چطور به موهای خشک و آسیب دیده‌تان کمک کنید؟

مهرناز زاوه
آیا هر روز فکر می‌کنید که موهایتان حالت بدی دارد؟ اگر این مشکل شما ناشی از داشتن موهای خشک یا شکننده است، مدل دادن‌های مداوم شما می‌تواند این مسئله را بدتر کند.

آیا هر روز فکر می‌کنید که موهایتان حالت بدی دارد؟ اگر این مشکل شما ناشی از داشتن موهای خشک یا شکننده است، مدل دادن‌های مداوم شما می‌تواند این مسئله را بدتر کند. سعی کنید آنها را سفت بسته و به آرامی دو طرف آن را بکشید و ببندید. اگر به راحتی باز شد یا وا رفت، نشان می‌دهد که به اندازه‌ی کافی مرطوب‌کننده به آن نمی‌زنید.
برند بهتر مرطوب کننده‌ها
محصولات زیادی این ادعا را دارند که حاوی خاصیت مرطوب‌کنندگی هستند. در واقع آنها دارای موادی هستند که مو را می‌پوشاند تا نرم‌تر شود. سعی کنید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن آرگون یا گلیسرین، سوربیتول یا کره‌ی شئا باشند. تا حد امکان از شامپوهایی که روغن‌های معدنی و پترولاتوم دارند استفاده نکنید.
آیا حرارت‌، دوست موهای شماست یا دشمن آن؟
استفاده از حرارت هنوز بهترین روش برای صاف کردن و براق کردن موها است. اما باید سعی کنید موهایتان را در برابر آسیبی که ممکن است سشوار یا اتوی مو به آن وارد کند محافظت کنید. سعی کنید هنگامی که موهایتان مرطوب است از کرم‌های حالت دهنده استفاده کنید. اگر موهای نازکی دارید سعی کنید هنگام استفاده از ابزارهای حالت دهنده، آن را روی درجه پائین تنظیم کنید.
حواستان به هوا هم باشد
مهم نیست که چه مدل مویی دارید، به هر حال هوا روی آن تأثیر می‌گذارد. هوای سرد و خورشید سوزان می‌تواند باعث خشک شدن مو شود، کاری که آب شور و کلر هم با مو می‌کند. سعی کنید از شامپو و نرم کننده‌ای برای موهایتان استفاده کنید که مخصوص موهای خشک است. اگر هوای بیرون برای موهایتان خوب نبود حتما از کلاه استفاده کنید.
انتهای موهای بلندتان را کوتاه کرده و ببرید
سعی کنید هر ۶ تا ۸ هفته این کار را انجام دهید، خصوصا اگر از ابزارهای گرمازا به طور مرتب استفاده می‌کنید. متخصان طراحی مو نسبت به بریدن مو در خانه با قیچی‌هایی که تیغه‌شان کند و زبر است هشدار داده‌اند چرا که این نوع قیچی‌ها باعث بدتر شدن و ساییده شدن انتهای مویتان می‌شود.
روی موهایتان روغن‌های طبیعی بمالید
اگر موهایتان بسیار خشک است، از روغن عناب یا نارگیل استفاده کنید. سعی کنید چند قطره از آنها را روی موهای نمناک خود ریخته و بگذارید چند دقیقه رویش بماند. بعد با یک شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده موهایتان را شستشو دهید.
موهایتان را برای خوابیدن آماده کنید
حتی وقتی هم که می‌خواهید بخوابید باید مراقب موهایتان باشید. از برس‌هایی که تیغه‌های سفت و کوتاه دارند برای باز شدن گره و پیچ مویتان پیش از خواب استفاده کنید. اگر موهای بلند دارید، سعی کنید با یک گره ساده آن را پشت سر خود ببندید، انتهای آنها را جمع کرده و با گره ببندید. اگر هم موهای کوتاه دارید، ترجیحا روی بالش ابریشمی بخوابید.
رژیم مو
موهای شما به چربی‌های سالم نیاز دارد. بنابراین سعی کنید آووکادو، ماهی سالمون و روغن زیتون زیادی بخورید. این غذاها سرشار از اسیدهای چرب بوده که می‌تواند به مرطوب شدن پوست خشک سر کمک کند. 
استفاده از شامپو و عدم استفاده از آن
شاید دوست داشته باشید هر روز موهایتان را بشویید. اما لازم نیست که حتما از شامپو استفاده کنید؛ مگر آنکه موهایتان حسابی چرب شده باشد. سعی کنید شامپو کمتر استفاده کنید. یا مثلا یک روز شامپو بزنید، و روز بعد نزنید، در عوض مویتان را خیس کرده و نرم کننده استفاده کنید.
منبع: webmd

بهترین مدل مو برای نوع موی شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ