استفاده از ترکیبات موجود در آشپزخانه برای رهایی از شر جوش‌ها

مهرناز زاوه
یک نگاه سرسری به آشپزخانه‌تان بیندازید تا به شما بگوییم برای رها شدن از شر آکنه از کدامیک از آنها می‌توانید استفاده کنید.

یک نگاه سرسری به آشپزخانه‌تان بیندازید تا به شما بگوییم برای رها شدن از شر آکنه از کدامیک از آنها می‌توانید استفاده کنید. در اینجا به برخی روش‌های درمان خانگی برای رفع جوش‌ها اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود:
عصاره‌ی لیمو
 یک تکه لیمو را ببرید٬ آن را به صورت خود بمالید و بگذارید چند دقیقه روی صورتتان بماند. بعد صورتتان را بشویید.
عصاره‌ی آلوورا
 خواص دارویی آلوورا می‌تواند باعث درمان جوش شود. سعی کنید دو بار در روز از عصاره‌ی آلوورا بر روی نواحی جوش‌دار صورت استفاده کنید.
دانه‌های درخت «نیم»
این دانه‌ها دارای خواص قارچ‌کش بوده و در درمان جوش‌ها بسیار مؤثر است. سعی کنید به برگ‌های آن کمی آب اضافه کرده و مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. بعد آن را روی جوش‌هایتان بمالید.
عسل
عسل دارای خواص ضدعفونی‌کننده بوده و ترکیبات مرطوب‌کننده دارد. عسل را روی جوش‌های خود بمالید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. بعد تلاش کنید که اول با آب گرم آن را بشویید و بعد با آب سرد تا پرزهای صورت کاملا بسته شود.
پوست پرتقال
ویتامین C در پرتقال برای درمان جوش‌ها بسیار مفید است. سعی کنید پوست پرتقال را جدا کرده و بگذارید زیر آفتاب خشک شود٬ بعد آن را تکه تکه کرده و پودر کنید. سپس آب را به آن افزوده و مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. بعد آن را روی صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آنجا بماند و در آخر صورتتان را بشویید.
انگور
یک دانه‌ انگور سرد را از وسط به دو نیم کرده و روی صورتان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد صورتتان را بشویید.
(منبع: webmd)

۶ راه سریع و ساده برای خلاص شدن از شر جوش‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ