چگونه احساس خوش حالی را در خود ایجاد کنیم؟

با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی تان، شاد تر زندگی کنید.

سطح استرس خود را مدیریت کنید. استرس داشتن و در یک حالت پر تنش ماندن، در مقایسه با حالت آرامش، باعث می شود که احساسات و افکار منفی بیشتری به ذهن تان هجوم آورند. مدیریت استرس می تواند یک فرایند تدریجی باشد. به شیوه ی زندگی خود نگاه کنید. اگر مقدار زیادی از استرس را در زندگی تان تجربه می کنید، به دنبال پیدا کردن راه هایی برای کاهش آن باشید. از جمله درخواست برای کمک در کارهای در خانه  از شریک زندگی تان، شرکت در یک کلاس یوگا ی آرامش بخش، یا صحبت کردن در مورد تغییر ساعات کاری با رئیس تان. 

استفاده از طنز و شوخی و لذت بردن از خود. داشتن حس شوخ طبعی، قدرت بزرگ درونی است. سعی کنید طرف بامزه ی  شرایط  را ببینید، در نتیجه اغلب قادر به مقابله ی بهتر با مشکلات تان خواهید بود. جوک ها روشی هستند تا نگرانی های مان را کم اهمیت تر بینگاریم. انجام دادن کارهایی که از آن ها لذت می برید، هم برای سلامت کلی عاطفی تان خوب است.

اعتماد به نفس تان را بالا ببرید. اعتماد به نفس در واقع، همان احساسی است که در مورد خودتان دارید. بسیاری از چیزها هستند که می توانند اعتماد به نفس تان را کاهش دهند. مواردی مانند: یک رابطه ی ناموفق، نرسیدن به شغلی که می خواستید، و یا اضافه وزن و چاق شدن. هیچ کدام از این موارد، چیزی از ارزش های ما نمی کاهد، اما احساس ناخوشایندی را در ما ایجاد می کند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ