8 ترفند برای زیبایی موهای شما(قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
در این مقاله ی دو قسمتی،ساده ترین ترفندها برای زیبایی مو را به شما معرفی خواهیم کرد...

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید…

5

کرم مرطوب‌کننده بزنید

روی موهایی که خیلی خشک هستند با دست‌ کرم مرطوب‌کننده مو بمالید، می‌توانید این کار را شبی که فردایش می‌خواهید موهای‌تان را با شامپو بشویید، انجام دهید. به این ترتیب موهای‌تان بعد از حمام هم درخشنده و براق خواهند شد.

6

نرم‌کننده سرکه سیب

استفاده از شامپو و صابون رفته‌رفته چربی مو را می‌گیرد. سرکه سیب کمک می‌کند PH مو در حالت طبیعی و لطیف خود بماند. مقداری سرکه سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست‌وشوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید، سپس پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن دیگر نیازی به استفاده از حالت‌دهنده نخواهید داشت چون سرکه سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

7

مو فری‌ها بدانند

یکی از مشکلات موهای فر این است که با اینکه بعد از حمام زیباست ولی بعد از یک شب خوابیدن حالت خود را از دست می‌دهد و به هم ریخته به ‌نظر می‌رسد، شما می‌توانید شب حمام بروید و ‌موهای‌تان را آن‌گونه که دوست دارید با محصولات مخصوص موهای فر حالت دهید. در این حالت از تکرار آن مواد روی موها خودداری کنید، کافی است صبح فقط کمی به آنها آب بپاشید تا مواد حالت‌دهنده دوباره فعال شوند و موها حالت زیبای مجعد خود را به دست آورند.

8

با بابونه بلوند کنید

اگر می‌خواهید موهایی طلایی داشته باشید اما از دکلره فراری هستید، می‌توانید از عصاره گل بابونه و ریواس برای این کار کمک بگیرید. ماساژ این عصاره روی موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود. پنج  قاشق گل بابونه و پنج قاشق گل ریواس را در سه لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است، آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید.

منبع : مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ