فوایدسونابرای بدن

سونا پوست شما را پاکسازی میکند، گردش خون را افزایش میدهد و باعث کاهش دردهای عضلانی میشود.

سونا پوست شما را پاکسازی میکند، گردش خون را افزایش میدهد و باعث کاهش دردهای عضلانی میشود.

سالها قبل فنلاندیها کشف کردند که با ریختن آب بر سنگ گرم در یک اتاق کوچک سربسته، مقدار بسیار زیادی هوای داغ تولید میشود، که بهاصطلاح حرارت خشک یا سونا نامیده میشود. امروزه استفاده از سونا رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و با انواع مختلف، در اسپاها، استراحتگاهها و خانهها مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل وجود فواید سلامتی بسیار زیاد، سونا به راهی طبیعی برای درمان طیف وسیعی از بیماریهای جزئی یا اصلی در علم پزشکی تبدیل شده است. اگر کنجکاو هستید و هنوز سونا را امتحان نکردهاید، در اینجا فواید سونا را بیان میکنیم تا شما نیز متقاعد به آزمایش کردن این روش شوید.
فواید سونا

در حالی که سونا و اثرات آن، به وضعیت سلامتی و سن شما بستگی دارد، میتواند موجب پاکسازی پوست گردد، گردش خون را افزایش دهد، مسیر تنفسی و سینوسها را باز کند، دردهای رماتیسمی و عضلانی را بهبود بخشد، حرکت مفاصل را آسان کرده و استرس و تنشها را نیز کاهش دهد. سونا موجب باز شدن منافذ پوست میگردد و باعث میشود عمل تعرق آسانتر انجام شود و اینگونه سبب درمان عفونتها در بدن میگردد.

پاکسازی پوست به شیوه سبز را هم امتحان کنید.

سونا همچنین میتواند جراحاتی مانند پارگی، رگ به رگ شدن، ورم مفاصل و درد عضلات را بهسرعت کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای مهم سونا، تحریک غدد درونریز است که در تنظیم خلق و خو، عملکرد بافتها، سوخت و ساز بدن و بهبود عملکرد جنسی اهمیت دارد.

یک جلسه سونا مقدار اکسیژن و مواد غذایی را در بدن شما، بهخصوص در پوستتان افزایش میدهد.

سونا مانند تب عمل کرده، بدن شما را گرم میکند و باعث میشود بدن آسیبهای خود را التیام بخشد.

شواهد نشان میدهند که تعریق بدن، در سونای خشک یا بخار حاوی 97 درصد آب است، در حالی که تعریق در سونای مادون قرمز شامل 80 درصد آب و 20 درصد سموم است.

بدنتان را هیدراته (پُر آب) نگه دارید

در طول هر جلسه سونا، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید. زیرا تعریق سبب از دست دادن مقدار زیادی آب از بدن میشود. جلسات نباید از 15 دقیقه بیشتر طول بکشند و بیش از 3 بار در روز صورت بگیرند. سونا برای زنان باردار و کودکان بسیار کم سن و همچنین کسانی که با افت فشار مواجهاند، یا به مشکلات قلبی یا دیابت دچار هستند، توصیه نمیشود. اگر شما داروی خاصی مصرف کنید، باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و افزون بر این اگر احساس ضعف یا تهوع داشتید، هرگز نباید داخل سونا بمانید.

در رابطه با میزان نوشیدن آب، از نقطه نظرات دیگران آگاه شده و ببینید کدام در مورد شما صدق میکند، آن را اجرا نمایید.پارسه گرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ