با ویزای شینگن محدودیت ها به پایان می رسد

نازنین کریمی
تردد بین کشورهای مختلف آن هم بدون محدودیت چنان جذاب است که هیچکس نمی تواند از فکر آن بیرون بیایید. بعضی از افراد مدام به سفرهای اروپایی فکر می کنند و به دنبال اخذ ویزا برای آن ها هستند. این افراد به هزار و یک دلیل قصد سفر به این کشورهای را دارند، از تجارت […]
تردد بین کشورهای مختلف آن هم بدون محدودیت چنان جذاب است که هیچکس نمی تواند از فکر آن بیرون بیایید. بعضی از افراد مدام به سفرهای اروپایی فکر می کنند و به دنبال اخذ ویزا برای آن ها هستند. این افراد به هزار و یک دلیل قصد سفر به این کشورهای را دارند، از تجارت و کار گرفته تا تفریح و گشت و گذار. احتمالا تا به امروز نام ویزای شینگن به گوش تان خورده. آیا می دانید که ویزای شینگن چیست و چه کاربردهای فوق العاده ای برای شما دارد؟ اگر شما هم نسبت به گرفتن این ویزا مشتاق هستید و می خواهید اطلاعاتی درباره آن کسب کنید و از نحوه دریافت آن آگاه شوید تا پایان این مطلب همراه پارسی کانادا باشید.


سفر به 26 کشور دنیا تنها با یک ویزا

برای اطلاع از ماهیت ویزای شینگن شاید بهتر باشد با بخش جذاب آن یعنی تاریخچه شینگن شروع کنیم، چرا که اغلب افرادی که متقاضی دریافت این ویزای هستند چیزی از تاریخ آن نمی دانند؛ توافقنامه شینگن(Schengen Agreement)  قراردادی است که بین ۵ کشور اروپایی از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند  در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی در محلی نزدیک به روستای شینگن، لوکزامبورگ، منعقد گردیده است. براساس این قرارداد، کشورهای عضو پیمان محدودیت مرزی برای رفت ‌و آمد اتباع را برداشتند. به‌ تدریج و در سال‌ های بعد هم سایر کشورهای اروپایی به این پیمان پیوسته و مرزهای توافقنامه شینگن گسترش یافت.
در حقیقت شینگن منطقه ‌ای از اروپاست که ۲۶ کشور حاضر در آن از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن ‌اشتاین و سوئیس نیاز به پاسپورت و یا سایر محدودیت ‌های مرزی برای تردد اتباع خود ندارند. به همین علت هم کشورهای عضو منطقه شینگن، کشوری واحد به شمار می ‌آیند.
کشورهای عضو منطقه شینگن در قبال اتباع خود و عبور مرور مرزی آن ها سخت گیر نیستند، اما ممکن است در مورد اتباع کشورهایی که برای ورود به این حوزه نیاز به ویزا دارند، کمی سخت گیر باشند  که البته جای نگرانی نیست؛ اگر متقاضی پروپاقرص دریافت این ویزا هستید و استرس این را دارید که با سخت گیری و مشکل مواجه شوید، می توانید پیش از هر اقدامی با مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا ارتباط برقرار کنید و تمام امور را به آن ها بسپارید. چرا که انواع مختلفی از ویزای شینگن وجود دارد؛ در حقیقت نوع و مدت زمان آن وابسته به ماهیت و هدف فرد متقاضی ویزای شینگن خواهد بود. به عبارت دیگر این که هدف شما از سفر، شرکت در توری گردشگری است یا انجام فعالیتی تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار ویزایتان را تعیین خواهد کرد.


آیا شما هم می توانید به راحتی ویزای شینگن را دریافت کنید؟

چه متقاضی دریافت ویزای شینگین باشید و چه انوع ویزاهای دیگر، برای دریافت آن باید شرایط لازم را داشته باشید. برای دریافت ویزای شینگن بدان معناست که آیا متقاضی معیارهای لازم برای درخواست این ویزا را دارد یا خیر. درست است که سفارت‌ خانه های هر کشور اروپایی شرایط خاص خودشان را برای صدور ویزا دارند اما در بسیاری از موارد شرایط اخذ ویزا در کشورهای این منطقه مشابه یکدیگر می باشند.

مهم ترین مواردی که مشاوران و وکلای مهاجرتی پارسی کانادا با هدف بررسی شرایط متقاضی، برای اخذ ویزای شنگن بررسی می ‌کنند شامل مواردی مثل مدارک درخواست کننده و فرم تکمیل شده درخواست ویزا، سن و سابقه سفر فرد متقاضی می باشد. همچنین اگر به فکر دریافت چنین مجوزی هستید باید به یکی از سفارتخانه های کشورهایی که در بالا ذکر شد، مراجعه کنید. البته بسیاری از افراد درانجام چنین اموری تجربه ندارند، پس باید با یک مشاور مهاجرتی مشورت کرده و امور را به او بسپارند تا به جای نزدیک شدن به هدف شان از آن دور نشوند!

جهانی بدون مرز با پارسی کانادا

اگر شما با خواندن این تفسیر علاقه مند به اخذ ویزای شینگن هستید، خوب است بدانید که پارسی کانادا دارای سوابق درخشانی در این زمینه است. وکلای حرفه ای پارسی کانادا بهترین روش ها را برای پیگیری و بدست آوردن این نوع ویزا به شما نشان خواهند داد. فقط کافیست مراحل اخذ ویزای شینگن خود را به پارسی کانادا بسپارید و منتظر نتیجه آن بمانید. پس از دریافت ویزای شینگن خود از این موسسه می توانید تجربه لذت بخشی را از سفر به 26 کشور اروپایی سپری کنید. همان طور که پیش تر هم گفته شد ویزای شینگن می ‌تواند توسط هر یک از کشورهای عضو این پیمان صادر شود و با رعایت برخی قوانین، دارنده آن می ‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزا بدون مشکل در هر یک از کشورهای منطقه شینگن تردد نماید. بر اساس موارد و نکات گفته شده و با توجه به این که کشورهای مطرح اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌ اند، ویزای شینگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ