آیا می‌توان به کمک طب سوزنی به افزایش قد کمک کرد؟

meysam
دکتر رضاحشمت متخصص‌طب‌سوزنی، می‌گوید: مقالات متعددی تا امروز درباره اثرگذاری طب سوزنی بر هیپوتالاموس، هیپوفیز و سیستم عصبی مرکزی منتشر شده است. در تحقیقات مختلفی این موضوع به اثبات رسیده که طب سوزنی می‌تواند روی غدد فوق کلیوی اثر بگذارد، اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک را تحت‌تاثیر خود قرار دهد، موجب اکسیژن‌رسانی بهتر و تغذیه مناسب‌تر سلول‌های بدن شود و متابولیسم بدن را تقویت کرده و فواید زیادی به بدن برساند. با توجه به تاثیرهای کم‌نظیر این شیوه درمانی در بدن می‌توان انتظار داشت که این شیوه بتواند در روند رشد قد نیز موثر باشد.

مجله سیب سبزدکتر رضا حشمت متخصص طب سوزنی، می‌گوید: مقالات متعددی تا امروز درباره اثرگذاری طب سوزنی بر هیپوتالاموس، هیپوفیز و سیستم عصبی مرکزی منتشر شده است. در تحقیقات مختلفی این موضوع به اثبات رسیده که طب سوزنی می‌تواند روی غدد فوق کلیوی اثر بگذارد، اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک را تحت‌تاثیر خود قرار دهد، موجب اکسیژن‌رسانی بهتر و تغذیه مناسب‌تر سلول‌های بدن شود و متابولیسم بدن را تقویت کرده و فواید زیادی به بدن برساند. با توجه به تاثیرهای کم‌نظیر این شیوه درمانی در بدن می‌توان انتظار داشت که این شیوه بتواند در روند رشد قد نیز موثر باشد. اما توجه به این نکته مهم است که افزایش قد با کمک طب سوزنی هنوز توسط محققان و دانشمندان به اثبات نرسیده و در این زمینه تحقیقات مدونی وجود ندارد.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

نکته مهم این است که 80درصد فاکتور قد به‌صورت ژنتیک به انسان منتقل می‌شود. در حقیقت فرزندان به‌صورت اشتراکی 40درصد از مختصات قد خود را از پدر و 40درصد آن را از مادر دریافت می‌کنند و در این میان تنها 20 درصد امکان کنترل و اثرگذاری بیرونی وجود دارد، بنابراین برای طب سوزنی یا شیوه‌های طبیعی دیگر تنها 20درصد شانس افزایش قد و تاثیرگذاری وجود دارد. اما نکته مهم در این زمینه این است که دریافت طب سوزنی به‌منظور افزایش قد باید قبل از سن بلوغ انجام گیرد. در این صورت تا 20درصد شانس وجود دارد که قد دریافت‌کننده طب سوزنی بلندتر شود. اما اینکه این افزایش قد چقدر خواهد بود، مشخص نیست. 
برخی از متخصصان طب سوزنی بر این باورند که افزایش قد تا 20 سالگی نیز صورت می‌گیرد، اگرچه ممکن است این اتفاق در برخی افراد قابل مشاهده باشد اما با افزایش سن بعد از سن بلوغ شانس افزایش قد کمتر و کمتر می‌شود. پس بهتر است برای افزایش قد قبل از بلوغ جنسی اقدام کرد. البته در کنار طب سوزنی فعالیت‌های دیگری مانند ورزش‌هایی که به افزایش قد کمک می‌کند مثل شنا را باید به برنامه افراد علاقه‌مند به افزایش قد اضافه کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ