کارهایی که باید در طول قرنطینه کرونا انجام داد

Shabnam Khesal
طی شیوع ویروس کرونا برای مقابله با همه گیری و مراقبت از افراد توصیه می شود از ماسک، فاصله اجتماعی و قرنطینه استفاده شود. برای اغلب ما قرنطینه تجربه جدیدی است که می تواند بر سلامت روان و عاطفی ما تاثیر بگذارد. هرگز تصور نمی کردیم در برهه ای از زمان مجبور شویم زندگی سختگیرانه […]

طی شیوع ویروس کرونا برای مقابله با همه گیری و مراقبت از افراد توصیه می شود از ماسک، فاصله اجتماعی و قرنطینه استفاده شود. برای اغلب ما قرنطینه تجربه جدیدی است که می تواند بر سلامت روان و عاطفی ما تاثیر بگذارد. هرگز تصور نمی کردیم در برهه ای از زمان مجبور شویم زندگی سختگیرانه ای را تجربه کنیم، در خانه کار کنیم و فقط برای خرید مواد غذایی بیرون برویم و حتی نتوانیم دوستان و اعضای خانواده خود را ببینیم. متاسفانه تا زمان تولید و تایید نهایی واکسن ویروس کرونا فاصله اجتماعی و رعایت قرنطینه همچنان هنجار جدید زندگی عصر حاضر ما محسوب می شود.

به گزارش تاک تومیرا، وقتی در خانه نشسته اید و به زندگی قبلی خود می اندیشید باید به این موضوع هم فکر کنید که برای آسان تر کردن روزهای تلخ قرنطینه کووید-19 چه کارهایی باید انجام دهید؟ استفاده از نتفلیکس و چرخیدن در شبکه های اجتماعی برای گذراندن زمان مناسب است، اما برای سلامت روان شما عالی نیستند. با شروع افزایش مجدد موارد ابتلا در سراسر جهان خیلی از کشورها دوباره سیاست قرنطینه را پیش گرفتند، بنابراین در اینجا ایده هایی آورده شده است تا بتوانید با سردتر شدن هوا و شرایط جدید قرنطینه اندکی تلخی این روزهای سخت را کاهش دهید.

قبل از شروع روز این سه سوال را از خود بپرسید

به عنوان انسان، سلامت عاطفی بخشی اساسی از رفاه ما محسوب می شود. طبق مجله تایم، انزوای اجتماعی می تواند بر سلامت قلب شما تاثیر بگذارد. مطالعات گسترده روانشناسی و بهداشتی وجود دارد که پیشنهاد می کند استراتژی هایی برای مبارزه با انزوا و تنهایی وجود داشته باشد. قبل از شروع روز این سوالات را از خود بپرسید.

3 موردی که می خواهید در پایان روز انجام دهید چیست؟ یادداشت کنید

2 موردی که امروز شما را خوشحال می کند چیست؟

برای احوالپرسی و صحبت با چه کسی باید تماس بگیرید یا پیامک بدهید؟

یوگا را امتحان کنید

در این مدت احساس استرس بیش از حد معمول طبیعی است. ماندن در خانه و محدود بودن در فضای خود می تواند شرایط را سخت تر کند. بنابراین یوگا را در برنامه روزانه خود بگنجانید، یوگا فواید بیشماری دارد که از جمله آن می توان به کاهش استرس، تسکین اضطراب، ارتقای کیفیت بهتر خواب و افزایش قدرت اشاره کرد.

فضای کار جداگانه و مرتب مهم است

 

در خانه قسمتی را برای دورکاری خود در نظر بگیرید و البته تمیز و مرتب بودن این فضا در بهره وری نیز نقش بسزایی ایفا می کند. اغلب اوقات شلوغی باعث ایجاد استرس می شود (حتی اگر در ابتدا متوجه آن نشوید) و چه کسی در حال حاضر به استرس بیشتری احتیاج دارد؟ صرف چند دقیقه برای دور انداختن کاغذها و آشغال ها مزایای بی شماری دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش اعتماد به نفس، کارایی بهبود یافته، استفاده بهتر از زمان و تمرکز بیشتر

روزانه با 2 نفر ویدئوکال داشته باشید

 

تحقیقات نشان می دهد تعامل اجتماعی واقعا سلامت و رفاه ما را بهبود می بخشد، اما مقدار زیاد آن نیز می تواند باعث استرس شود به خصوص برای برخی از ما که درون گرا هستیم. نگداشتن تعاملات روزمره در سطح بهینه کلیدی است.

بسیاری از ما در این مدت خانواده و دوستان خود را ندیدیم و گرچه باید از نظر جسمی و اجتماعی فاصله بگیریم، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از برنامه ها برای برقراری تماس تصویری استفاده نکنید. ماندن در ارتباط به ویژه برای حفظ روابط مهم است و همچنین برای بیرون آمدن از فضای پر تنش و شلوغ ذهن بسیار سودمند است.

احساسات خود را بنویسید

 

زندگی می تواند استرس زا باشد به خصوص در دوران قرنطینه ویروس کرونا، بنابراین در این روزها نوشتن فواید زیادی برای شما به همراه دارد:

به منظم نگه داشتن افکار شما کمک می کند نوشتن می تواند کمک کند تا احساسات خود را بیشتر درک کنیم.

نوشتن خود را بهبود ببخشید، همانطور که احساس خود را می نویسید در واقع مهارت نوشتن خود را تقویت می کنید

اهداف خود را تعیین کنید و به آنها دست یابید، نوشتن اهداف به تجلی آنها کمک می کند

از بین بردن استرس

به خودتان اجازه دهید خود را در نوشته ها بازتاب دهید

از خلاقیت الهام بگیرید

اگر نوشتن را دوست ندارید، می توانید کتاب های رنگ آمیزی را امتحان کنید

به کارهای روزمره خود ادامه دهید

 

با ادامه دادن به کارهای روتین و روزمره خود با حفظ احساس طبیعی بودن به سلامت روان خود کمک می کنید. در زیر چند نمونه از برنامه های معمول وجود دارد که می توانید حتی در دوران قرنطینه ویروس کرونا آنها را انجام دهید:

هر روز صبح در همان ساعت لباس بپوشید

آرایش کنید

وعده های غذایی را همزمان تهیه کنید

تخت خود را مرتب کنید

اگر حیوان خانگی دارید با آن راه بروید یا بازی کنید

فضای خود را مرتب کنید

بیشتربخوانید:6 راه آرام بخش برای روزهای سخت کرونایی

بیشتربخوانید:سایه شوم کرونا بر سلامت روان سالمندان

روزهای تعطیل از یک موزه مجازی یا پارک تفریحی دیدن کنید

پیدا کردن سرگرمی در چنین زمانی می تواند مشکل باشد. اشتیاق شما برای ترک خانه در روزهای قرنطینه بیشتر می شود، طی چند ساعت گذشته 50 بار اینستاگرام را بالا و پائین کرده اید، اما الان می توانید از طریق یک سری اپلیکیشن در حالی که روی کاناپه تان لم داده اید به صورت مجازی از موزه ها و جاهای دیدنی بسیاری دیدن کنید.

مراقبه کنید

 

گوش دادن به یک فایل مراقبه به شما کمک می کند به موجودی بالاتر که به آن اعتقاد دارید متصل و امیدوار باشید. این ضمن ایجاد آرامش برای شما عقایدتان را برای شما یادآوری می کند. مدیتیشن همچنین یک روش عالی برای از بین بردن استرس است که ممکن است به شما کمک کند:

اضطراب را کاهش دهید

سلامت عاطفی را ارتقا دهید

خودآگاهی را افزایش دهید

مهربانی ایجاد کنید

شما با ماندن در خانه به شکستن زنجیره انتقال کمک می کنید

با ماندن در خانه و تمرین فاصله های اجتماعی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می کنید. کاهش جابجایی افراد تاثیر زیادی در کاهش آلوده شدن افراد به این ویروس دارد و یک تلاش جمعی برای همه افراد در دنیا محسوب می شود. اگر بیرون می روید حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنید، دستان خود را بشویید و ماسک بزنید.

اگرچه ممکن است شرایط فعلی سخت و استرس زا باشد، اما جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 ضروری است و تنها راهی است که امیدواریم بتوانیم با آن به حالت عادی برگردیم.

مترجم: الهه زارعی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ