تقویت حافظه با گیاه مریم گلی

maryam01
مغز هیچ‌گاه حافظه خود را از دست نمی‌دهد، بلکه عدم یادآوری خاطرات است که باعث از دست رفتن حافظه می‌شود. با این حال، افراد می‌توانند از مواد مغذی مناسب مانند مریم گلی، برای تقویت حافظه استفاده کنند.

مریم گلی گیاهی است که در اکثر فروشگاه‌های هندوستان عرضه می‌شود. این گیاه تاثیر قابل توجهی بر تقویت حافظه در افراد مختلف دارد. در واقع، مغز هیچ‌گاه حافظه خود را از دست نمی‌دهد. بلکه عدم یادآوری خاطرات است که باعث از دست رفتن حافظه می‌شود. با این حال، افراد می‌توانند از مواد مغذی مناسب مانند مریم گلی، برای تقویت حافظه استفاده کنند.
مطالعات محققان نشان داده است که مریم گلی نقش بسزایی در تقویت حافظه دارد. تحقیقات بسیاری در زمینه پتانسیل مریم گلی به عنوان درمان احتمالی آلزایمر یا زوال عقل در دست انجام است.
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی (MPRC) در دانشگاه نیوکاسل و نورثامبریا در یکی از مطالعات اخیر خود که بر روی ۴۴ جوان ۱۸ تا ۳۷ ساله انجام گرفته بود، به نتایج قابل توجهی در این زمینه دست یافته است. به گروهی از این افراد کپسول‌های روغنی مریم گلی داده شد؛ در حالیکه گروه دیگر فقط دارونما دریافت کرده بود. در پایان، افرادی که کپسول‌های روغنی مریم گلی دریافت کرده بودند، حافظه قوی‌تری داشتند و کلمات بیشتری را به یاد می‌آوردند.
داروهایی که برای تقویت حافظه و درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اغلب عوارض جانبی دارند. اما بکارگیری مریم گلی در آزمایشات هیچ‌گونه عوارض جانبی نداشته است. با این حال، مصرف مریم گلی به زنان باردار توصیه نمی‌شود. برگ مریم گلی علاوه ‌بر‌ تقویت حافظه، به رفع سرماخوردگی، برونشیت، احتقان، آسم و تب نیز کمک می‌کند.
کپسول‌های روغنی مریم گلی موثرترین داروی تقویت حافظه هستند. با این حال، می‌توانید هر روز چای مریم گلی بنوشید و یا از روغن آن برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. برخی از افراد نیز از مریم گلی در پخت سوپ و پیتزا به عنوان طعم‌دهنده غذایی استفاده می‌کنند.
(منبع: medicinenet)

یک خبر خوش برای افراد خوش‌خواب: تاثیر خوابیدن بر تقویت حافظه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ