چرا انجام لیزر موهای زائد در هر شرایطی و توسط هر فردی، نتیجه یکسان را ندارد؟!

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر مدیکودرما :

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر مدیکودرما : 

گفت‌وگو با دکتر جبرئیلی متخصص پوست و مو:

بسیاری از افراد مایلند که پوستی عاری از موهای زائد داشته باشند و در هزینه و زمانی که برای از بین بردن موهای زائد صورت، دست‌ها، پاها یا دیگر نقاط بدن‌شان می‌گذارند صرفه‌جویی کنند. جالب است که در سال‌های اخیر، علاوه بر خانم‌ها، آقایانی که از پرمویی نیز رنج می‌برند، تمایل زیادی برای از بین بردن موهای زائدشان نشان داده‌اند و به‌دنبال راه‌های درمان دائمی آن می‌گردند. لیزر موهای زائد روشی است برای کم کردن این نوع موها. اما اینکه این نوع چگونه و در کجا و توسط چه شخصی انجام شود، بسیار اهمیت دارد و انجام لیزر موهای زائد در هر شرایطی و توسط هر فردی، نتیجه یکسان را ندارد. دکتر رقیه جبرئیلی، یکی از متخصصان متبحر کلینیک مدیکودرما، درباره لیزر موهای زائد توضیحاتی ارائه کرد که مطالعه آن برای افرادی که قصد رهایی از موهای زائد بدن‌شان را دارند، توصیه می‌شود.

خانم دکتر جبرئیلی! توضیح دهید که آیا انجام لیزر موهای زائد فرد را برای همیشه از آن خلاص می‌کند؟

هیچ دستگاه لیزری قادر به از بین بردن تمام موهای زائد به‌طور دائم نیست. لیزر موهای زائد، آنها را به مقدار قابل‌توجهی کم می‌کند و موها بسیار نازک می‌شوند. البته به نوع موهای فرد هم بستگی دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت حدود ۸۰ تا ۹۰درصد موهای زائد با لیزر از بین می‌روند.

خانم جبرئیلی! گفتید که مقدار اثربخشی موهای زائد به جنس موها نیز بستگی دارد. چه نوع موهایی بهتر به لیزر جواب می‌دهند و از بین می‌روند؟

دکتر رقیه جبرئیلی، متخصص پوست مدیکودرما: اگر موها کرکی و روشن و بلوند به‌خصوص در زمینه پوست تیره باشد لیزر، آنها را از بین نمی‌برد. موهای زرد و قرمز نیز پاسخ مناسبی به لیزر نمی‌دهند. بهترین حالت برای لیزر موهای زائد، پوست روشن و موهای ضخیم و تیره است.

انجام لیزر موهای زائد به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

دکتر رقیه جبرئیلی، متخصص پوست مدیکودرما: زدودن موهای زائد به وسیله لیزر معمولا طی جلسات متعدد (بین۳ الی۶جلسه) انجام می‌شود. فاصله جلسات باتوجه به ناحیه‌ای از بدن که مورد درمان قرار می‌گیرد و اینکه چندمین جلسه درمان است، بین 5 الی ۶‌ماه متغیر است.

 خانم دکتر جبرئیلی! شنیده‌ایم که چند نوع لیزر برای درمان موهای زائد وجود دارد. لطفا آنها را نام ببرید و بگویید کدام بهتر است؟

لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می‌شوند:

سیستم لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵نانومتر

سیستم لیزر دیود با طول موج ۸۰۰نانومتر

سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج ۱۰۵۶نانومتر

سیستم نوری IPL نیز با روش کارکردی مشابه لیزرها در درمان موهای زائد به کار می‌رود.

درمورد اینکه کدامیک بهتر عمل می‌کند، مقالات مختلف هر کدام از برتری یکی از لیزر‌ها سخن می‌گوید ولی تنظیم پارامترهای هر کدام از لیزرهای فوق که بهتر انجام شود اثر بهتری دارد. انجام این کار توسط پزشک متخصص پوست یا تحت نظارت وی بسیار درنتیجه لیزر مهم است و اگر این کار توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، ممکن است منجر به تاول و قرمزی پوست ناحیه درمان شود.

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

– کسانی که برنزه کرده‌اند، حمام آفتاب، سولاریوم، داروهای اتوبرنزه استفاده کرده‌اند، بهتر است حداقل ۲ماه صبر کنند چرا‌که احتمال سوختگی در پوست برنز کرده بسیار بیشتر است تا رنگ پوست برگردد. حداقل باید ۱۷ژول انرژی به ریشه مو برسد تا لیزر اثر داشته باشد.

– در صورت وجود تبخال باید قبل از لیزر و بعد از آن برای چند روز داروهای ضدویروس خوراکی مصرف شود. وجود تبخال در محلی که قرار است لیزر شود می‌تواند باعث انتشار ویروس شود.

– اگر زخم عفونی و آفتاب سوختگی در محل انجام لیزر وجود دارد، بهتر است لیزر را مدت کوتاهی به تعویق بیندازید.

– در صورت بارداری بهتر است لیزر به بعد از زایمان موکول شود. گرچه هیچ سند علمی نشان نداده است لیزر روی سلامت جنین اثر سوء می‌گذارد و می‌توان پوست شکم یا ناحیه تناسلی را در این دوران لیزر کرد اما اضطراب و درد و نگرانی برای مادر بسیار زیاد است.

– اگر زگیل تناسلی یا سایر عفونت‌های تناسلی مثل مولوسکوم و… در موضع اندام تناسلی دارید، بهتر است لیزر روی آن موضع انجام نشود.

– اگر بیماری پوستی با حساسیت شدید به نور وجود دارد، بهتر است در موضع وجود بیماری پوستی لیزر انجام ندهید یا قبل از آن حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

 کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر مدیکودرما با همکاری  بیش از 15نفر از متخصصین پوست و مو جهت لیزر و درمان ضایعات پوستی تاسیس شده است. در این مرکز درمان‌ها صرفا تحت‌نظر متخصصین زبده و با‌تجربه پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. هدف ما، استفاده از آخرین دستاوردهای دانش و تکنولوژی است.  کلینیک مدیکودرما مجهز به انواع دستگاه‌های لیزر و لاغری موضعی است که همگی ساخت معتبرترین کمپانی‌های آمریکا و اروپا و دارای تاییدیه FDA و اتحادیه اروپا (CE) هستند.

جهت ارتباط با کلینیک تخصصی مدیکودرما می توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188197981

02188197982

02188197983

02188197984


02188197985

09101515999

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، نبش بخشندگان

وب سایت: medico-derma.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ