با قرص، قطره و شربت پلارژین آشنا شوید

سمانه حسنی
سرماخوردگی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها است که به دلیل واگیردار بودن آن نه تنها فرد بیمار بلکه تمامی اعضاء خانواده و اطرافیان او را نیز دچار مشکل می‌کند. اغلب ما حداقل یک یا دو بار در طول سال با سرماخوردگی و علائم آن درگیر می‌شویم. درمان این بیماری توسط داروهای گیاهی می‌تواند گزینه بسیار مناسب و […]
سرماخوردگی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها است که به دلیل واگیردار بودن آن نه تنها فرد بیمار بلکه تمامی اعضاء خانواده و اطرافیان او را نیز دچار مشکل می‌کند. اغلب ما حداقل یک یا دو بار در طول سال با سرماخوردگی و علائم آن درگیر می‌شویم. درمان این بیماری توسط داروهای گیاهی می‌تواند گزینه بسیار مناسب و امنی به جای داروهای شیمیایی باشد. پلارژین از جمله محبوب‌ترین داروهای گیاهی سرماخوردگی است که حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم می‌باشد. این فرآورده در درمان سرفه، سرماخوردگی، آبریزش بینی، گلودرد و گرفتگی بینی بسیار پرطرفدار است. پلارژین در سه فرم دارویی قرص، قطره و شربت (بزرگسالان و کودکان) ارائه می‌شود که در این مقاله به بررسی این محصولات می‌پردازیم.

پلارژین چیست؟

عصاره استاندارد پلارژین یکی از بهترین داروهای سرفه و سرماخوردگی در جهان است. دلیل تمایز این فرآورده با سایر محصولات موجود در بازار این است که برخلاف سایر روش‌های درمانی، پلارژین نه تنها علائم سرفه و سرماخوردگی را در طی مدت زمانی کوتاه کاهش می‌دهد، بلکه علت عفونت را نیز برطرف می‌کند. بنابراین مدت زمان بیماری را کوتاه کرده و به افراد کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابند و احساس بهتری داشته باشند.

فواید استفاده از داروی پلارژین چیست؟فواید استفاده از داروی پلارژین چیست؟

خلاصه مطالعات بالینی درباره اثربخشی پلارژین (عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوایدس) در مواجهه با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی که در بیش از ۲۰ مطالعه بالینی بوده و شامل بیش از ۹۰۰۰ بیمار از جمله کودکان یک ساله می‌باشد، نشان می‌دهد که پلارژین عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی مانند برونشیت، التهاب لوزه و حنجره، سینوزیت و سرماخوردگی را درمان می‌کند.

پلارژین برای سرماخوردگی

در یک مطالعه در سال 2009 اثربخشی پلارگونیوم درمقایسه با دارونما برای مدت ۱۰ روز بر بیماران مبتلا به سرماخوردگی بررسی شده است. علائمی مثل ترشحات بینی، گلودرد، گرفتگی بینی، عطسه، کوفتگی، سرفه، سردرد، درد عضلانی و تب در این بیماران در نظر گرفته شد. نتیجه این مطالعه این بود که عصاره پلارگونیوم (پلارژین) یک درمان مؤثر در سرماخوردگی است.

پلارژین برای برونشیت

مطالعات نشان می‌دهد که عصاره پلارگونیوم در مقایسه با دارونما در درمان بزرگسالان مبتلا به برونشیت حاد از نظر کارآیی برتر است. درمان با عصاره پلارگونیوم به وضوح شدت علائم و طول مدت بیماری را کاهش داده و مدت زمان بازگشت به کار را نزدیک به ۲ روز کوتاه می‌کند.

پلارژین برای سینوزیت

یک مطالعه تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما برروی ۱۰۳ بیمار مبتلا به سینوزیت حاد انجام شد و علائم سینوزیت از جمله سردرد، انسداد بینی و ترشحات دراین بیماران به مدت ۲۱ روز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که عصاره پلارگونیوم باید به عنوان خط اول یک روش درمانی حتی در بیمارانی که از رینوسینوزیت حاد منشا باکتریایی رنج می‌برند، در نظر گرفته شود.   تا اینجا با خواص بی‌نظیر پلارژین (عصاره گیاه پلارگونیوم) در بهبود انواع عفونت‌های حاد تنفسی آشنا شدیم. شرکت پارس گیتا دارو از این عصاره استفاده کرده و چهار محصول بسیار پرطرفدار قرص پلارژین، قطره پلارژین، شربت پلارژین کیدز و شربت پلارژین بزرگسالان را به بازار ارائه کرده است، که در ادامه این چهار محصول و روش مصرف آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

شربت پلارژین بزرگسالان

این شربت که خیلی از افراد آن را قویترین شربت گیاهی ضد سرفه می‌دانند، دارای اثرات ضد ویروس، ضد باکتری و رقیق‌کننده موکوس بوده و تاثیر بسزایی در بهبود علائمی مانند سرفه، گلودرد، گرفتگی و آبریزش بینی دارد. شربت پلارژین بزرگسالانشربت پلارژین که حاوی عصاره گیاه پلارگونیوم سیدوییدز بوده، دارای عملکرد سه گانه زیر است:
  1. تقویت سیستم ایمنی برای دفاع از بدن در برابر ویروس‌ها
  2. رقیق کردن مخاط (موکوس) ضخیم و غلیظ شده
  3. پیشگیری از رشد باکتری‌های مولد بیماری
مقدار و نحوه مصرف این شربت در صورتی که پزشک دستور خاصی نداده باشد، به صورت زیر است: افراد بالای 12 سال: سه بار در روز (صبح، ظهر، غروب) هر بار 7.5 میلی لیتر کودکان 6 تا 12 سال: سه بار در روز (صبح، ظهر، غروب) هر بار 5 میلی لیتر کودکان کمتر از 6 سال می‌توانند از شربت پلارژین کودکان (پلارژین کیدز) استفاده کنند.

شربت پلارژین کیدز

شربت پلارژین کیدز یک شربت سرماخوردگی کودکان است که به واسطه برخورداری از عصاره گیاه پلارگونیوم و عسل به خوبی می‌تواند به تسکین گلودرد، آبریزش بینی، احتقان و گرفتگی بینی و سرفه کمک کند. استفاده از این داروی سرماخوردگی کودکان موجب بهبود عفونت‌های مربوط به سیستم تنفسی مثل سرماخوردگی و برونشیت می‌گردد و شدت علائم آن‌ها را کاهش می‌دهد. طعم و عطر مناسب شربت پلارژین کودکان باعث شده تا کودکان واکنش مناسبی به آن نشان دهند. شربت پلارژین کیدزاز مزایای شربت پلارژین کیدز این است که فاقد الکل، رنگ و قند می‌باشد. همچنین، بر خلاف بسیاری از داروهای ضدحساسیت شیمیایی که خواب‌آور هستند، خاصیت خواب‌آوری ندارد. مقدار و نحوه استفاده از داروی پلارژین کیدز را پزشک مشخص می‌نماید. اما می‌توانید از مقدار مصرف معمول این شربت به شرح زیر استفاده کنید:
  • کودکان 6 تا 12 سال:5 میلی‌لیتر شربت 3 بار در روز (صبح، ظهر، شب)
  • کودکان 1 تا 6 سال:5 میلی‌لیتر شربت 3 بار در روز (صبح، ظهر، شب)

قطره پلارژین

قطره سرماخوردگی پلارژین حاوی136.5  میلی‌گرم عصاره استاندارد پلارژین است. این محصول فاقد الکل و مواد رنگ‌دهنده است که باعث امن‌تر شدن مصرف قطره پلارژین برای نوزادان زیر یک سال می‌شود. قطره پلارژین نیز همانند شربت‌های آن جزو بهترین داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی قرار می‌گیرد که موجب کوتاه شدن مدت زمان بهبودی این بیماری و علائم آن در نوزادان می‌شود. برای استفاده از این محصول لازم است با پزشک مشورت کنید و یا طبق دستورالعمل پیشنهادی بروشور محصول عمل کنید:
  •    نوزادان 0 تا 6 ماه: 10 قطره (0.5 میلی لیتر) 3 بار در روز •    نوزادان 6 ماه تا 1 سال: 20 قطره (1 میلی لیتر) 3 بار در روز

قرص پلارژین

و اما آخرین فرم محصولات پلارژین، قرص حاوی100  میکروگرم اومکالین (پلارژین) است که دارای خواصی مشابه با سه محصول قبلی است. قرص پلارژین برای افراد بالاتر از 12 سال مناسب است و به صورت 3 بار در روز (صبح، ظهر، شب) هر بار یک عدد قرص می‌تواند مصرف شود. طبق دستوری که روی محصولات پلارژین ذکر شده، بهتر است که مصرف آن‌ها در ابتدای بروز علائم شروع شود و تا 2 الی 3 روز بعد از بهبود علائم، برای جلوگیری از عودِ بیماری ادامه داشته باشد. قرص پلارژینمحصولات پلارژین به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین استفاده از جدیدترین متد پرورش و تولید و استفاده از مواد اولیه تولید شده توسط شرکت افریجتیکس آفریقای جنوبی دارای کیفیت عالی و استانداردهای جهانی هستند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر شما را با چهار محصول پلارژین و خواص بی‌نظیر آن‌ها در بهبود سرماخوردگی و علائم آن آشنا کنیم. این محصولات به گونه‌ای تولید شده‌اند که برای تمامی اعضاء خانواده از بزرگسالان تا کودکان از بدو تولد مناسب هستند. شما می‌توانید جهت خرید این چهار فرآورده پلارژین به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق یک داروخانه آنلاین معتبر، خرید خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ