آیا ورزش به رفع چربی خون کمک می‌کند؟

mousavi
یک کارشناس تغذیه راه‌های رفع و پیشگیری از چربی خون بالا را تشریح کرد و گفت: ورزش به رفع چربی خون و پیشگیری از آن کمک می‌کند

چربی خون به علت هضم ناقص غذا است که می‌تواند به علت سوءمزاج کبد باشد یا اینکه غذا از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار نباشد. بالا بودن چربی خون و رسوب آن رگ‌ها خود می‌تواند مشکل زا باشد.

راه‌های پیشگیری از چربی خون بالا

-رعایت آداب غذا خوردن یعنی اینکه تا گرسنه نشوید غذا نخورید و قبل از سیر شدن کامل دست از غذا باید کشید. همچنین غذا را باید به خوبی جوید حداقل هر لقمه را 30 مرتبه باید جویده شود.

-بهتر است که افراد از باهم خوری و بر هم خوری پرهیز کنند.

-افراد همراه با غذای خود از مصرف آب یا سالاد یا ماست پرهیز کنند چرا که خود موجب عدم هضم صحیح غذا می‌شود و هضم ناقص یکی از عوامل بروز چربی خون است.

-افراد از مصرف غذا تا هضم غذای خورده شده پرهیز کنند و مواد غذایی را با فاصله مصرف کنند این کار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

-افراد از مصرف مایعات به ویژه آب سرد پرهیز کنند.

-افراد بهتر است از مصرف غذاهای مانده, کارخانه‌ای, سس مایونز, غذاهای چرب, گوشت گاو و گوساله, از مصرف مواد نشاسته‌ای زیاد پرهیز کنند.

-مصرف برخی از ادویه‌ها مانند دارچین, زردچوبه, زنجبیل, برگ زیتون, روغن زیتون به پیشگیری از چربی خون کمک می‌کند.

در این باره محمد احمدی کارشناس تغذیه عقیده دارد که ورزش روزانه یا فعالیت منظم روزانه خود به رفع چربی خون و پیشگیری از آن کمک می‌کند چرا که ورزش باعث گرم شدن بدن می‌شود و گرمای حاصله از ورزش مواد زائد انباشته شده در بدن را روان می‌کند که ممکن است از طریق عرق, ادرار یا مدفوع از بدن خارج شود.

-ورزش به اجابت مزاج بهتر کمک می‌کند و از یبوست پیشگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطلب مرتبط:

راهکارهای پیشگیری چربی خون

درمان کلسترول و چربی خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ