پف آلودگی زیر چشم

تعریف:

 یکی از مشکلات و ناراحتی‌هایی که ناحیه ظریف زیر چشم را نشانه می‌رود، کبودی و پف زیر چشم است. این بیماری به صورت دایره‌های تیره رنگ و اغلب همراه با پف و ورم در ناحیه زیر چشم‌ها مشاهده می‌شود که به آن کیسه‌های زیر چشمی نیز می‌گویند، ولی بیشتر به عارضه چشم راکونی مشهور است.

درمان:

برای اینکه بهترین اقدام را برای  اینکار انجام دهید لازم است ابتدا از علت زمینه ای مشکل خود مطلع شوید و تا با توجه به آن درمان‌های مناسب را در پیش گرفته شود.

پیشگیری:

برای پیشگیری از پف چشم، از بالش مناسب برای خواب استفاده کنید. موقع خواب مایعات در بدن به شکل جدیدی پخش می‌شوند که ممکن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف کردن چشمها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم دور می‌شوند و مشکل پف چشم حل می‌شود. همچنین، می‌توان از کمپرس یخ به مدت 15 دقیقه استفاده کرد چون کمپرس یخ در رفع ورم و پف چشمها مؤثرست. کمپرس یخ موجب انقباض و تنگ شدن رگهای خونی می‌شود و به این ترتیب تورم به وجودآمده را رفع می‌کند.

عوامل:

تورم عادی دور چشم معمولا بدین معناست که مایع اضافه ای در اطراف چشم شماجمع شده یا به تعبیر دقیق تر نوعی ادم اطراف چشم دارید . از انجایی که پوست اطراف چشم نازکترین پوست بدن است تورم و تغییر رنگ ان زود تر از بقیه قسمت های پوست اتفاق می‌افتد .

علائم:

این بیماری به صورت دایره‌های تیره رنگ و اغلب همراه با پف و ورم در ناحیه زیر چشم‌ها مشاهده می‌شود که به آن کیسه‌های زیر چشمی نیز می‌گویند، ولی بیشتر به عارضه چشم راکونی مشهور است.

عوارض:

ندا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
نظر خود را بنویسید