چرا از پورنو دوری کنیم؟!

تماشای فیلمهای مستهجن به طرز غیرقابل باوری تخریب بنیان خانواده را در پی دارد.

تماشای فیلمهای مستهجن به طرز غیرقابل باوری تخریب بنیان خانواده را در پی دارد. این کار بهطور ظریف و نامحسوسی باعث میشود مرد، جسم همسرش را سوای شخصیت و روان او ببیند، در نتیجه حس احترام و ارزشی که برای او قائل است، رفتهرفته تضعیف شود و او را در ذهنش تا سرحد یک وسیله برای رفع نیاز جنسی پایین بیاورد این فیلمها معیاری از زیبایی را در ذهن بیننده به وجود میآورند که در واقعیت هیچ زنی نمیتواند به آن دست یابد. علاوه بر این، مرد را نسبت به رابطه زناشویی بیرغبت میکند و باعث میشود از رابطه با همسرش احساس رضایت نکند. نتیجه تمام اینها چیزی نیست جز ناتوانی در خلق یک زندگی زناشویی سالم که بر پایه صمیمیت و احترام به همسر استوار شده است.

روانشناسان و کارشناسان خانواده، 5 دلیل اساسی را برای آثار منفی تماشای فیلمهای مستهجن بر زندگی زناشویی مطرح کردهاند:

1. تاثیر و عملکرد این فیلمها مثل مواد مخدر است؛ احساس لذتی که برای اولین بار با تماشای آنها به فرد دست میدهد، دیگر تکرار نخواهد شد مگر آنکه با میزانی بسیار بیشتر به مصرف ادامه دهد. مردان هم اغلب، پس از نخستین تجربه، شروع به تماشای هرچه بیشتر این فیلمها میکنند. چیزی که باعث میشود از همسر و خانواده دور شوند یا حتی به بازده کاری آنها لطمه وارد کند.

 

2. در این فیلمها نوعی تبعیض جنسی به چشم میخورد؛ زنها صرفا در نقش یک وسیله برای رفع نیاز ظاهر میشوند و در وضعیتی کاملا نامساوی با مردان قرار میگیرند. این امر باعث میشود مرد، همسرش را به مثابه فردی کماهمیتتر از خود بداند و به چشم ابزاری برای ارضای تمایلات جنسیاش به او نگاه کند. چنین مردی نمیتواند با همسرش رابطهای جز رابطه زناشویی برقرار کند، چرا که شخصیت همسرش را نمیبیند، فقط جسم او را میبیند.

3. فیلمهای مستهجن، زن را در یکی از این 4 دسته غیرانسانی و بیارزش جلوه میدهد: حریص پولپرستی که فقط برای مادیات به سمت مردها میرود، معشوقهای بیخرد، موجودی که میلی سیریناپذیر برای داشتن رابطه دارد یا کسی که در تمنای جلبتوجه است. مردانی که به دیدن این فیلمها میپردازند نابکارانهترین و خائنانهترین دیدگاه ممکن را نسبت به همسرشان پیدا میکنند و در نتیجه از برقراری رابطه عاطفی سالم و پرمعنا با همسرشان ناتوان میمانند یا حتی ممکن است رفتار خشونتآمیزی (که نشأت گرفته از همین دیدگاه است) نسبت به او داشته باشند.

4. این فیلمها مرد را نسبت به همسرش کسل و بیتمایل میکند؛ مردی که مدام به تماشای اینگونه فیلمها میپردازد، دائم در معرض گستره بسیار متنوعی از اندامهای برهنه است که در نتیجه این تنوع، دیگر اندام همسرش نمیتواند برایش رضایتبخش باشد.

5. این فیلمها معیاری از زیبایی را در ذهن بیننده به وجود میآورند که در واقعیت هیچ زنی نمیتواند به آن دست یابد. این امر منجر به نارضایتی و اشتباه مرد در مواجهه با واقعیت زندگیاش میشود. عمدهترین اثر سوء فیلمهای مستهجن این است که باعث میشود تمام انرژی جنسی که مرد باید صرف همسرش کند، هرز میرود و هدر رفتن غریزه جنسی مرد به این معناست که رابطه زناشوییشان کسلکننده و بیتنوع خواهد شد. (زندگی مثبت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ