اغلب فروم‌ها مشکلات کاربران را مخابره کرده و راهی برای رفع این نقیصه داده نشده است. تنها بسیاری از راهکارهای مقطعی نظیر ریست سخت‌افزاری و اتصال به رایانه دیده می‌شود که ظاهرا به شکل محدودی توانسته مشکلات را حل کند.

با این حال تماسی با یکی از نمایندگان پس از فروش سونی گرفتیم اما حاضر نشد به صورت دقیق دلیل چنین موضوعی را بگوید و اصرار داشت که گوشی را برای تعمیر نزد این نمایندگی ببریم.

اما تعمیرکاران علاءالدین و ایران معتقدند که این مشکل برای گوشی‌های سونی بسیار رایج و اغلب تعمیرات آنها مربوط به گوشی‌های سونی است. آنها خاموش شدن ناگهانی گوشی را تأیید می‌کنند و می‌گویند که این موضوع بسیار شایع بود و ظاهرا دوباره گریبان کاربران را گرفته است.

یکی از آنها در ارتباط با هزینه‌هایی که مشترکان برای تعمیر می‌پردازند گفت: گهی اوقات مشکل مقطعی است و با یک فلش و نهایتا 50 تا 60 هزار تومان موضوع حل می‌شود اما گاهی اوقات مادربورد سوخته و باید تعویض شود که در این صورت و با وجود مادربورد مربوط به آن گوشی، هزینه تعمیرات بسته به نوع گوشی بالای 600 هزار تومان می‌شود.

نمایندگی خدمات پس از فروش سونی نیز با اعلام اینکه حداقل گوشی بین 5 تا 6 روز جهت بررسی نزد دفتر نمایندگی می‌ماند، گفت: هزینه و مدت زمان نهایی برای تعمیر بعد از تحویل و تست گوشی مشخص می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
امیر

امیر

1397-02-11 - 19:47 پاسخ

منم همین مشکل دارم الان نمیدونم چیکار کنم

1396-12-03 - 07:03 پاسخ

سلام من گوشیم سامسونگه به کامپیوترم که ویروسی بود وصل کردم الان ناگهانی خاموش میشه وباتریش خالی میشه اما بعد از اینکه شارژش میکنم با دکمه پاور روشن میشه باید چیکارکنم کمک کنید لطفا؟؟

1396-11-09 - 04:25 پاسخ

عالی