چرا خود را زیر سوزن بوتاکس ببریم؟!

jalalvand
استفاده از بوتاکس جهت درمان غیر جراحی چین و چروک های اطراف چشم و ناحیه پیشانی ابزاری موثر است .درواقع بوتاکس نام تجاری یکی از مارک های توکسین بوتولینیم است که در حال حاضر در ایران وجود ندارد ولی عموما به همه مارک های موجود در بازار بوتاکس می گویند که غلطی مصطلح است. دکتر حامد عباسی- جراح و متخصص گوش، حلق بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت در باره توکسین بوتولینیم توضیحاتی را ارائه می دهد.

بوتاکس سبب ایجاد فلج موقت در عضلات ریز و متعدد موجود در صورت می شود که انقباض آنها سبب ایجاد چین و چروک اطراف چشم و خطوط اخم عمودی و افقی می شود.

نکته  مهم پس از تزریق بوتاکس این مساله است که چهره حالت خشک و بی روح پیدا نکند. دکتر عباسی با انتخاب دوز مناسب و محل دقیق تزریق از این عارضه اجتناب می کند.

سوال بسیاری از متقاضیان بوتاکس از ما این است که آیا صحت دارد که در صورتی که پس از مدتی نخواهیم تزریق بوتاکس را  ادامه دهیم چین وچروک های صورت افزایش پیدا می کند؟

این مساله صحیح نیست چون با ازبین رفتن اثر بوتاکس عضلات صورت دوباره به حالت عادی برمی گردند و به هیچ وجه قوی تر از قبل نخواهد شد.

مصرف آسپیرین و داروهای رقیق کننده خون را باید 10 روز قبل از تزریق قطع کرد پس از تزریق بوتاکس اثرات تدریجی آن طی 24 ساعت به آهستگی شروع می شود ولی ممکن است چهار روز جهت  رسیدن  به حداکثر اثر بخشی زمان نیاز باشد.

به بیمار توصیه می شود تا دو ساعت خم نشود و از ورزش سنگین تا فردای پس از تزریق اجتناب کند. اثر بوتاکس سه تا چهار ماه باقی می ماند. من به بیمارانی که می خواهند تزریق بوتاکس را ادامه دهند،سه ماه بعد نوبت تزریق مجدد را می دهم.

در این زمان هنوز عضلات کاملا به قدرت اولیه خود برنگشته اند. یکی از کاربرد های جالب بوتاکس در درمان سردردهای میگرنی است.

مهمترین عوارض بوتاکس عبارتند از: افتادگی پلک، چهره خشک و بی روح که هم ناشایع و هم برگشت پذیرند،دوبینی وسردرد ازدیگرعوارض آن است،با انتخاب دوز مناسب و محل تزریق مناسب می توان ازاین عوارض جلوگیری کرد.در درصد کمی از افراد هم ممکن است واکنش حساسیتی رخ دهد.

منبع: بینی کلینیک www.biniclinic.com

لینک مرتبط: ممنوعیت های بوتاکس!

در چه سنی بوتاکس تزریق کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ