افزایش خطر آریتمی و حمله قلبی در زنان با BPA

maryam01
شواهد نشان می‌دهند که BPA علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز مضر است. مطالعات پیشین حاکی از آنند که وجود BPA در ادرار افراد بزرگسال، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

ظروف پلاستیکی، پوشش داخلی کنسروها، پرکننده‌های دندانی و حتی رسیدهای خرید حاوی مقادیر مختلفی از BPA هستند. مطالعات انجام شده در پنج سال گذشته نشان داده است که زندگی در کشورهای صنعتی احتمال مواجهه با ترکیبات BPA را افزایش می‌دهد.
صنایع مختلف از پلاستیک برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. متخصصان معتقدند که مواجهه با مقادیر اندک BPA خطر چندانی برای انسان نخواهد داشت. تلاش‌های سازمان غذا و دارو در راستای BPA صرفا بر ایجاد محدودیت و یا منع بکارگیری این ترکیبات در محصولات مورد استفاده نوزادان و کودکان متمرکز بوده‌اند.
با این حال، شواهد نشان می‌دهند که BPA علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز مضر است. مطالعات پیشین حاکی از آنند که وجود BPA در ادرار افراد بزرگسال، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. در یکی از تحقیقات اخیر که در شماره جدید مجله غدد درون‌ریز منتشر شد، ثابت شد که مقادیر اندک BPA نیز باعث بروز مشکلات قلبی برای زنان می‌شود. ترکیبات BPA باعث تضعیف اثرگذاری استروژن بر کارکرد قلب می‌شوند.
محققان دانشکده پزشکی سینسیناتی به رهبری هنگ شنگ وانگ، بافت قلب زنان بالغ را در معرض سطوح مختلفی از BPA قرار دادند؛ نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد که مقادیر بسیار اندک BPA نیز باعث بروز اختلالاتی در عملکرد قلب می‌شود. ضربان قلب نامنظم باعث شیوع آریتمی و مرگ و میر ناگهانی می‌شود. تیم تحقیقاتی وانگ به این نتیجه رسید که مقادیر بسیار جزئی هورمون استروژن و BPA نقش قابل‌توجهی در شیوع آریتمی دارند.
(منبع: (mayoclinic

آیا حمله قلبی همان ایست قلبی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ